"Toppad" Yamaha TT600...

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Kul film! Vilken stabil bild det var, har du hängt upp kameran i något gummi på hjälmen?
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Så där intressant... åka rakt fram på en grusväg är inte så svårt. ;)
Bra kvalité dock på filmen, man blir sugen på en cross/enduro, får nog låna farsans tillsvidare.
 

johber

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
Åkersberga
Hoj
BT1100, Husqvarna TE 450
Med den farten är det svårt att stanna när men möter en traktor eller bil:) Har själv varit med halvbra resultat. Men det gick riktigt fort
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Grusåka är skoj.

Japp som fan.

Kul film! Vilken stabil bild det var, har du hängt upp kameran i något gummi på hjälmen?

Nä. Huvudet är ganska vibrationsdämpat som det är. Sitter med dubbelhäftande tejp. Kanske dämpar lite.

Så där intressant... åka rakt fram på en grusväg är inte så svårt. ;)
Bra kvalité dock på filmen, man blir sugen på en cross/enduro, får nog låna farsans tillsvidare.

Du är välkommen att försöka köra ifrån oss. Men jag håller med om att filmen är aningen seg. Ska låna en gathoj och sätta rekord på lokala bulten här så blir det kanske lite roligare film att kolla på. Finns en sjukt snabb runda men kameran sitter för lågt tyvärr.

Med den farten är det svårt att stanna när men möter en traktor eller bil:) Har själv varit med halvbra resultat. Men det gick riktigt fort

Jo men det är ju inte roligt att bromsa om det inte är någon insats.

skön film,enduro är fan så kul.

Ja, fan så mycket roligare än att åka gata.

Skön film! Snygg nummerplåt på Yamahan också :hihi

Ja den håller fan inte länge. Det är lite väl mycket luft som kommer ur den där pipan.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Nu gjorde du bort dig.

För att?

Du är välkommen att försöka köra ifrån oss. Men jag håller med om att filmen är aningen seg. Ska låna en gathoj och sätta rekord på lokala bulten här så blir det kanske lite roligare film att kolla på. Finns en sjukt snabb runda men kameran sitter för lågt tyvärr.

Haha att du ens orkar spela "ball" och sitta här och skryta på ett forum hur snabba Ni är på att köra Enduro, jag har kört enduro många gånger på bana och på privat mark, jag är långt ifrån proffs så jag kör mer på den ödmjuka sidan... allt jag menade var att köra snabbt på en grusväg anser jag inte som "svårt" även om filmen var bra gjord så tycker jag bara att din "balla" sida är lite dryg just nu.

MEN VISST NI ÄR BÄST, ASBRA FILM MED, MAN SKULLE ÄNDÅ VARA SÅ BRA SOM NI, FAN VAD AVIS MAN ÄR!

Så Ni är bäst.slut!
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Haha att du ens orkar spela "ball" och sitta här och skryta på ett forum hur snabba Ni är på att köra Enduro, jag har kört enduro många gånger på bana och på privat mark, jag är långt ifrån proffs så jag kör mer på den ödmjuka sidan... allt jag menade var att köra snabbt på en grusväg anser jag inte som "svårt" även om filmen var bra gjord så tycker jag bara att din "balla" sida är lite dryg just nu.

MEN VISST NI ÄR BÄST, ASBRA FILM MED, MAN SKULLE ÄNDÅ VARA SÅ BRA SOM NI, FAN VAD AVIS MAN ÄR!

Så Ni är bäst.slut!

Jag är bäst. Det sa jag redan innan jag visst om det.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Haha att du ens orkar spela "ball" och sitta här och skryta på ett forum hur snabba Ni är på att köra Enduro,

Och du menar att du inte försöker (ja, försöker lol) spela ball med inlägg såsom
Så där intressant... åka rakt fram på en grusväg är inte så svårt. ;)

Shit, gå och lägg dig.

(inte nog med att du skryter om din husa...)

NU kanske jag var för hård, tjafsa på ni för här kommer jag inte läsa mer tror jag. :glömdet
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Och du menar att du inte försöker (ja, försöker lol) spela ball med inlägg såsom

Shit, gå och lägg dig.

(inte nog med att du skryter om din husa...)


Jag orkar inte bry mig om det här egentligen men är bara nyfiken på vilket sätt jag "skröt" om att jag anser att det inte är så svårt att gasa på en grusväg?

Skryter man så försöker man väl vara värre?

Sen vad har min Husaberg med saken att göra, jag har inte skrytigt något om den heller, jag har bara fotat den och skrivit att jag tycker den är en underbar hoj och om någon annan tycker annat så får väl det stå för dem, alla har olika uppfattningar om saker o ting.

Ja hink o spade, ja gräla på internet är riktigt moget! :rolleyes: :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Faktum är att det där var mer motocross med träd, det här är enduro. [YOUTUBE-ID]GCUNrt8nLrE[/YOUTUBE-ID]
Svensk enduro är skitigt, stenigt, rötter och total utmattning. Kan man sitta ned och köra är det inte enduro.

En liten bild på undertecknad på Luciaracet i Haninge i höstas...klart fuktig tillställning. :crash

visabild.php
 
Last edited:

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Faktum är att det där var mer motocross med träd, det här är enduro. [YOUTUBE-ID]GCUNrt8nLrE[/YOUTUBE-ID]
Svensk enduro är skitigt, stenigt, rötter och total utmattning. Kan man sitta ned och köra är det inte enduro.

En liten bild på undertecknad på Luciaracet i Haninge i höstas...klart fuktig tillställning. :crash

visabild.php

Jag vet, jag tävlar i enduro...för övrigt var det en jäkla bra kåsanfilm du la upp......=) ME lika
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hallå! Jorden anropar! Det är dax att komma ner på jorden nu.

Det är väl uppenbart att jag inte är så seriös? Drar man ett Mohammed Ali citat borde det bli övertydligt.

helvete vad det går :näsblod :D

*subsribed* :yoparty

Tack!


Jag vet. Men skulle jag kalla det Gravel Roadracing? Grusåka på engelska? Det är förövrigt RR jag kört tidigare...

Faktum är att det där var mer motocross med träd, det här är enduro.
Svensk enduro är skitigt, stenigt, rötter och total utmattning. Kan man sitta ned och köra är det inte enduro.

En liten bild på undertecknad på Luciaracet i Haninge i höstas...klart fuktig tillställning. :crash

Som sagt. Jag vet. Men KTM kallar det Hard Enduro och jag har inget bättre engelskt namn. Tänkte förövrigt köpa en KTM 530 och börja aningen mer seriöst med enduro. Funderar på att köra 4 dagars. Jag gillar dock inte allt för stenigt och jävligt. Gärna kallt och lerigt men gärna lite fart.

Schysst bild!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top