Jag spärrade bara upp avgasporten i det öppna läget. Alla andra strypningar var oxå borttagna. Hade ostrypt cdi och 34mm förgasare på. orginal avgasrör, inga strypningar i den alls dvs!
okeej! tack jag har nyss köpt ett Ahtena trimrör som jag ska sätta på ivår! och då händer det grejer!
ingen anning men det skulle kunna vara ducati boxen!? det är inte CDI boxen eftersom att den inte är ikopplad! och då skulle den inte starta!
okeej! tack jag har nyss köpt ett Ahtena trimrör som jag ska sätta på ivår! och då händer det grejer!
ingen anning men det skulle kunna vara ducati boxen!? det är inte CDI boxen eftersom att den inte är ikopplad! och då skulle den inte starta!
Men ducati boxen är väl den boxen som är brevid cdi boxen längst bak ? för jag har 2 boxar där och ena är ju cdi boxen och den andra är väl boxen till variabla avgasporten som vissa kallar ducati boxen om jag inte har fel?
Så någon annan isf som vet vad de är för box? tänkte om de sku va typ nån ostrypt cdi box men tycker den ser liten ut för de Men kom med förslag vad det kan vara för något
Står det Alpha på ovansidan? Isåfall är det en strypning.Men ducati boxen är väl den boxen som är brevid cdi boxen längst bak ? för jag har 2 boxar där och ena är ju cdi boxen och den andra är väl boxen till variabla avgasporten som vissa kallar ducati boxen om jag inte har fel?
Så någon annan isf som vet vad de är för box? tänkte om de sku va typ nån ostrypt cdi box men tycker den ser liten ut för de Men kom med förslag vad det kan vara för något
Kan vara så att avgasporten har kladdat igen eller så har alternativt "celunoiden" gått sönder. Har hänt samma sak på min, Avgasporten öppnar men stänger direkt sen eftersom den inte verkar "orka" hålla den öppen
Jag tror inte det gör så mycket skillnad på en gatuhoj. men visst sånt kan spela in på toppfarten.
tackar ska kolla upp de
Hmm. öm det är en hyfsat modern Aprilia, så är avgasporten styrd utav en servomotor, som i sin tur får signal från CDI-boxen,( och det har inget att göra med en solenoid,(som han ovanför inte ens kan stava till,,), då den skulle ju enbart slå¨till eller ifrån ventilen, och så är det absolut inte,,,,) utan den styrs utav varvtalet på motorn och om det är av den äldre modellen
( och man fick ju inte veta vilken årsmodell det var iaf,,,) så är avgasventilen styrd av avgastrycket.
БОБАН;3907694 skrev:Nej, servomotorn styrs ej av CDIn utan den har en egen box den som folk kalla "ducati box". Jo den arbetar AV och PÅ den har inget mellan läge.
Alltså är det "ducati boxen" som styr Solenoiden (staving?) som i sin tur styr avgasventilen
Från 0 - 2500 öppen
Från 2500 - 8100 stängd
Från 8100 - och uppåt öppen.
Detta gäller Rotax 122 motorn fram till 2005/2006
Detta är kanske vad du menar men tycker inte det framgår av texten?
Efter 2005/2006 började man köra med endast en strypning och det är CDI är en CDI box som är strypt denna måste man byta ut för att få FP (fullpower). Sen hur avgasporten fungerar i denna hoj vet jag inte då jag inte tittat närmare på det.
Denna version används oftast på gokart motorena och på rotax 123 (dock inte helt säker)
Sen undrar jag om denna version ger mera kraft?
Det sitter oftast en blå Alphabox på de strypta modellerna. Det ända du behöver göra är att koppla in orginal CDI-box med medföljande kontakt och koppla ihop sladdarna till avgasporten.Turbobiker, på youtube finns det filmer där en rs125 gör 0 - 100 på 6s (mätarfart). Om nu mätaren kanske visar 10 km/h fel så kanske det tar 7s, alltså inget man märker direkt
Boban, är du helt säker på att det bara är CDI som är strypt på de nya modellerna? Kan man ringa till en återförsäljare och fråga? det är bra om det är så
Ja, om den är svensksåld med den strypningen.Så man behöver inte köpa nåt utan bara koppla över en kontakt?
Men hallå, lär dig använda quote-funktionen
men seriöst. vad fan spelar det för roll? det räcker nu krillan. såga rätt personer ist....
Akta tungan!
Han är ju medlem i ett mC genG!!1
jaja herregud. kinghill riders är ju lätt farligare än både bandidos och HA tillsammans.
knäna skakar ju redan när man hör namnet......
Men sluta spamma ner tråden nu för fan, ingen som vet vad en rs 125 toppar istället?...Sen om newbiesarna inte vet hur man qoutar får dom väl skylla sig själva, visst att det hade kunnat vara enklare för andra att läsa, men orka bry sig.
Sen är det inte ett "mc geng" utan en Motorcykel Klubb där namnet stavas KingsHill Riders
pUnGkcT sLuT.
för ditt inlägg va ju oxå fruktansvärt givande...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|