Toppfart på trampcykel.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Med anledning av dödsolyckan i Giro di Italia så funderade jag lite.

Att först bloddopa sig och träna som en galning och sen trampa allt vad man kan på en cykel gjord i kolfiber, nedför en alpjävel måste ju sluta med en jäkla fart.
Vet att farsan mätte upp mig med bilen till 55 km/h på min 6-växlade Kroon med bockstyre, på plan mark utanför badhuset i Karlskoga.

Hur fort går det för killarna som kör i nylontights och frigolithjälm?
:confused:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har för mig att jag hört ngt om en bit över 100 km/h nerför när det går som värst.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Lite roligt att det blir ramarskri om man kör hojen till jobbet istan iförd JEANS!!! :skrämd
Men att cykla i + 100 km/h det är inga problemas, iförd fåniga tights & äggskalskruka...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
[YOUTUBE-ID]LJb351pB6Ow[/YOUTUBE-ID]

128,49 mph (206 km/h) om man verkligen hårddrar det. Hårigt :yoparty

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Lite roligt att det blir ramarskri om man kör hojen till jobbet istan iförd JEANS!!! :skrämd
Men att cykla i + 100 km/h det är inga problemas, iförd fåniga tights & äggskalskruka...
Åas skulle folk som går omkring och slår med golfklubbor på stan plockas av polisen rätt fort, skulle man tacklas som hockeykillarna gör i kassakön på Ica så skulle man också få prata med polisen, eller köra RR-fort på allmän väg... :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]LJb351pB6Ow[/YOUTUBE-ID]

128,49 mph (206 km/h) om man verkligen hårddrar det. Hårigt :yoparty
Eller 152,2 mph om man cyklar på en plan saltöken: http://www.canosoarus.com/08LSRbicycle/LSR Bike01.htm
Jag såg en dokumentär om det där, och han cyklar i skinnställ, för i förra försöket han gjorde gick han omkull, och det gick sönder en del kan man ju säga... :näsblod

Jag har varit uppe i 65kmh, det går läskigt fort på en cykel!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tänkte bara nämna att jag har en bekant som fått fortkörningsböter på trampcykel. (Oxå i Karlskoga lustigt nog, i Skrantabacken).

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
350 mil på trampcykel iklädd skinnställ och integralhjälm... :näsblod

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tänkte bara nämna att jag har en bekant som fått fortkörningsböter på trampcykel. (Oxå i Karlskoga lustigt nog, i Skrantabacken).
Jag, eller jag menar, en kompis har en våt dröm om att bli fotad av en hastighetskamera när han kommer på trampcykeln, men det är ju rätt svårt/dyrt att få reda på när dom är igång :gnissla

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
men det är ju rätt svårt/dyrt att få reda på när dom är igång :gnissla
Om du provar varje dag så måste du ju lyckas till slut :tummenupp

Men hur ska du få bilden hemskickad då? :va

Annars kan du hänga ditt personnummer på en skylt runt halsen när du trampar förbi :D

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det jag menar är, att det är lite konstigt att förarna inte har ngn sort lättviktsskydd..ryggskydd etc...det gör lika ont att klappa in i en stenmur när man klotar på en vanlig trampcykel i 100 blås som från en mc.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det jag menar är, att det är lite konstigt att förarna inte har ngn sort lättviktsskydd..ryggskydd etc...det gör lika ont att klappa in i en stenmur när man klotar på en vanlig trampcykel i 100 blås som från en mc.

Sssh, Det är inget dryga orienterare/cyklare som skiter i andras trädgårdar vill veta! De kan ju bli kallade b*gar om de har mer skydd.

Ädit: Kom nyss på en sak. Båda har ju 80-tals kläd färger. GAAAAAAAAAYS!

Vem trampade jag på nu? :död

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Du menar att dom som är beredd att betala 30000:- till för att lätta cykeln några gram skulle dra på sig ett halvkilo med skydd?

Skulle inte tro att dom är intresserade av det, dessutom lär det bli rätt äckligt under det skyddet.

Det är ju inte flera i varje lopp som kraschar sönder ryggen.

jetson

Guest
Maxade 55 i nerförsbacke imorse enligt cykeldatorn, gör du det på plan mark är du rätt snabb. Har hört vid måslpurten kommer dom upp i 55-70km/h på plan mark.

Kör du med 23mm slicks på din Kroon eller? =)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Maxade 55 i nerförsbacke imorse enligt cykeldatorn, gör du det på plan mark är du rätt snabb. Har hört vid måslpurten kommer dom upp i 55-70km/h på plan mark.

Kör du med 23mm slicks på din Kroon eller? =)

Jag tror att jag kört i närmare 70 i en lång, rak och ganska brant backe vid ett tillfälle. Då gick det undan. Fifan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år