Toppfart yamma r1

Dan_ne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 9
Får man sticka in en fråga i eran fina toppfartsttråd om YZF-R6.
Vad är toppfarten på den, hur stor skillnad jämfört med R1?! Vågar ju inte starta ytterliggare en toppfarstråd... då kommer jag väl bli bombad av moralens väktare!

Vill ju bara veta för sakens skull.... ( tänkte inte gasa förbi varken ica eller dagis )
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Gissar på runt 260 riktighatighet(obs mätaren vissar mycket mer än det),R1 runt 275 riktighastighet (<-03) högre på de nyare runt 285(04->)
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
R1 -04 fick jag upp mätaren i 299 km/h på jämn, plan väg där verkade det stop..tror att mätaren har ett inbyggt stop där....
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
Dan_ne skrev:
2455878 Får man sticka in en fråga i eran fina toppfartsttråd om YZF-R6.
Vad är toppfarten på den, hur stor skillnad jämfört med R1?! Vågar ju inte starta ytterliggare en toppfarstråd... då kommer jag väl bli bombad av moralens väktare!

Vill ju bara veta för sakens skull.... ( tänkte inte gasa förbi varken ica eller dagis )

Min R1-02=299 km/h mätarfart utan problem (kanske för att jag är en liten skit på 173 cm och torrvikt på 69kg:D )

Min R6-02 gjorde som bäst 284 km/h mätarfart vid ett tillfälle, men då slipstreamade jag polarens R1:a annars brukade den stanna runt 275!!


Btw Växelblinkadet ska ju börja precis innan varvstoppet:yoparty
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Mätaren börjar ju igen efter ett tag ... tror det är 305 eller liknande.
Iaf på drevade R1 -99.
 

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Ystad
Hoj
zx10r -05 (lime)
Kör en -06:a med Yoshimura slip-on och kn.. mätaren slutar vid 299.. men hojen drar på ett tag till.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Picco skrev:
2458981 Kör en -06:a med Yoshimura slip-on och kn.. mätaren slutar vid 299.. men hojen drar på ett tag till.

På min gamla rejsR1:a 1999:a m tunnare topplockspackning,micronhelsystem samt rejskåpor(vikt?) så pinade upp henne i 304km/h på mätaren på malmby flygfält utanför strängnäs, den mätaren slutade ialla fall inte på 299km/h

mina 2 cent//erik
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
heliac skrev:
2454683 För er som måste se 299


Ställ en pallbock under hojen så att bakhjulet hamnar i luften. Starta sedan motorn och växla upp till sexan. Vrid fullt och vänta. Ganska snart kommer mätaren att visa 299.

Bonus!! Sparka bort pallbocken samtidigt, så kan ni tala om för moppekillarna att ni burnat på sexan!
Hahaha, vafan är det med dig då din surmus?
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
som någon nämnde så börjar ju "växellampan" lysa ganska tidigt. Hur länge vågar man pressa egentligen? Risk att något tar skada? Har varit upp i 290 drygt men sen tyckte jag faktiskt synd om bajken så då fick det vara nog :) Någon som vet hur det ligger till?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
R1Björne skrev:
2451759 Hej, var ute och åkte lite idag och på hemvägen mosade jag på allt som fanns, 287 :) förbi ica maxi i haninge på mätaren ( kanske 270 verklig fart ). Undrar lite vad ni andra med r1 har sett på mätaren, jag är ung. 1.80 och väger 85 kg och har en -02:a. Har juh hört en massa om att mätaren ska stanna vid 299...
Det är garanterat nåt fel på din hoj, 02:an går hyfsat lätt upp i 299 på mätaren.
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
shoei skrev:
2460763 som någon nämnde så börjar ju "växellampan" lysa ganska tidigt. Hur länge vågar man pressa egentligen? Risk att något tar skada? Har varit upp i 290 drygt men sen tyckte jag faktiskt synd om bajken så då fick det vara nog :) Någon som vet hur det ligger till?
Växellampan är som tidigare sagt ställbar.
Vid inkörning kan detta användas med fördel.
Men det är ett sätt att få föraren att reagera och växla vid det tillfället som man har mest effekt (eller runt omkring beroende på utväxling och förutsättningar).
Men om du inte har bänkpapper på hojjen är det svårt att veta var just din kurva når sin topp.
Men om den tex är inställd på 7000 varv kan du med gott samvete (i motorsynpunkt) låta lampan lysa hela vägen till jobbet :)
Mao att lampan lyser betyder inte att det är ngt fel utan att den som ställt in den tycker att du ska växla då:tungan
Kör så det ryker:tummenupp
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Mr Helmut skrev:
2452132 Antod att växlingslampan tändes vid "rött". Men har du ställt den på 7000rpm så:D

Behöver inte köra din för att veta, ställ in dina värden så kan du själv läsa ut topphastighet osv:tungan

Kolla länken
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2417860&postcount=11

Aaa äntligen kollat vid 10 000rpm tänds min lampa och då gör hojen runt 250km/t

Sen lyser det tills det tar stopp :tummenupp

Inga jeffla 7000 här inte. :D
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Toppfarten står i registreringsbeviset, jag tror den är 280 någonting på nyare R1.
 

IronMike

Guest
Jag har haft 299 på rakan strax efter nyköping, E4an norrgående... Den som är överjävligt rak och med lite platåer :tummenupp fast den fortsatte varva lite efter 299 :va
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
IronMike skrev:
2584565 Jag har haft 299 på rakan strax efter nyköping, E4an norrgående... Den som är överjävligt rak och med lite platåer :tummenupp fast den fortsatte varva lite efter 299 :va

allar1:eek:r äldre än -01 fortsätter väl ticka på mätaren tom över 300..
fått upp mitt härke i 298 km/h med org. drevning....-00
den e iallafall snabb upp till 270...tickar på till 290....och segar sig sakta men säkert upp till 298..hittills....
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
R1Björne skrev:
2451759 Hej, var ute och åkte lite idag och på hemvägen mosade jag på allt som fanns, 287 :) förbi ica maxi i haninge på mätaren ( kanske 270 verklig fart ). Undrar lite vad ni andra med r1 har sett på mätaren, jag är ung. 1.80 och väger 85 kg och har en -02:a. Har juh hört en massa om att mätaren ska stanna vid 299...
Min -00 gjorde ganska lätt 280 med passagerare. Iofs var hon liten och hade bara jeans och en ganska tajt jacka men du borde nog lätt kunna stå på mera.
 

Ionizer

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Övik
Hoj
zx-6r 95, cr250r 91, DBS-Zafir 67
Gömmer mig under paraplyt och väntar på ösregn av moralkakor.

Det kommer snart en massa:
"SKJUTSA I 280 UTAN STÄLL OCH ALLA SORTERS SKYDD? AJJA BAJJA!!"
 

Malle

Fick kortet 15/6-06
Gick med
22 May 2006
Ort
Vagnhärad
Hoj
ZX6R -07
Victor skrev:
2584699 Min -00 gjorde ganska lätt 280 med passagerare. Iofs var hon liten och hade bara jeans och en ganska tajt jacka men du borde nog lätt kunna stå på mera.

Bara i jeans å en ganska tajt jacka och åka så fort....:död :dummer
Va du inte rädd om cheyen bakpå? :tungan :D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top