tordagstouring

Lila Faran

Ny Fuzhatz-ägare!!!
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Spätta på en Suzuki RF900 RS2
Torsdagsåkning!

Jag vill oxå följa med!!! Attans att man ska ha en karl som intkan hålla sig hemma utan måste vara på semester och sitta och :öl med alla sina kompisar medan jag själv drar in pengar till hushållet....

Ha det så kul, och kör försiktigt!!!

/Nilla

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Antar att jag var först hem! =)

Tack för en riktigt trevlig tur, o lagom tempo för det flesta misstänker jag! Visst lite fortare kunde det gått på sina ställen, men det var som sagt lagom tempo för att hinna se lite o känna på vägarna!

Tack igen, blir säkert fler ggr jag försöker att åka med er!

/Niklas
("Färgglad" Gixxer)

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Yammaretta skrev:
Appropå ingenting, n`Lasse åkte du i Söderköping i lördags? Den va en blå daytona med lika s-ställ som du har som körde om mig och dottern i kön vid broöppningen där(på fel sida :D ) va bra lik din hoj!
Stämmer bra det! :hej :tummenupp Körde väl om sisådär en 100-200 bilar i den kön. Fan vad ni måste ha fått vänta länge :eek:

Kom från Västervik där jag hälsat på en polare efter bandagen på Sviesta i fredags. :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Roadmap för touringtur 2003-07-17

Startpunkt är Lelles. Ta Bolandsgatan och sedan Stålgatan öster ut. Passera Rörby och E4-bygget och åk fram till Almungevägen (282:an).

Ta av mot öster. Åk Almungevägen genom Almunge och efter klocktornet och den påföljande raksträckan (ca 1,5 km), ska man i nästa vänsterkurva, ta av höger mot Rånäs.

I ett fyrvägskors mitt ute i skogen, kan man åka rakt fram via grusväg eller alternativt ta en liten omväg till vänster. Sväng vänster, så kommer man sedan fram till 282:an. Ta höger. Åk 282:an ca 1,5km och sväng höger mot Rånäs. Nere i Rånäs, ta första vänster och i T-kors efter det, höger. Vill man ta en avstickare till vänster, så finns det en fin asfaltsväg upp till Bredvik och Norrbyggeby
("återvändsgränd"). Fortsätter man ner till höger, ska man i Råby, svänga vänster mot Rimbo. Ute på 280:an, ta av in mot Rimbo.

Fikapaus eller matbit i Rimbo.

Mitt inne i Rimbo, ska man ta ner söderut på 280:an och efter en knapp kilometer, sedan svänga av höger upp på en liten asfaltsväg (Smedsmora, Söderlund). Åk på norra sidan av sjön Sparren. i T-kors, ta vänster.

Kör mot Närtuna och Skepptuna (håll höger i första två vägkorsen och sedan vänster i det tredje). i T-kors, ta vänster (säkert skyltat mot
Arlanda eller Lunda). Sväng sedan strax höger mot Arlanda.

Framme vid väg 273, ta höger och efter 1,5km, ta vänster. Åk rakt fram i fyrvägskors, mot Östuna. Passera 77:an och åk Östunavägen hem mot Uppsala.

Finns det tid kan man ta en sväng in via Lagga och ut på Östunavägen igen och även åka via Linnes Hammarby.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
campar skrev:
Antar att jag var först hem! =)

Tack för en riktigt trevlig tur, o lagom tempo för det flesta misstänker jag! Visst lite fortare kunde det gått på sina ställen, men det var som sagt lagom tempo för att hinna se lite o känna på vägarna!

Tack igen, blir säkert fler ggr jag försöker att åka med er!

/Niklas
("Färgglad" Gixxer)

Kunde inte sagt det bättre :tummenupp Jädra mysigt gäng dessutom, nu blir ni inte av med mig så lätt :crash

/Jon

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
TomK skrev:
Roadmap för touringtur 2003-07-17

Startpunkt är Lelles. Ta Bolandsgatan och sedan Stålgatan öster ut. Passera Rörby och E4-bygget och åk fram till Almungevägen (282:an).
...

Tackar Tom Guld värt och tack igen för en kanon tur!!
:) Jocke

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...