Toseland och Gibernau - ingen skillnad

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ninjaboy skrev:
Han hoppade väl in på Cagiva dessutom som var som typ en Kawa i dag...
Cagivan var snarare en ovanligt bra 500. Kocinski slutade trea i sammandraget med den -94. Trots att han ådrog sig skador tidigit under säsongen. Några likheter med Kawasakis fyrtaktare ser jag inte.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ninjaboy skrev:
Oavsett om reglementet var anpassat för att italienarna skulle få designa för ljud i stället för prestanda

...VA?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ahhhh Kalle Foggy! En av de hårdaste förarna som existerat, dryg som fan och vann det mesta. Såna förare kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Cagivan var snarare en ovanligt bra 500. Kocinski slutade trea i sammandraget med den -94. Trots att han ådrog sig skador tidigit under säsongen. Några likheter med Kawasakis fyrtaktare ser jag inte.
Inlägget du citerar är snarast en dissning av Kawa så jag tänker inte lockas till att försvara Kawa här nu och bli kallad märkesbög sedan. :tungan :D Sedan misstänker jag att vi snart har en 2/4-taktsdiskussion igen och det vill jag inte vara med på. :)

R2 skrev:
Ducati behåller sin motorkonfiguration som ger lägre effekt i förhållande till volymen då en stor del av kundkretsen är såld på just motorkonfigurationen och dess egenskaper så som t ex ljud.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Ahhhh Kalle Foggy! En av de hårdaste förarna som existerat, dryg som fan och vann det mesta. Såna förare kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.
Du har nått 50% av detta mål :D

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
valmers skrev:
Själv är han en bitter föredetting vars vinster i WSBK berodde på ett idiotiskt, proitalienskt reglemente. Vilken idiot.

Ducati har säkert minskat till 750cc om japsarna hämtat släggan
och slagit av 2 tändstift.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ninjaboy skrev:
Ducati behåller sin motorkonfiguration som ger lägre effekt i förhållande till volymen då en stor del av kundkretsen är såld på just motorkonfigurationen och dess egenskaper så som t ex ljud.

shit du har ju köpt hela snacket, läs på reglementet så ser du att det är skräddar sytt efter ducati, inte tvärt om.
än idag har ducce undantag i reglementet, sbk reglementet har aldrig varit rättvist utan hållt stackars lilla italienska fabrikens om ryggen.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
R2 skrev:
shit du har ju köpt hela snacket, läs på reglementet så ser du att det är skräddar sytt efter ducati, inte tvärt om.
än idag har ducce undantag i reglementet, sbk reglementet har aldrig varit rättvist utan hållt stackars lilla italienska fabrikens om ryggen.

Vilket kan tyckas meningslöst då det i BSB 2004 syntes att Ducati faktiskt kan konkurrera med fulltrimmade 4-cyl 1000cc. WSB 2005 ser ut att bli intressant för första gången på länge...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
R2 skrev:
Vad är vi i så fall inte överens om? :va Jag försökte bara tassa lite försiktigt så jag inte blir påhoppad av Ducatisterna. :tungan

Vad är restriktionerna nu? Någon typ av insugsbegränsning för radfyrorna va?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Mer om Fogarty och varför han aldrig etablerade sig i 500 GP-racing:

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=104349

Smakprov: "I would have gone there and been successful - I know I would."

Hehe han är för tuff!

Fast ingen tvivlar väl på att han hade gjort succé? Han var en bättre förare än en hel hög Superbikekillar som vann 500-race före eller efter.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:

-94 var den bra ja. Mindre bra de tidigare åren.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Hehe han är för tuff!

Fast ingen tvivlar väl på att han hade gjort succé? Han var en bättre förare än en hel hög Superbikekillar som vann 500-race före eller efter.
Idiot, säger Valmers. Kanske det. Men det är kul med självgoda och dryga typer om de också har hjärtat på rätt ställe.

Han hade med all säkerhet blivit en mycket duglig 500-förare. Kanske inte utmanat Doohan. Men säkert Biaggi, Barros & Co.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ja se Foggy, den gamle geten..

Han säger ju att alla bakom Rossi är the "same", Foggy är ju definitivt efter rossi, vilket innebär att han i samma intervju säger att han är "the same" samtidigt som han placerar sig före Edwards..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Idiot, säger Valmers. Kanske det. Men det är kul med självgoda och dryga typer om de också har hjärtat på rätt ställe.

Han hade med all säkerhet blivit en mycket duglig 500-förare. Kanske inte utmanat Doohan. Men säkert Biaggi, Barros & Co.

Valmers brukar slänga sig med kraftuttryck, det känns lite urvattnat.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring