Totalställning och racerapport finns ute nu på N-TRADE RACING webben.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
N-TRADE RACING webben kan ni nu se totalställningen i Rookie 1000 serien under både SM och SO samt läsa den senaste racerapporten från Karlskoga.

I R1000 serien under SM slutade jag på en mycket bra 21:a plats av totalt ca 40-50 förare och i R1000 serien under Scandinavian Open slutade jag på en makalöst bra 14:e plats av totalt ca 60-70 förare.

Summa summarum är jag väldigt nöjd med min första RR-säsong :banana Det har gått MYCKET över förväntan och bara bättre och bättre nu på slutet med 2st topp10 placeringar ( 9:a och 8:a ) :tummenupp

Nu stundar funderingar om det blir en större satsning till nästa år eller inte. Allt det senaste gällande vad och hur det blir läser ni självklart under nyheter på N-TRADE RACING webben.

Mvh

/ Kenneth

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Mycket bra kört Kenneth! Ta nu och satsa på en bättre hoj, med din kurvteknik och mera mos i motorn blir det pallen. En säsong till som rookie och sedan är du A-förare det sätter jag en kexchoklad på...
...jag brukar ju ha rätt, eller hur... :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Grattis till en bra säsong :tummenupp

Klart du ska satsa på att vara värst nästa år, på att bromsa sista av alla :yoparty

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tack

Tack grabbar. Jo, jag är riktigt nöjd med körningen och bevisligen går det att köra rätt fort på en gammal Fireblade också, även fast vissa hävdat motsatsen. Skall man dock vara med i toppen så kanske man måste byta hoj. I alla fall om jag skall vara med i toppen. En annan förare skulle säkert kunna göra ännu bättre ifrån sig på 929:an. Skulle t.e.x Miinin köra hojen så kan jag garantera att tiderna skulle vara flera sekunder bättre per varv. Som någon sade... 80% förare 20% material. Jag som är halvkass har ju bara materialet att jobba med då det inte går att göra nåt åt föraren :) Kanske blir det en lite nyare Blade då de är extremt lättkörda och det behöver en sån som jag :) Eller möjligtvis så trillar man ned i kawa-träsket :) Vi får se... Det börjar ju komma ut en del superbikes på annons nu...
Och du RJ brukar ju alltid ha rätt så det är väl lika bra jag ger dig den där kexchokladen på en gång :) När det gäller inbromsning så gäller det väl att gå från nuvarande "first of the early breakers" till "last of the late breakers"

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning