Sporthoj är inte vad det varit! Inte ett enda "Ligga?"???? Tråden har ju varit uppe i flera timmar......
Tack Svar på några frågor:
- Min lärare har inte sagt så mkt annat än att självklart ska de göra allt så att jag får koretet iår. Jag har köpt 20 timmar men förmodligen kommer jag behöva ha mer eftersom det gått åt 10 och jag börjar äntligen hajja krypkörningen. Teorin går dessvärre ut 12e aug så det hänger lite på mig att skriva och få godkänt fort så att det rullar på utan onödig avbrott.
- Magont har väl alla inför nya saker som de inte behärskar. Dessutom hade jag magont förra sommaren för att jag kom ut i trafiken eftr 3 första timmar i mitt liv på en hoj. Utan att ha koll på motstyrning, krypkörning, hur jag ska balansera, att man ska ha högra foten i backen,skillnad på fotbroms och handbroms, alla fingrar på bromsen osv osv... Idag däremot har jag magont för att jag inte lärt mig kontrollera en hoj ifall ngt oförutsett händer och över mig själv för att jag blir så nervös så snabbt... men det är mest min kontrollfreakiga sida och inget annat.
- När det kommer till hojval så skulle jag vilja ha Ducati Monster men (förutom att den är dubbel så dyr)hört att tyngdpunkten är högre upp än exempelvis Yamaha, Kawa och Honda... så det kan bli ngn av dessa... funderar på 600 - hörde att 500 tröttnar man väldigt fort på.
- Nix - har ingen att köra med. Men ska se till att fixa utrustning kommande helger och sedan höra om det finns några själar här som kan tänka sig stå ut med mig.
Jag håller också på med A-kortet. Köpte mig en Honda Hornet 600 2001 för att övningsköra med. Tycker det är en underbar förstahoj. Just min betalade jag 20 000 för och förmodligen kommer jag inte att förlora så mkt om jag får lust att sälja den när kortet är klart. Så köp en billig hoj och leta nån att övningsköra med istället för att mata ut pengar på körskola. Utrustningens ju så himla svårt som folk säger, jag kör allväders då jag gärna vill kunna åka i blött väder och det känns ganska ledigt. Det känns så mkt bättre och friare på nåt vis att övningsköra lite privat, just få kan känslan för sitt eget åkande med nån som inte tar betalt per timme så man måste stressa för att hinna med.
Glöm mitt tidigare svar. Håller med Ulvhamne, köp med hjärtat.
Absolut, så upp med slantarna och köp en Ducce och ett skinnställ . Båda kan du köpa betydligt billigare begagnat . Sen ber du om övningshjälp här på SH och känner hur skönt och säkert du glider iväg, njuter av det härliga Ducceljudet och det stadiga vridet redan vid låga varv. Sen kommer allt det andra du pratade om av sig själv !
Jag kan säga så här .. kommer nog aldrig ha nån annan cykel framöver. ST2 nu.. nästa blir nog en 1098 eller liknande ..
Vridet, jämnheten, ljudet ... kärlek ....
Oki en annan fråga..
Hur mkt rekommenderar ni Abs? Har aldrig ens kört bil utan Abs så för mig känns det som ett måste men då stiger ju prislappen därefter..
Det finns en anledning till att fler och fler motorcyklar kommer med abs samt att EU har reglerat så alla nya efter 2016 måste ha ABS. SMC har lite info.Oki en annan fråga..
Hur mkt rekommenderar ni Abs? Har aldrig ens kört bil utan Abs så för mig känns det som ett måste men då stiger ju prislappen därefter..
Oki en annan fråga..
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|