Fick svar av Australiensaren nu fattar jag inte riktigt allt 100% men då jag nämnde att jag tänkte använda en Mikuni HSR42 så säger han att den är alldeles för stor och att han testat en sån. Nån som kan tolka denna rad från mailet?
"carb flow required for the blown 250 = 78 cfm @ 115% V/E
Mikuni HSR42: 213 CFM"
Vidare säger han att köra på bensin är problem för att som jag tolkar det kommer insuget att bli varm och motorn kommer att spika. Han kör på metanol som tydligen ska funka då det kyler men som har andra nackdelar som att man måste rengöra bränslesystemet och byta olja efter varje körning, sen tar visst hand hoj 6 liter på en 8 km repa, är ju kanske inte så bra för mig om man vill åka till samhället det skulle gå ca två tankar för mig på en sån tripp.
"If you decide to use Gas, intake charge over heating will be a huge problem, the engine will pre-ignite badly, destroying it's self if not addresed ( intercooler needed, then you have another problem, where to put it)"
Han kör sin på 75% av motorvarvet och dom ska tåla 12000 rpm utan problem, han har laddtrycket på 10 lb vilket jag fick fram ska vara 0.69 bar med original kammar med noll överlapp och 15 lb som ska vara 1.03 bar med kammar med överlappning (eller vad det nu heter på korrekt tekniskt språk. Säger också att man ska ha ett plenum på minst dubbla motorstorleken men fick som inte nåt svar varför.
Fick denna länk med i mailet så den verkar ju funka
https://www.youtube.com/watch?v=cS5dAJz90uo&feature=youtu.be
Vad tror ni det känns lite som att det är läge att tänka om och fundera på att köra med tryck istället för sug om man vill använda vanlig bensin, vilket ju skulle vara praktiskt. Vill ju verkligen göra detta med hojen men nu känns det känns ut som att tryck och kanske intercooler är att föredra. Vill inte ge upp kompressorn för turbo för jag tycker att det är fränare med kompressor och det är ju minst lika viktigt på denna hoj.