Touring till Italien!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Glöm inte en kedjesmörja me dig som du kan dra på lite då o då...
, lås till hojen.
Verktyg...
ta gärna me varisin hjälm luva.. så slipper du ha en möglig hjälm sen--- :va

Woland

Ale och grappa framför Bud och sake
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
På gång!
PuDDy skrev:
Om du ska ner mot croatien så är jag intresserad. Har planer att köra ner iår till mina släktingar. och vara där ett tag. men resesällskap på vägen är inte fel.

När ska du ner? Ska med bågen till Crikvenica och träffa bekanta i juni.

/W

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Woland skrev:
När ska du ner? Ska med bågen till Crikvenica och träffa bekanta i juni.

/W

Jag tänkte mig maj, juni tiden.
Var ligger crivenica. låter bekant.

Hur länge ska du stanna?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bingo skrev:
Hmmm... Det är min erfarenhet att om man vill träffa andra turister skall man skaffa en sån där bok. De säljer rätt bra, typ...

Ja, turistböcker av typen som ska ledsaga en ovan resenär är ofta ett bra verktyg för att hamna på folktäta ställen. Satsa istället på bra och detaljerade kartor och håll till på vägar som markeras som vackra. Agriturismo är ett bra tips och att jämföra med Bo på lantgård i Sverige. Det finns en italiensk site för detta. Livigno (lite osäker på stavningen) nära gränsen mot Schweiz är ett bra tips för mycket prisvärda inköp av allt från mountainbikes, sprit, mat och kameror till byte av däck. Skattefri provins.

Woland

Gick med
16 Dec 2003
Hoj
På gång!

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Stannar där kanske en vecka och sedan runt i Kroatien ett tag. Hem tänkte jag ta vägen via lämpligt MotoGP-lopp. Inte riktigt bestämt datum o så där, men måste jobba hela juli :( Så maj, juni skulle kunna fungera.

/W[/QUOTE]

Låter som en helt ok ide. så kanske man skulle kunna ta vägen ihop hem oxo. kul.
Då är det bara för mig att svänga höger vid början av halvön. hehe. Mycket intressant detta.
Har du kört dit innan eller i europa. Har inte själv gjort det. Är ju lite nybörjare men man hinner leka ett tag med hojen innan dess. :tungan

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Mavve skrev:
Vet inte alla att man inte ska åka mc när man är havande?

Trodde man brydde sig tillräckligt för att kolla upp det....

Du, trådstartare, jag o Galning ska ner mot frankrikehållet i sommar förmodligen - vi kan hänga på o ragga på din tjej eller nåt :)

Vore askul, vi ska åka igenom Frankrike o hälsa på syrran som bor i Toulosse (eller hur fn det nu stavas:)) innan vi drar till Italien, klart att ni är välkomna att haka på :yoparty. Beträffande raggandet på min tjej.... :FU ...nej allvarligt, det blir nog inga problem, tänke lämna yxan o svärdet hemma :)

/Capi

Woland

Gick med
16 Dec 2003
Hoj
På gång!
PuDDy skrev:
Låter som en helt ok ide. så kanske man skulle kunna ta vägen ihop hem oxo. kul.
Då är det bara för mig att svänga höger vid början av halvön. hehe. Mycket intressant detta.
Har du kört dit innan eller i europa. Har inte själv gjort det. Är ju lite nybörjare men man hinner leka ett tag med hojen innan dess. :tungan

Skickat mess till dig.

Vi får se om du fortfarande är intresserad när du kört någon distanssträcka med R6:an eller om dina kotor vägrar vara med ;)

/W

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Woland skrev:
Skickat mess till dig.

Vi får se om du fortfarande är intresserad när du kört någon distanssträcka med R6:an eller om dina kotor vägrar vara med ;)

/W
Hehe. Har jag bestämt mig så har jag. Den ska ner. haha. Nä men seriöst. Man kan ju bara köra runt 15 mil sen är det tanka väl. eller kan man köra längre?

D@nne

Tetra-drinker
Gick med
24 May 2003
Hoj
R1 -02
Chefen Alabama skrev:
Tokserva hojjen innan! Knäckte ett framhjulslager, svinglager, bak och framdäck, drivpaket (2 skurna länkar) på vår resa i europa -02.
Skulle lätt göra om det, var hur kul som helst!
Hade dock ingen passagerare utan hade en ryggsäck fast bunden på kutsen.
Var borta i ung 2 veckor och blåste ca 18.000:- men hade kunnat levt bra mycket snålare om det knipit...
Bärsa varje kväll, hotell/gasthaus (stavning?) äta ute 2ggr/dag, GP biljett i Sachsenring, flög helikopter över banan, bodde alldeles vid playan i Nice, mm, mm...
Fy faan vad skoj!!!
instämmer till fullo .was there too, men chefen såg lite blek ut när framhjuls lagret skar på autobahn :skrämd

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
capi skrev:
Hello alles. I sommar så ska jag och min bättre hälf(sambon, inte hojen:)) toura till Italien via Frankrike på min zx6r :yoparty .

Nu skulle jag vilja veta lite mer då det är den första längre resan jag gör. Har funderat på att bara köra med en hyfsat stor tankväska, typ 30L. Rygga på tjejen går bort direkt.
Funkar det med sidoväskor på en ninja? Sådana där små, sportiga väskor....?

Med vänlig hälsning Capi

30L tankväska kan du glömma.. har en 22L.. o när den var nästan fullpackad så var de omöjligt o köra hojen.. i detta fall en R6:a.. även på rettan så gick de inte ha den fullpackad.. ska man köra me tankväska så e även ett förhöjt kåpglad en väldigt stor fördel.. du kommer få ont i ryggen som fan annars (fast det problemet var mest på rettan).. tjejen köpte även till sin hoj mjuka sidoväskor från oxford.. riktigt smidiga.. men då försvinner oxå möjligheten me skjuts.. då dom sitter ivägen för fotpinnarna..

Enda chansen för er att de ska funka hyffsat tror jag e att hon få ha en ryggsäck.. jag körde själv me en liten droppformad ryggsäck på ca 30L.. tycker jag fick plats me de mesta.. o sen att du kör me en "lagom" stor tankväska..

Men att toura runt i europa på hoj e något jag oxå skulle vilja göra.. men jag skulle aldrig få för mig att göra det med nån bakom.. då hade jag hellre kört bil..

Lycka till me resan!! :banana

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Min kusin brukar alltid sticka dit. jag skulle tyvärr hem 3 dagar innan den festivalen förra året. hur trist var det. hehe. Det är ju lite så att jag vill ner med hojen för min kusin kör gsxr 600 där nere så dom är ett gäng med sporthojar plus den fina naturen och dom grymma vägarna i bergslandskapet. Jag vill börja med att få bort snön så man kan köra!!!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM