Tourist Trophy PS2

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
Tänkte bara meddela att jag har införskaffat Tourist Trophy till PS2 och allt jag kan säga e HURRA!

fy F*N så bra spel. riktigt bra känsla i det. grym grafik mm.
köpte till en trådlös handkontroll med "motion sensor" vilket innebär att om jag lutar handkontrollen åt vänster så svänger hojjen osv. riktigt verklighets troget =) det tyckte vi om! EB GAMES 249:- tror jag. så om ni har tråkigt i vintermörkert så se till att köpa detta spel och njut av helt underbar åkning!

spelar nästan dygnet runt.. morssan kom förbi i eftermiddags å fråga om jag inte skulle svara i telefonen... den hade tydligen ringt ett bra tag..
hahahahaha!
men nu ska vi berätta om spelet.. ja vad kan man säga.. verkliga banor.. verklig känsla & grafik. flera olika hojjar (över 100 tror jag) allt från gamla 70-80 talar till helt nya road racing maskiner =) beter sig olika och med olika ljud osv. helt underbart!
helt klart värt pengarna.
har alltid sagt att hojj ska köras i verkligheten men när det är vinter är detta mer än tillräckligt för att lugna själen!

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Ni som spelar detta underbara spelet kan ni inte skriva lite tider ni har fått på dem olika banorna så blir de roligt att försöka slå de :tungan

Vilken är er favoritbana?
Min: High speed ring och ringen

Vilken är er favoritmotorcykel?
Min: BMW K 1200 S RM

Högsta topphastigheten?
Jag tror jag har kört runt 360 km/h med hayabusan

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
TT är aptrist. Likaså MotoGP 4 till PS2.

Det enda riktigt bra MC-spelet är MotoGP 2 & MotoGP 3 Ultimate Racing Technology till PC.

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Jo här har det spelats en del tourist trophy under vintern, min fru gav det till mig i julklapp. Mitt första spel för övrigt....

Har kört Nürburgring en gång/dag sedan jag fick det och är nu nere på 7minuer 16 sekunder med en ZX-10 race modify. Kör bara på ringen och siktar på att komma under 7 minuter om någon månad. Spelet är löjligt realistiskt speciellt vid inbromsning och acceleration då man ligger på gränsen över vad som är möjligt. Det är en klar fördel att ha kört mc på riktigt.

Någon här på SH :tungan som sanningsenligt kör ringen snabbare än jag ?

/D.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag har kört 7:14 på ringen med Suzuka 8H Hondan. Men jag är väldigt tveksam till om jag skulle våga ligga på så i verkligheten (även om jag kunde), banan verkar vara fullständigt livsfarlig. Och sedan trafik på det...

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Jag har kört 7:14 på ringen med Suzuka 8H Hondan. Men jag är väldigt tveksam till om jag skulle våga ligga på så i verkligheten (även om jag kunde), banan verkar vara fullständigt livsfarlig. Och sedan trafik på det...

Jaha där rök det rekordet :D . Suzuka 8H hondan har jag inte sett, var hittar man den?

Håller med dig gällande ringen, helt livsfarlig bana! Speciellt det tvärstoppet i räcket till höger som finns strax efter där rakan svänger av svagt till vänster efter bron. Fatta hur ont det hade gjort att dra in i det i + 300 km/h.

7:14 .....hmm skall fixa det ikväll:D när ungarna sover...

R1:an står fortfarande på verkstad så vad gör man!

/D.

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Jaha där rök det rekordet :D . Suzuka 8H hondan har jag inte sett, var hittar man den?

Håller med dig gällande ringen, helt livsfarlig bana! Speciellt det tvärstoppet i räcket till höger som finns strax efter där rakan svänger av svagt till vänster efter bron. Fatta hur ont det hade gjort att dra in i det i + 300 km/h.

7:14 .....hmm skall fixa det ikväll:D när ungarna sover...

R1:an står fortfarande på verkstad så vad gör man!

/D.

Där satt den:tummenupp ! 7:10 på 3:dje varvet för kvällen. Min son satt ivrigt i bakgrunden och kommenterade hur vansinnigt jag körde:D

Någon som kört snabbare än det då? (mytomaner göre sig ej besvär att svara:D )

/D.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Ni som spelar detta underbara spelet kan ni inte skriva lite tider ni har fått på dem olika banorna så blir de roligt att försöka slå de :tungan

Vilken är er favoritbana?
Min: High speed ring och ringen

Vilken är er favoritmotorcykel?
Min: BMW K 1200 S RM

Högsta topphastigheten?
Jag tror jag har kört runt 360 km/h med hayabusan

Jag fick precis upp busan i 370 km/h :yoparty

Ska se om det går mera :)

Edit: 372 km/h nu!

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Suzuka 8H hondan har jag inte sett, var hittar man den?

Man vinner dessa endurance-hojar när man kör den sista av alla tävlingar.

Det är:

YSP Presto Yamaha R1
7-Stars Honda CBR 1000 RR
Trickstar Suzuki GSX-R 1000
Kawasaki-någonting....

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Okej, nu har jag exprimenterat klart och resultatet blev 393 km/h som bäst!

Tiden på ringen ska vi inte prata om. Den bör filas på lite till innan man skriver ut den..:rolleyes:

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Man vinner dessa endurance-hojar när man kör den sista av alla tävlingar.

Det är:

YSP Presto Yamaha R1
7-Stars Honda CBR 1000 RR
Trickstar Suzuki GSX-R 1000
Kawasaki-någonting....

På mitt spel kan man inte välja racefunktionen på Nürburgring. Exakt vilka tävlingar menar du och hur vinner man dessa hojar? Börjar tro att vi har olika spel :va .

D.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
På mitt spel kan man inte välja racefunktionen på Nürburgring. Exakt vilka tävlingar menar du och hur vinner man dessa hojar? Börjar tro att vi har olika spel :va .

D.

Nej då, vi har samma spel! Garanterat!:)
Alltså, till & börja med så måste du vara i "Tourist Trophy Mode". (Inte Arcade Mode).
Nu har du kommit till startsidan för "Tourist Trophy". Där ser du bl a vilken hoj du har för tillfället, vilken hjälmdesign du har, Photo Mode, Trophy-school (eller liknande). Längst upp till höger så har du en massa ringar med siffror i. Klicka där så kommer du till en "racemeny" med olika turneringar för olika maskinklasser. När du har plöjt genom dessa & vunnit guld, så kommer du att vinna ytterligare en raceklass som består av dessa endurancehojar. Och under tiden du jagar guld i alla klasser så vinner du så småningom endurancehojarna! Enkelt va? :) Eller så får du helt enkelt kopiera mitt minneskort med guld i alla klasserna, guld i alla "licenserna" samtliga hojar & all utrustning! :tungan

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Okej, nu har jag exprimenterat klart och resultatet blev 393 km/h som bäst!

Tiden på ringen ska vi inte prata om. Den bör filas på lite till innan man skriver ut den..:rolleyes:

393 km/h!! Fyfan nu måste jag också försöka komma upp i det... synd bara rakan är så jävla ojämn :tungan

Där satt den:tummenupp ! 7:10 på 3:dje varvet för kvällen. Min son satt ivrigt i bakgrunden och kommenterade hur vansinnigt jag körde:D

Någon som kört snabbare än det då? (mytomaner göre sig ej besvär att svara:D )

/D.

7:10.. hehe lägg till 14 sekunder så kör du jämnt med mig :tungan Du måste säga till när du kommer under 7 min :D

Last edited:

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Nej då, vi har samma spel! Garanterat!:)
Alltså, till & börja med så måste du vara i "Tourist Trophy Mode". (Inte Arcade Mode).
Nu har du kommit till startsidan för "Tourist Trophy". Där ser du bl a vilken hoj du har för tillfället, vilken hjälmdesign du har, Photo Mode, Trophy-school (eller liknande). Längst upp till höger så har du en massa ringar med siffror i. Klicka där så kommer du till en "racemeny" med olika turneringar för olika maskinklasser. När du har plöjt genom dessa & vunnit guld, så kommer du att vinna ytterligare en raceklass som består av dessa endurancehojar. Och under tiden du jagar guld i alla klasser så vinner du så småningom endurancehojarna! Enkelt va? :) Eller så får du helt enkelt kopiera mitt minneskort med guld i alla klasserna, guld i alla "licenserna" samtliga hojar & all utrustning! :tungan

Ok då fattar jag! Jag har inget minneskort och kan därför bara spela i "arcade mode". Får fixa ett minneskort!

Tack /D.

393 km/h!! Fyfan nu måste jag också försöka komma upp i det... synd bara rakan är så jävla ojämn :tungan

7:10.. hehe lägg till 14 sekunder så kör du jämnt med mig :tungan Du måste säga till när du kommer under 7 min :D

Kör du i "Arcade mode" och exakt vilken hoj med vilka parametrar har du valt? Viktigt för varvtiderna...

/D.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept