Tourist Trophy PS2

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Ok då fattar jag! Jag har inget minneskort och kan därför bara spela i "arcade mode". Får fixa ett minneskort!

Tack /D.

Kör du i "Arcade mode" och exakt vilken hoj med vilka parametrar har du valt? Viktigt för varvtiderna...

/D.

Nej jag kör i Tourist Trophy mode, time trial.
Jag kör med den "special R1:an" som man får när man har vunnit 23:e racet. (eller kanske man fick den innan, kommer inte ihåg)

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag har inte spelat på typ 7-8 år, köpte TT på rea i julas för 399kr, satt i 6 dagar konstant, spelade guld på alla License, och har nu vunnit praktiskt taget allt, och ändå längtar jag hem för att spela...

Monterade plasman i sovrummet, 1 meter från sängenänden, köpte ett 5.1 system som jag satte fast högtalarna i sänggavlarna, och subben under sängen, allt för endast TT!!!

Har kört ringen på 7:15 blankt med 8h hojen...inte bäst här märkte jag...får slipa lite till ;)

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Nej jag kör i Tourist Trophy mode, time trial.
Jag kör med den "special R1:an" som man får när man har vunnit 23:e racet. (eller kanske man fick den innan, kommer inte ihåg)

Jag kör ju som sagt Arcade mode. Har kommit fram till att Kawasaki ZX-10 race modify är den jag kör snabbast med och när man kör med race modify kan man ju ställa in vissa parametrar som inte går på standardhojarna.

Jag kör med följande parametrar:

Gear Ratio=max (254 mph)
Max motoreffekt
Min vikt
Mjukt framdäck
mellan bakdäck
lean in körställning

Med denna hoj kör jag allstå 7:10 på ringen (time trial). Är den hoj jag kör med bättre eller sämre än den där 8h Hondan ni kan välja på Tourist mode ?

(jo jag vet att jag är barnslig men va f-n då:D )

/D.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
393 km/h!! Fyfan nu måste jag också försöka komma upp i det... synd bara rakan är så jävla ojämn :tungan

7:10.. hehe lägg till 14 sekunder så kör du jämnt med mig :tungan Du måste säga till när du kommer under 7 min :D

Ja det är helt sjukt va ojämn den är, fattar inte hu rman kan köra där alls. Är den verkligen så i verkligheten med?

Jag har kommit ner till 7:16 nu :) Men de var verkligen inte nåt perfekt varv så det borde nog att få ner nåra sekunder till. Men det är fan inte lätt..:gnissla

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
I väntan på mc-versionen drog jag några rundor i GT4 på ringen

7:15 med M3 GTR Race Car '01
7:44 med S60 T5 Sport '03

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
6:05 med Audi R8 '01. Men den går med att slipa säkert 10 sekunder till. Orkade inte köra mer nu..

Audi R8 '01 var det... uppdaterar sen :O

Edit: kör du original? eller har du smällt på turbo och rollcage?

6:30 första och enda försöket, orkar inte köra nu men uppdaterar när jag orkar :)

Last edited:

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Audi R8 '01 var det... uppdaterar sen :O

Edit: kör du original? eller har du smällt på turbo och rollcage?

6:30 första och enda försöket, orkar inte köra nu men uppdaterar när jag orkar :)

Nej självklart inte orginal.. 1020 häst eller nåt sånt. Och lite lustgas. :) Har kommit ner på 5:57 nu. Med två snurrningar så det ska gå säkert 10 sekunder snabbare ändå om man får ett bra varv.

Kom på att det kanske inte är så MC-relaterat detta men äh, vafan.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024