Nej. Jag har inget behov att bemöta dina "argument" ytterligare och inga förhoppningar om att kunna övertyga dig om någonting. Du och dina kompisar kommer inte sluta att ge den organiserade brottsligheten sitt stöd, fine.
Argumenten i tråden
för Toy Run kan enkelt summeras som "men det är ju synd om barnen", precis som om det inte skulle vara väldigt synd om barn i ett stenålderssamhälle baserad på den organiserade kriminalitens principer. Jag tycker man kan förvänta sig av vuxna människor att man tar ansvar för sina handlingar och inte stödjer sådant man egentligen är emot. Men det är jag det.
Jag och dom som håller med mig sympatiserar hellre med offren för den organiserade kriminaliteten genom att avstå från att spela på de kriminellas planhalva. Ni som deltar ger dessa offer ett utsträckt indexfinger. Det är mera synd om alla privatpersoner och näringsidkare som hamnat på kollisionskurs med kriminella gäng och blivit misshandlade och hotade än om barnhem som inte får pengar insamlade av Abate eller GBK. Ordföranden i GBK vill inte ens ta avstånd från Hells Angels med argumentet "dom finns i vår miljö". Vilket jävla argument!
Jag är övertygad om att det är tydligt för alla som läser senare delen av denna tråd vad ämnet och argumenten handlar om.
Det publicerades ytterligare en artikel i GT som är läsvärd:
http://www.gt.se/1.1286368.