TRÄFF : Onsdag 2008-07-30 Pumpen: 19:00

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Uppsala RoadRunners_080730.jpg

Då var det dags igen gott folk, antar att alla vet var och när :tummenupp

Och för er som inte vet...

Onsdag 2008-07-30
Plats: Pumpen
Klockan 19:00

Verkar som det är många sugna i 19:00 tråden men då jag sagt att ja ska försöka styra upp träffarna i Uppsala lite bättre så styr jag upp detta med en tråd så lite fler folk kanske ser det och kan hänga med.

Skulle tro att det blir olika grupper idag med om vi blir många... men som det ser ut nu så ser det ju lovande ut med folk.

Svara gärna i denna tråd om ni kommer tack på förhand.

Mvh // Mike

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Jo jag ska åka ikväll. Men försöker få fart på några igävle. Men ni kan åka upp till skutskär. Finns säkert fina vägar hitåt. Skulle ni komma så bjuder jag på kaffe. Har 80kvm alltan som man ser ut över bodaån :)

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Tack allihopa för en mycket trevlig åktur, kul att vi blev så många. 15st som åkte om ja inte misstar mig ?

Tråkigt med den är olyckan bara... men tur att det inte blev värre kunde gått riktigt illa det där. Får hoppas han klarade sig bra och som sagt änglavakt vill jag lova att han hade i vilket fall.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Japp, det är samma olycka. :mad: Nu måste jag dock anse att det hela uppförstorats ordentligt av UNT.

Vi som var med på plats anser nog inte att vår vän var så allvarligt skadad som UNT blåser upp det till. Det låter ju som om Arneson var halvdöd/död när han hittades. Han klagade på sin vänstra axel som ömmade, det var det enda han klagade på när han låg och väntade på ambulansen. Han opererade den axeln för något år sedan och misstänkte att det var därför det gjorde lite ont där.

Hoppas att det inte var allvarligare än vad vi såg på plats. Arnesson själv får väl svara när han blir utskriven.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Tråkigt med olyckan på en annars kul kväll.
Hoppas han kryar på sig snart. Håller med om att man skulle vilja kalla det lindrigt skadad, iaf. av vad vi såg. Men man ska inte tro allt som skrivs i tidningar, knappt hälften ens. Nu var ju inte jag först på plats men, märkligt att det står i UNT att: upptäcktes av en polis...hon var ju på plats efter mig t.o.m.

Nåväl, hoppas återigen att du som körde av kryar på dig så snart som möjligt!

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Det var inte många rätt i det som UNT skrev....:huvet
Att UNT inte skrev om den andra "olyckan" då, "ungdom totalkraschade i stan"..... Ha ha ha.... Jag kom hem ordentligt iaf, tog det lite lungt hem iaf:rolleyes:

Annars var det en mycket trevling tur vi åkte på....:tummenupp

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
....
Men man ska inte tro allt som skrivs i tidningar, knappt hälften ens. Nu var ju inte jag först på plats men, märkligt att det står i UNT att: upptäcktes av en polis...hon var ju på plats efter mig t.o.m.

Jag tyckte väl det det var något konstigt med den där artikeln i UNT...
Men det är mer regel än undantag att media rapporterar fel vid mc-olyckor.

btw: rekord mycket dubbel-postande på gång! :D Fast det kanske är bra att ha skilda trådar för lite större 19-åka turer som den här, så sticky tråden inte blir så hääääääääääääär lång :2cool

Last edited:

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Har pratat med Lelles nu och dem hade kikat på min hoj nu, mycket troligen inlösen (skadevärde över 100k), men försäkringsbolaget skulle skicka en besiktningsman och kika på den.

Så man får väl köpa en ny moppe i vinter :)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Har pratat med Lelles nu och dem hade kikat på min hoj nu, mycket troligen inlösen (skadevärde över 100k), men försäkringsbolaget skulle skicka en besiktningsman och kika på den.

Så man får väl köpa en ny moppe i vinter :)
Får man köpa tillbaks en inlöst hoj?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Vet inte, men tvivlar på det. Tror inte försäkringsbolaget vill att jag "hemmafixar" en hoj och försäkrrar den och kör med den igen. Men nu gissar jag bara :tungan
Känns bara som ett så bedrövligt resursslöseri ifall motor och ram och många andra delar är ok att hojen ska skrotas...

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Känns bara som ett så bedrövligt resursslöseri ifall motor och ram och många andra delar är ok att hojen ska skrotas...

Jag vet inte vad somn är ok på den faktist, men det är väl möjligt att en skrot får köpa delarna alt en mc-firma får köpa dem och fixa den. Men nu är jag inne på gissningarna igen :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping