Träna och tävla Supermoto med din 125a

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu har jag ytterligare en fråga. Hur ser de på banan att man är medlem i en ansluten SVEMO-klubb?

Du ska vara medlem i SVEMO-ansluten klubb för att få träna. Detta för att försäkringen via banlicensen ska gälla. Bra för dig och ett måste för oss :tummenupp
Vidare info kommer via PM...

EDIT: Nu läste jag en gång till och det du frågade var egentligen HUR vi kan kolla att du är medlem ?!
Helt enkelt genom att du har med dig ditt medlemskort i klubben.

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Du ska vara medlem i SVEMO-ansluten klubb för att få träna. Detta för att försäkringen via banlicensen ska gälla. Bra för dig och ett måste för oss :tummenupp

EDIT: Nu läste jag en gång till och det du frågade var egentligen HUR vi kan kolla att du är medlem ?!

Jag fick köra utan medlemskort :)
men det var för att jag hade betalat, men inte fått kortet
vilket jag inte fått än :gnissla

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Men får man inte nåt papper på att man har körkort efter uppkörningen?

medlemskort :pannkyss

som man behöver för att få köra på banan
men vi sa att vi hade betalat och så sa han (träningsledaren) att det var okej att köra

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2927543 Du ska vara medlem i SVEMO-ansluten klubb för att få träna. Detta för att försäkringen via banlicensen ska gälla. Bra för dig och ett måste för oss :tummenupp

Ok. Jag ska betala in medlemsavgiften till emck ikväll och då är det inte säkert att jag hinner få mitt medlemskort tills imorgon, men går det bra att jag kommer och tränar ändå?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det ska göras så fort jag fått klartecken att jag är med i emck. Då får man också ett mål att skynda sig lite. Bra info Supermoppe :tummenupp
Supermoppe är en kille från Västerås :whip ;)

Såg du anmält dig oxå :tummenupp
Kom igen nu grabbar, det är långt ifrån fullt i startfältet.....

Rejset går på bananpiren, nästan mitt i stan :yoparty

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Samma problem här

ska skaffa nåt lite seriösare innan jag börjar åka mer (iaf tävla)

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
2953141 Supermoppe är en kille från Västerås :whip ;)

Såg du anmält dig oxå :tummenupp
Kom igen nu grabbar, det är långt ifrån fullt i startfältet.....

Rejset går på bananpiren, nästan mitt i stan :yoparty
På anmälan.nu står det att transponder kan hyras på plats. Vad jag fattat är en transponder något som mäter vart man är, tex att man just kört ett varv. Men för oss som är anmälda till S3, behöver vi hyra en transponder?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På anmälan.nu står det att transponder kan hyras på plats. Vad jag fattat är en transponder något som mäter vart man är, tex att man just kört ett varv. Men för oss som är anmälda till S3, behöver vi hyra en transponder?

Alla behöver transponder. Kan du låna (en som funkar med deras tidstagningssystem) av nån går det oxå bra.

Transpondern ger en signal till en slinga nergrävd i marken som är kopplad till ett dekodersystem med tillhörande mjukvara och mäter dina varvtider, håller koll på antal körda varv osv.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Fick nyss mail om det :(

Tråkigt både för förare och för er som arrangerad det. Men jag hoppas på fler anmälda tills nästa tävling.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Kanske finns fler som sitter i samma sits som jag
i behov av träning och passande hoj

Jag ska skaffa hoj och råträna tills jag har råd med tävling

Håll ut arrangörer, för jag tror det kommer fler allt eftersom (men jag är inte synsk)

tänkte just på en sak, vad kostar en transponder?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
2963323 Kanske finns fler som sitter i samma sits som jag
i behov av träning och passande hoj

Jag ska skaffa hoj och råträna tills jag har råd med tävling

Håll ut arrangörer, för jag tror det kommer fler allt eftersom (men jag är inte synsk)

tänkte just på en sak, vad kostar en transponder?
Det stod på anmälan.nu att man fick hyra en för 300 kr.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
går det inte att köpa en?
för jag tänkte så man vet hur lite/mkt man behöver tävla för att det fortfarande ska löna sig att hyra

Självklart kan du köpa en men de kostar ~3000:-. Därför erbjuder arrangören ofta hyrestranspondrar. Du behöver inte köra särskilt många rejs med egen transponder för att det ska löna sig att köpa. Tyvärr är det ju många tunga engångskostnader i början. Själv väntade jag tills i år att skaffa väldigt många dyra prylar (+ att lådan i min buss rasade i Torsdags) = osmart och fattig Jocke:huvet

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag tror som Igge att folk kommer att komma folk men att det tar lite tid. Jag vet att jag behöver pengar till en ordentlig cross så kan jag vara med och leka sen. :) Men det är bra att de kom upp i år för startfältet senast nästa år borde vara större. Alla de yngre som kanske vill prova på har inte ekonomin att bara skaffa en moptard och vara med.

De som har motard dock tycker jag skall fixa de saker som behövs och prova. Är ju kul om vi kan gynna sporten. :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy