Wolfpack
Troll kan tämjas, men inte en arg kvinna
enda altrenativet tunga vikter
Wolfpack skrev:enda altrenativet tunga vikter
Det beror på om man tränar för att bli stark eller ifall man tränar för att hålla sig i allmänt bra form. När jag tränade körde jag nästan bara åttor, tior eller tolvor. Ifall det gick att lyfta en gång till utan hjälp så ökades vikten. Tempo var roligast att köra tycker jag, alltså att vara två och enbart vila när den andre lyfter. Med tillräckligt peppning gick det att hålle uppe vikterna ändå till slut.Mavve skrev:Nej, hellre lägrevikter och fler reps. till o börja med.
berggren_martin skrev:Det beror på om man tränar för att bli stark eller ifall man tränar för att hålla sig i allmänt bra form. När jag tränade körde jag nästan bara åttor, tior eller tolvor. Ifall det gick att lyfta en gång till utan hjälp så ökades vilken. Tempo var roligast att köra tycker jag, alltså att vara två och enbart vila när den andre lyfter. Med tillräckligt peppning gick det att hålle uppe vikterna ändå till slut.
Det var tider det.. På den tiden vägde jag närmare 70. Sen slutade jag träna och sjönk på ett halvår ner till 54. Sen stabiliserades det på 57 och det har jag vägt i 7 år nu snart.
Japp, jag åt verkligen som en dåre för att hålla mig uppe i vikt. Men ändå, 13 kg mer än idag och jag hade inte mycket fett.Mavve skrev:Det handlar mer om kosten än träning där.
berggren_martin skrev:Japp, jag åt verkligen som en dåre för att hålla mig uppe i vikt. Men ändå, 13 kg mer än idag och jag hade inte mycket fett.
Mavve skrev:En regel är ju att aldrig ha vatten samlat i hemmet.
Det spricker alltid nån gång.
Köp med sand såklart.
Den bör väga över 10kilo. Annars far den ju runt som en lös studsiboll.
Drkosmos skrev:Tackar för alla svar.
Ska lägga om kosten något(helt).
Sen får vi se vilket håll det går åt.
ivarzon skrev:Hmm, har funderat på det där.. Håller själv på att gå ner i vikt nu.. 30 kilo ska bort innan sommaren!
Äter alltid frukost, 1½ dl havregryn med minimjölk till det. Sen är det mycket vatten som gäller hela dagen.
Sen äter jag ett mål mat på eftermiddagen, mest kyklingfilè och ris, fisk och liknande med mycket proteiner.
Dock blir det ibland att jag inte hinner äta innan jag tränar, och att då sätta sig och äta EFTER träningen frammåt 18 på kvällen känns inge bra, får nästyan ångest kännslor.. Vill helt äta innan träningen, har inbillat mig att det sätter sig på magen annars.. :kocko
Så då blir det att man hoppar över den måltiden. Äter även en del frukt på kvällen instället för att äta annat skräp. Och massvis med vatten såklart... Dock så dricker jag alltid en protein drink efter träning, och vid 21-22 på kvällen. För det är väl mestadels på natten kroppen bygger?
Asch.. nu virra jag bort mig.
Frågan var; Ska jag äta iaf efter träningspasset frammåt kvällen? Förlorar jag mer på det, än vinner på att låta bli att äta efteråt???
//Martin -förvirrad & 10 kilo lättare på 1 månad!
Det finns ju diet fuel pulver ( Twinlab använder jag , det finns jordgubb vanilj eller choklad ) som du kan blanda med vatten eller mjölk som funkar rätt bra , hjälper till om du vill gå ner i vikt utan att tappa muskelmassa , den ska hjälpa till med förbränningen av fett istället för muskelmassa ,jag kör i en banan för att få den matigare och kör i mixer med 7dl vätska efter passet om jag tränat sent ( man kan även byta ut nån måltid mot drycken )..... Jag tycker den funkar bra men det kanske hade gått lika bra utan vad vet jag , har använt det en tid och resultatet går som jag vill ....... Annars så om det är sent på kvällen så kör jag samma som du tar till frukost , havregryn med mjölk sötat med lite äppelmos och mjölk...... Jag har tappat ca 12- 14 kg och brallorna ramlar av nu ....... Lycka tillivarzon skrev:Aiight! Då ska jag ta o lägga om kost tiderna då..
Tack för det!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |