Tränger ni er i köer?

Kör du mellan bilköerna?

• Antal röstningar
    0

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Stortryne skrev:
Hörru! Vänta tills pollen är igång... :7peta

Jag frågade en mc-polis som stoppade mig. Han sa att det är helt ok så länge det finns plats till vänster om det andra fordonet i samma fil.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Akrylamid skrev:
Är ibland lite för feg att tränga mig förbi..
Önskar man hade samma mod som MC-buden :hihi

Hm, de är väl inga förebilder! :hihi

Jag har trängtmig före en gång vid ett rödljus i Stockholm när jag var ute och körde med min man... Wiee, alldeles ligistartad kände jag mig. :brinnerup
Här hemikring brukar jag inte göra det, det är liksom inga väntetider att tala om. Men om jag kommer in i en kö modell längre som i Sthlm, kommer jag väl köra före igen... Fördelen med att ha hoj... :hihi

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Om jag åker bil så blir jag irreterad när man ser en hoj längre fram i kön. Han tar ju "min" plats där framme.

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
"Jag trycker mig ALLTID emellan, till varje pris. "

Tja, man är ju stockholmare (stressad, otålig & inget tålamod med alla turisterna i trafiken) :4skrika

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
vem vill sniffa avgaser...klart man åker förbi om det finns plats :banana

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Mmmm. Alltid först! Oavsett vilket!

I dag har jag dessutom upptäckt "mittenfilen" fullt ut. Har tidigare bara "vågat" köra den när kön har stått i det närmaste still, men tricket för mig nu är att titta låångt fram, då kan man köra lite fortare. Det är bara SÅ smutt att köra om alla i kön :D

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
När jag hade nytaget kort så hade jag en liten åka-förbi-köer-fetisch, när jag bara var ute och åkte från punkt A till X hände det att jag tog en sväng genom Tingstadstunneln i rusningstrafiken bara för att uppleva det fantastiska med att gå före i kön. Man känner sig lite som GoStRaYdEr i snigelform. :rolleyes:

Nu håller jag min plats i kön för det mesta ifall man inte har brådis nånstans.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Kör förbi i mitten om det finns plats, eller mellan körbanonorna, eller på refugen. Jag är överst i näringkedjan jag kör som jag vill!

:)

/Fredde

p.s Tackar också artigt de bilar som flyttar sig, med en liten vink.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag knör mig dagligen igenom centrala gbg till och ifrån jobbet.

Inte en chans att jag att sitter still mellan bilarna.

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
VFR 800 -99
Alltsomoftast. Lärde mig tekniken från grunden när jag bodde i Yokohama och pendlade till jobbet varje dag, året runt.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Till och från jobbet i Stockholms innerstad så kör jag mellan filerna, sick-sackar förbi bilar, genar över refuger och spärrområden. Det är alltid köer och trångt och för mig har det blivit lite av en sport att komma hem så fort som möjligt även om det är omoget och omoraliskt :).

Ofta, särskilt på centralbron, så kör jag förbi folk som glatt står med sina hojar och väntar i kön, jag kan förstå breda glidarhojar, men sporthojar och offroader? Har flera gånger hakat på MC-poliser som kör mellan filerna på centralbron.

Jag måste säga att ingenting går upp mot en offroad-hoj när man ska köra i trång stadstrafik. Hög sitthöjd = bra utsikt, lättmanövrerad, klarar höga trottoarkanter, högljud stånka = bilförarna uppmärksammar en. Sporthojar tycker jag inte alls är lika lattjo i köer.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
klart man kör så långt fram som möjligt, och vinkar lite schysst till dem som flyttar på sig...om de inte ser mig så brukar jag lägga mig nära och varva lite, då brukar de flytta sig...

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Hamnar i princip aldrig i köer, eftersom jag nästan aldrig använder hojen i innerstan...men om det händer väntar jag snällt "i kön".

Orsaken är absolut inte att det är något moraliskt fel om hojar glider förbi i gräddfilen. Är bara allmänt nojig för att man ska råka ut för "just den där sura bilisten", som antingen får för sig att stänga vägen så att man hamnar i sidan på bilen, eller i värsta fall...öppnar dörren. :död

Fast så vansinnigt galna bilister finns väl inte...eller?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Flagga skrev:
Fast så vansinnigt galna bilister finns väl inte...eller?
Det gör det säkert, därför är det viktigt att inte använda finhojen när man kör seriös köträngning utan köra med en lite skabbigare fulhoj som klarar lite törnar här och där. Bromsberedskap och total koncentration är också bra när man likt en ninja (lönnmördaren, inte gröna hojen) slänger sig ut i trafikvimlet :).

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Victor skrev:
Om jag åker bil så blir jag irreterad när man ser en hoj längre fram i kön. Han tar ju "min" plats där framme.

det där har jag lite svårt att förstå, känns lite sverige på nåt sätt... ingen som tar din plats, hojjen står ju oftast mellan filerna o drar ju iväg åtminstonde 4ggr snabbare än bilarna....jävla jante-lagen typ

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
Har du någonsin hört talas om mc-köer???
Ordet bilköer beskriver sig självt. Där står bilar!
Jag kör mellan bilarna om de står stilla eller nästan stilla men är det för trångt så ställer jag mig i bilkön tills det dyker upp mera utrymme för mig och mi mc.

Kör med insidan.

Det finns bilister som "stänger" luckan med hela bilen eller bara genom att öppna en dörr... *suck*
De få gånger jag "träffat" såna bilister så brukar jag ge dem en inte allt för glad blick, skaka på huvudet, kanske peka på ögonen (se dig för, drulle). Skulle aldrig falla mig in att banka på en bil eller nåt.

P.S. Kom bara ihåg att det sällan gör ont på en bil om man krockar med mc... oavsett vems fel det är!

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Klart man tränger sig

Givet att man tränger sig.
Roligast är när man trängt längst fram, och det är nåt pucko i en bil som ska försöka dra en vid rödljuset :hihi :kocko

En annan favorit är när två filer delar sig, då kör man i den med minst trafik, och smiter in så sen som möjligt :yoparty
(T.ex. Göteborg, Särö-leden, södergående, efter Askim) :hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...