Träning GBG!

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Undrar vart alla åker och tränar som är från västkusten typ GBG Thn.
Bara bågon liten skitbana måste väl finnas. Nu får man ju träna med ett par koner vid någon industri på kvällarna men det är ju inte så poppis om jag säger så....

Kan tänka mig åka en bit.
Tacksam för svar snarast!!!

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
liljekvist skrev:
tack för uppgifterna men finns det ingen vanlig träning ??? Vart kör alla???

Har ringt runt och kollat lite men det verkar vara rätt så dött med banor kring gbg. det enda vettiga jag hittade var borås med körning varannan onsdag 17-21 om jag inte minns fel. Fanns tydligen en bana "hyffsat" centralt i gbg förut men tack vare att det kördes där på ej tillåtna tider så sket det sig hejdlöst... :kocko
Skall även försöka prata med go-cart ställen, har inte gjort det än. Hade varit fint med lite inomhuskörning till vintern :yoparty
Har försökt ragga lite ställen men det går trögt. RIng gärna runt till lite olika ställen, typ kortedala mk & gokartbanor, så kanske de tror att intresset är GIGANTISKT i gbg!

Coola Ola

Guest
henrikkrueger skrev:
Fanns tydligen en bana "hyffsat" centralt i gbg förut men tack vare att det kördes där på ej tillåtna tider så sket det sig hejdlöst... :kocko

Måste varit banan ute vid Volvo Arendal. Kalasfin bana men verkar något smal (har inte kört där själv). Synd att vissa inte kan följa regler.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
henrikkrueger skrev:
Har ringt runt och kollat lite men det verkar vara rätt så dött med banor kring gbg. det enda vettiga jag hittade var borås med körning varannan onsdag 17-21 om jag inte minns fel. Fanns tydligen en bana "hyffsat" centralt i gbg förut men tack vare att det kördes där på ej tillåtna tider så sket det sig hejdlöst... :kocko
Skall även försöka prata med go-cart ställen, har inte gjort det än. Hade varit fint med lite inomhuskörning till vintern :yoparty
Har försökt ragga lite ställen men det går trögt. RIng gärna runt till lite olika ställen, typ kortedala mk & gokartbanor, så kanske de tror att intresset är GIGANTISKT i gbg!

Gött att någon mer än jag försöker! Go-cart banan i ale har vi kört på förr men klagades på hög db. Så jag tänkte att fler kunde ringa och ligga på dom. Vi får helt enkelt använda oss ov orginal rör , det borde funka

Triboman

...
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CRF450 SM, CR250R, Polini
Jag har pratat med de ansvariga på Kortedala MK och de verkar helt klart ha gett upp gällande motardkörning. Att hyra verkar i sig inte vara något problem utan det är ljudkraven det faller på. Banan har ett krav och motardreglementet ett annat och då finns det inget att göra enligt KMK. Vill man brassa för skoj skull är det alltså inte omöjligt. Frågan är ju bara om tillräckligt mycket folk (för att täcka hyreskostnaden) vill köra med restriktiva butt-plugs?

Finns det någon som har bra koll på Borås körningar? Borås är det ju inte långt till. Tyvärr verkar de svåra att få tag på för frågor som om de har kontinuitet på sina träningar, ljudkrav, hojkrav, etc.

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
fattar inte riktigt det där med för höd db på ale ring.... finns ju inte ett hus på 1 km avstånd! *suck* ALE! :3freak

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Triboman skrev:
Jag har pratat med de ansvariga på Kortedala MK och de verkar helt klart ha gett upp gällande motardkörning. Att hyra verkar i sig inte vara något problem utan det är ljudkraven det faller på. Banan har ett krav och motardreglementet ett annat och då finns det inget att göra enligt KMK. Vill man brassa för skoj skull är det alltså inte omöjligt. Frågan är ju bara om tillräckligt mycket folk (för att täcka hyreskostnaden) vill köra med restriktiva butt-plugs?

Finns det någon som har bra koll på Borås körningar? Borås är det ju inte långt till. Tyvärr verkar de svåra att få tag på för frågor som om de har kontinuitet på sina träningar, ljudkrav, hojkrav, etc.

Ska vi sa fixa en lista med folk som kan tänkas hyra????
Vet du var det är för pris och krav? Gör vi det ett par gånger tror jag att dom ser att intresse finns.

ang Borås tycker jag det är aldeles för mycket grus ca 60 %.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Getingen skrev:
fattar inte riktigt det där med för höd db på ale ring.... finns ju inte ett hus på 1 km avstånd! *suck* ALE! :3freak

Det hörs om vinden ligger rätt, ner till ett bostadsområde cd 1,5km därifårn.

Triboman

...
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
liljekvist skrev:
Ska vi sa fixa en lista med folk som kan tänkas hyra????
Vet du var det är för pris och krav? Gör vi det ett par gånger tror jag att dom ser att intresse finns.

ang Borås tycker jag det är aldeles för mycket grus ca 60 %.

Vi kan väl pysa dit och föra en diskussion med dem och se vad det mynnar ut i? De får väl helt enkelt ställa de krav de vill och sedan får vi köpa det eller ej. Vilka äger och förvaltar Ale ring? Men jag vet ju inte ens var banan ligger...

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Triboman skrev:
Vi kan väl pysa dit och föra en diskussion med dem och se vad det mynnar ut i? De får väl helt enkelt ställa de krav de vill och sedan får vi köpa det eller ej. Vilka äger och förvaltar Ale ring? Men jag vet ju inte ens var banan ligger...

Vet ej vem som äger eller har hand om ale ring. Har letat men blir väl till att åka dit och fråga. Vore bra om någon kunde ta tag i detta.

Ang kortedala så har jag skrivit mail till dom och får jag inget svar innan tisdag eftermiddag så ska jag ringa till dom.

Triboman

...
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
liljekvist skrev:
Vet ej vem som äger eller har hand om ale ring. Har letat men blir väl till att åka dit och fråga. Vore bra om någon kunde ta tag i detta.

Ang kortedala så har jag skrivit mail till dom och får jag inget svar innan tisdag eftermiddag så ska jag ringa till dom.

Vet inte riktigt när jag kan åka och prata med dem på Ale Ring, men jag kan i alla fall göra det.

Kortedala MK kan vi tyvärr glömma. Jag pratade med den motardansvarige där (Malin Gustafsson) med resultat enligt ovan.

En polare till mig kommer att prata med de som har Team13 banan. Han känner dem personligen så det kanske kan vara en liten öppning.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Triboman skrev:
Vet inte riktigt när jag kan åka och prata med dem på Ale Ring, men jag kan i alla fall göra det.

Kortedala MK kan vi tyvärr glömma. Jag pratade med den motardansvarige där (Malin Gustafsson) med resultat enligt ovan.

En polare till mig kommer att prata med de som har Team13 banan. Han känner dem personligen så det kanske kan vara en liten öppning.

hoppas på det. Men jag tängte hör vad kortedala ska ha för att hyra banan även dom andra. Då kanske det blir lättare för klubben, för dom överför ansvaret till den som hyr... Ska inte ge mig fören jag har en bana att träna på.

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Triboman skrev:

Så typiskt "triboman"... Just när du lämnat oss här uppe så visar det sig att Kalixbanan har blivit godkänd för SuperMotard... endast 8 mil bort!!!!

Får besked i veckan om dygns hyra.....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...