Träning i Göteborg 2009

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
sjukt roligt igår. någon som är sugen på att sponsra en tävlingssatsning?:rolleyes:

jag tycker det var bra genomför av dig patrik, bra med genomgång och att du bröt och delade upp det i två grupper. de va bra grötigt där ute ett tag. du får hojta till om du behöver hjälp på resterande körningar så du kanske kan köra lite själv oxå:)

hur ligger det egentligen till i frågan om fler tillfällen i år? vad säger dom? när vet vi om vi får fler? vad krävs? jag tycker vi har skött oss snyggt samtliga körningar där nere, eller?

om vi fått minsta klagomål tycker jag det är bra om det skyltas med så alla kan hjälpa till med att förhindra det.


jag har inte mycket att jämföra med men jag tycker denna bana är sjukt rolig. regelbunden träning varje eller varannan vecka hade varit hur grymt som helst.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Jag skall självklart prata mer med Team13. Men det vi har nu är två söndagar till. Förhoppningsvis går det att lösa fler söndagar efter 5/7 men det skall vi diskutera i slutet av maj. Eventuellt så kan vi försöka med träning på vardagar då trycket från kartingen inte är så stor.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
HEJA PATRIK :tummenupp

Verkar som du får igång verksamheten där nere på framsidan riktigt rejält :)
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Dåliga nyheter...

Team 13 har fått klagomål på ljud från grannar till banan och har nu ålagts en miljökonsekvensbeskrivning av Miljökontoret Gbg Stad. Klagomålen avser dels Team13 gokart tävling på påsk och dels vår träning på banan.

Problemet är att det byggts nya hus bakom lillebykiosken (som är rätt nära Team13) i vinter. Ett annat problem är att lågfrekventa ljud når längre jämfört med kartar. Ljudet dämpas inte i samma utsträckning (bastoner når längre). Detta problem har även andra kartbanor haft.
Ljudmätningarna jag gjorde visade att vi låg väl under kraven men det hjälpte tydligen inte.

Detta innebär stora kostnader för Team i form av ljudmätning (för båda verksamheterna) samt risk för minskad tränings/tävlingstid.

På grund av detta har styrelsen för GKRC Team13 beslutat att inte tillåta träning på andra tider än kartingens egna, samt att inte låta andra fordon än kartar köra på banan. Detta för att skydda deras egna verksamhet.

Jag har erbjudit att hjälpa till med analys av miljökonsekvensbeskrivning (min flickvän är miljöskyddsinspektör) men inte fått svar. Har även erbjudit oss ta andra tider (jag förstår ju att söndag morgon kan vara känsligt) på vardagar men då har hyrkarten i princip all tid (12-20).

Tyvärr innebär detta att vi inte kan träna mer på Team13.
Detta är ett bakslag för vår verksamhet, men vi kommer ju fortsätta arbeta för körningar i Göteborg. Ännu har jag inget nytt område vi kan köra på, men kommer börja med att investera i en stor sopkvast så vi kan få bra grepp på Arendal :D

Vi kommer självklart betala tillbaka medlemsavgiften till de medlemmar som önskar detta. Ta kontakt med mig så löser jag betalning.

Mvh
Patrik Kerttu
p_kerttu@hotmail.com
Ansvarig Supermoto i Kortedala MK
0702 173377
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Pungspark på de boende :mad::huvet
När löser det sig med medlemskort däremot?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Varför innebär detta kostnader för klubben?

Om jag inte fattat helt fel har vi (TMC) fått god hjälp av fritid och turism här i stan för att få dessa mätningar/utredningar gjorda. Såvitt jag vet har inte klubben lagt en enda spänn. Och har vi det har det inte varit mycket.
Lobba lite för er verksamhet på kommunkontoret så har ni god chans att få hjälp :tummenupp
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Varför innebär detta kostnader för klubben?

Om jag inte fattat helt fel har vi (TMC) fått god hjälp av fritid och turism här i stan för att få dessa mätningar/utredningar gjorda. Såvitt jag vet har inte klubben lagt en enda spänn. Och har vi det har det inte varit mycket.
Lobba lite för er verksamhet på kommunkontoret så har ni god chans att få hjälp :tummenupp

Du har rätt i att det inte skall innebära en kostnad för dom. Jag har också påpekat detta och erbjudit mig hjälpa till genom tjejen. Har bett tjejen kolla upp vilken handläggare dom har för att se om det stämmer med utökad miljökonsekvensbeskrivning. En utökad miljökonsekvensbeskrivning är också ett påbud om dom har gjort en anläggningsändring eller dylikt, vilket inte skett.

Väljer att inte göra för stor sak av det förrän jag har torrt om fötterna.

Kan ju vara så enkelt att dom bara fått klagomål och väljer att dra in extra störande verksamhet för att ligga bra till framöver hos grannarna.
Nåväl, jag har inte gett upp ännu.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Du har rätt i att det inte skall innebära en kostnad för dom. Jag har också påpekat detta och erbjudit mig hjälpa till genom tjejen. Har bett tjejen kolla upp vilken handläggare dom har för att se om det stämmer med utökad miljökonsekvensbeskrivning. En utökad miljökonsekvensbeskrivning är också ett påbud om dom har gjort en anläggningsändring eller dylikt, vilket inte skett.

Väljer att inte göra för stor sak av det förrän jag har torrt om fötterna.

Kan ju vara så enkelt att dom bara fått klagomål och väljer att dra in extra störande verksamhet för att ligga bra till framöver hos grannarna.
Nåväl, jag har inte gett upp ännu.

Känns tryggt att du har rätt på fötterna och i skallen. Dessutom med bra stöd från tjejen :tummenupp
Kruxet kan ju vara att gocartfolket inte vill/orkar/törs/vågar göra det jobb som krävs eftersom det inte hjälper deras basverksamhet.

Påpeka lite mjukt att det kan bli tal om pengaförluster om de inte hjälper till så vi får hållas på banan.
 

sluggo80

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
årsta
Hoj
husa fe 550
pratadew med en kompis från gbg,han nämde något om motard dag/uppvisnings dag på torslanda/hissingen
tror det är på något flygfält,
Någon som känner till detta?
 

weelow

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2009
Ort
Floda
Hoj
2002 KTM 640 Lc4
Ah va tråkigt jag som hade sett fram emot nästa tränings tillfälle för att jag missade förra :(
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vi kör ju kontinuerligt på onsdagar i borås och oftast söndagar i arendal. Jag håller också på och pratar med dom om gokart banan i borås.

För arendal (och vanliga körningar) så håll gärna koll på göteborgstråden/vi som puttar motard.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top