mada
Medlem
Undrar om någon vet något om träningsmöjligheter i södra Sverige under 2010? Några existerande banor som öppnas upp för sm-träning? Några speciella events (typ Knutstorp 2005)?
På västkusten lär nog Falkenberg ha en del träning eftersom dom ska arr. ett SM-där. Jag gissar att träningen då blir tillsammans med deras ordinarie onsdagstider (RR).
Info om det dyker säkert upp här eller på supermotosweden.se senast i vår.
Borås har ju även dom regelbunden träning. Har i år haft träningsläger och hoppas dom kör något liknande i år på vårkanten. För en hel helgs åka kan det vara värt att resa en bit.
I övrigt vet jag inget. Har varit tal om Svampa banan i Tomelilla tidigare (och även andra bef. anläggningar om jag inte missminner mig) men det verkar inte ha funnits tillräckligt med driv i förarledet för att något ska bli verklighet. Synd för det har alltid varit ett gäng söderöver som kört men det blir ju lätt att folk lessnar när man inte kan träna inom rimligt avstånd. Det är ju aldrig omöjligt att lösa något om man bara är några som är villiga att lägga ner lite energi.
Jaha, ska falkenbergs deltävlingen gå på stora banan?
Iår gick den väl på en special bana i nåt av industr områden där va?
För stora banan är ju fan på håret lite fööööör stor tycker jag nästan?
Definitivt om man åker 450 cc iaf!
Nja, inte banan så som det ordinarie varvet går. Planen är nog att delvis köra på den stora banan och delvis på en egen slinga. Hur exakt den kommer se ut är nog ingen som kan svara på då det nog mer ligger i planeringsstadiet än så länge.
Behöver man ha licens för att träna?
Eller är det som en bandag när man kör sporthoj?
Borås, knutstorp, falkenberg är det dom ställena man kan köra på i södra Sverige?
I eksjö körde dom en tävling i våras tro jag, har inte dom någon träning?
Vill gärna testa åka på bana med motarden till våren
I Borås kommer vi ha regelbundna träningar på vardagar. Körning på gokartbana och rallycrossbana. Så får jag se hur många helgkörningar vi får till men det är klart först i jan/feb.
Några planer på ngt träningsläger i år?
Jag vet att gokartbanan i Kalmar hade lite träning förra året. Tror dem körde ihop med minimoto.
Kan finns info på deras hemsida www.kmkrr.se
Vet inte hur det blir i år dock.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2