Träning i södra Sverige 2010?

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Undrar om någon vet något om träningsmöjligheter i södra Sverige under 2010? Några existerande banor som öppnas upp för sm-träning? Några speciella events (typ Knutstorp 2005)?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
På västkusten lär nog Falkenberg ha en del träning eftersom dom ska arr. ett SM-där. Jag gissar att träningen då blir tillsammans med deras ordinarie onsdagstider (RR).

Info om det dyker säkert upp här eller på supermotosweden.se senast i vår.

Borås har ju även dom regelbunden träning. Har i år haft träningsläger och hoppas dom kör något liknande i år på vårkanten. För en hel helgs åka kan det vara värt att resa en bit.

I övrigt vet jag inget. Har varit tal om Svampa banan i Tomelilla tidigare (och även andra bef. anläggningar om jag inte missminner mig) men det verkar inte ha funnits tillräckligt med driv i förarledet för att något ska bli verklighet. Synd för det har alltid varit ett gäng söderöver som kört men det blir ju lätt att folk lessnar när man inte kan träna inom rimligt avstånd. Det är ju aldrig omöjligt att lösa något om man bara är några som är villiga att lägga ner lite energi.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jaha, ska falkenbergs deltävlingen gå på stora banan?

Iår gick den väl på en special bana i nåt av industr områden där va?

För stora banan är ju fan på håret lite fööööör stor tycker jag nästan?

Definitivt om man åker 450 cc iaf!

På västkusten lär nog Falkenberg ha en del träning eftersom dom ska arr. ett SM-där. Jag gissar att träningen då blir tillsammans med deras ordinarie onsdagstider (RR).

Info om det dyker säkert upp här eller på supermotosweden.se senast i vår.
:tungan
Borås har ju även dom regelbunden träning. Har i år haft träningsläger och hoppas dom kör något liknande i år på vårkanten. För en hel helgs åka kan det vara värt att resa en bit.

I övrigt vet jag inget. Har varit tal om Svampa banan i Tomelilla tidigare (och även andra bef. anläggningar om jag inte missminner mig) men det verkar inte ha funnits tillräckligt med driv i förarledet för att något ska bli verklighet. Synd för det har alltid varit ett gäng söderöver som kört men det blir ju lätt att folk lessnar när man inte kan träna inom rimligt avstånd. Det är ju aldrig omöjligt att lösa något om man bara är några som är villiga att lägga ner lite energi.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nja, inte banan så som det ordinarie varvet går. Planen är nog att delvis köra på den stora banan och delvis på en egen slinga. Hur exakt den kommer se ut är nog ingen som kan svara på då det nog mer ligger i planeringsstadiet än så länge.

Jaha, ska falkenbergs deltävlingen gå på stora banan?

Iår gick den väl på en special bana i nåt av industr områden där va?

För stora banan är ju fan på håret lite fööööör stor tycker jag nästan?

Definitivt om man åker 450 cc iaf!

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Nja, inte banan så som det ordinarie varvet går. Planen är nog att delvis köra på den stora banan och delvis på en egen slinga. Hur exakt den kommer se ut är nog ingen som kan svara på då det nog mer ligger i planeringsstadiet än så länge.

Jaha, okej, låter kul!

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
I Borås kommer vi ha regelbundna träningar på vardagar. Körning på gokartbana och rallycrossbana. Så får jag se hur många helgkörningar vi får till men det är klart först i jan/feb.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Behöver man ha licens för att träna?
Eller är det som en bandag när man kör sporthoj?

Borås, knutstorp, falkenberg är det dom ställena man kan köra på i södra Sverige?
I eksjö körde dom en tävling i våras tro jag, har inte dom någon träning?
Vill gärna testa åka på bana med motarden till våren :)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Behöver man ha licens för att träna?
Eller är det som en bandag när man kör sporthoj?

Borås, knutstorp, falkenberg är det dom ställena man kan köra på i södra Sverige?
I eksjö körde dom en tävling i våras tro jag, har inte dom någon träning?
Vill gärna testa åka på bana med motarden till våren :)

Ingen licens för att träna. Ev. enda undantag är väl om man kör tillsammans med RR-licensierade, då behövs det säkert. Men inget jag kan svara säkert på.

Ingen träning på banan tävlingen går på, det är en temporär bana som bara byggs för just den helgen. Men finns en annan bana i Eksjö som det tränats på, kolla med Calle Carlsson. Har inga kontakt uppgifter till honom med det finns nog i någon tråd här, han brukar skriva ut när det är träning.

Tips annars är att åka på ngt läger som sagt. Då kan det ju vara värt att åka en bit då det blir mkt körning o tonvis med värdefulla tips från duktiga killar

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Några planer på ngt träningsläger i år?

I Borås kommer vi ha regelbundna träningar på vardagar. Körning på gokartbana och rallycrossbana. Så får jag se hur många helgkörningar vi får till men det är klart först i jan/feb.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Några planer på ngt träningsläger i år?

Jajamen. Dock har vi inte bestämt datum för läger och eventuellt enklare tävling. I år har skall vi försöka ha lägret tidigare och så det passar bättre in med tävlingarna.

Preliminär planering för träningar är måndagar, onsdagar och varannan söndag på gokart och rallycross.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag vet att gokartbanan i Kalmar hade lite träning förra året. Tror dem körde ihop med minimoto.

Kan finns info på deras hemsida www.kmkrr.se

Vet inte hur det blir i år dock.

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Jag vet att gokartbanan i Kalmar hade lite träning förra året. Tror dem körde ihop med minimoto.

Kan finns info på deras hemsida www.kmkrr.se

Vet inte hur det blir i år dock.

Kommer att bli träning och eventuellt även tävling i Kalmar i år !

Jag är dock på väg att bli bortröstad som sittande Ordf i sektionen så jag kan inte svara på detaljer, mer än jag vet att det kommer vara öppet för träning förutsatt att man följer våra kravspecar angående kraschpuckar bla...!

Mvh Jonas A

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...