Träning idag på Sviestad (11/7)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Depåbitchen skrev:
2298640 Jag satte också nytt PB idag! :banana

Tider får de som var på plats höra. Inget för fegisar som inte vill komma ner för att SMHI sagt "risk för regn" :arsele

Nåja, jag fick inte ihop det riktigt med morgondagens karlskogaresa heller. Man vill ju inte slita ut sig. Man vill inte slita ut bensinkortet heller.

Seså, vad blev det för tid nu då? Måste jag oroa mig?

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Mattias skrev:
2298648 Nåja, jag fick inte ihop det riktigt med morgondagens karlskogaresa heller. Man vill ju inte slita ut sig. Man vill inte slita ut bensinkortet heller.

Seså, vad blev det för tid nu då? Måste jag oroa mig?

Hur kan den som har texten "snabbare än Sege" behöva oroa sig? :va

Du kan vara hur lugn som helst men om jag fortsätter att sänka mig 3 sekunder per träning så är du ifrånåkt innan sommaren är slut! :pannkyss

Blev blygsamma 1,05 idag....

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Depåbitchen skrev:
2298669 Hur kan den som har texten "snabbare än Sege" behöva oroa sig? :va

Du kan vara hur lugn som helst men om jag fortsätter att sänka mig 3 sekunder per träning så är du ifrånåkt innan sommaren är slut! :pannkyss

Blev blygsamma 1,05 idag....

Shit, två träningar till så kör du 59-or och därmed fortare än jag!
Får jag testa din hoj? Jag ska vara försiktig med motorn, jag lovar. ;)

och innan nån messerschmitt påpekar att jag inte kört fortare än 1.01,48 så vill jag bara mena att efter nästa träning så kör depåbitchen 1.02. DÅ är han fortfarande inte snabbare än jag. Så det så!

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Mattias skrev:
2298673 Shit, två träningar till så kör du 59-or och därmed fortare än jag!
Får jag testa din hoj? Jag ska vara försiktig med motorn, jag lovar. ;)

Klart vi kan byta hoj någon träning. Bara du kommer ner så!

Fin gul text du har. :mad:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
måndag: hemma halvdöd med feber och jordens svullnaste hals
tisdag: feberfri, besöker vårdcentralen och får besked att det är virus och att jag inte bör pussa syrrans 2 månader gamla dotter nu på fredag. fan.
Känner mig helt plötsligt rätt så pigg och bestämmer mig för att åka ut på träningen och köra in nya veven och en ny cylinder.
Kommer hem runt 14 och ser att paketet med det saknade vevstakslagret äntligen kommit! Inspirerad som sjutton bestämmer jag mig för att riva den kvarvarande gamla cylindern, flytta över pinnbultar och sån't och montera dit den nya med ny kolv, lager, bult mm...

Börjar riva den körklara hojen strax efter 16 och strax före 19 är jag lastad och klar med sikte på åtminstone några lugna gosiga varv.

Vrider om startnyckeln på ambulansen som dagen till ära ska få luftas och den tänder men dör lika snabbt. Sedan är det inte ett livstecken... Nu börjar det regna så in i bomben också så mina felsökningar slutar med hyfsat blöt sjukskriven Torkel, inte helt idealiskt...
Ringer Calle T som vet det mesta om det mesta som går på hjul och han tror att det är något strul med startmotorn. (Undrar vad den lilla rackarn sitter någonstans? :) ) Jag har mätt alla celler med syraprovare så batteriet borde vara helt men det tar ingen laddning från batteriladdaren.
I alla fall så ska han komma förbi så ska vi kika på den. Jag lastar ur och städar garaget så länge. Om någon till äventyrs tror att det behövdes så är ni inte helt fel ute...

Redan kl 21 kommer Calle och vi börjar mäta och kommer till slut fram till att batteriet måste ha zonkat ihop bara sådär. En tripp till OK där jag nekas att få låna deras belasningsmätare slutar med att vi får ut OK-killen med nämnda mätare bland de kasserade batterierna och det första vi testar är både helt och fulladdat! Yabba dabadoo! Iväg till ambulansen och snabbt bort med det gamla trasiga och i med det gamla hela (som ser ut som ett nytt mind you)! Startar direkt som vanligt fast nu är klockan närmare 22. Maxmål med cheddarost avrundade dagens träningsdag.
Nytt personbästa i cylinder/kolvbyte blev det i alla fall, alltid något! :näsblod

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Torkel skrev:
2298709 måndag: hemma halvdöd

-klippit-

Nytt personbästa i cylinder/kolvbyte blev det i alla fall, alltid något! :näsblod

Då blir det en threeway battle nästa tisdag! Eller kommer du till Gelleråsen imorron?

Just go easy on us... :död

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Mattias skrev:
2298733 Då blir det en threeway battle nästa tisdag! Eller kommer du till Gelleråsen imorron?

Just go easy on us... :död
Nix, jag kommer att vara bortrest så det blir inget mer tränat för mig förrän racet på Åsen den 22/7! :mad: Bara så ni vet så kommer jag att hävda att jag kör in hojen i bägge kvalen och racet med om det går kasst... :hihi

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tack för hjälpen idag Alex. Man behöver verkligen vara två eller fler under en träning, blir lite stressigt i början annars.
Attans regn att komma då, lite surt. Men ändock strongt av de två grabbarna som gav sig ut i hällregnet och körde, rätta takter :yoparty

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
J.Andersson skrev:
2298628 Hur fort kör du med en R6 99a? Vem är du förresten ser hojen hela tiden,,, :)

Igår gick det på 58.7 men bromshantaget känns som en tvättsvamp att dra i och går i botten trots att jag luftat flera gånger...går på mycket motorbroms in i svängarna.

Du får väl komma fram och säga hej nästa gång du ser hojen. :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Bikerbitch skrev:
2298784 Tack för hjälpen idag Alex. Man behöver verkligen vara två eller fler under en träning, blir lite stressigt i början annars.
Attans regn att komma då, lite surt. Men ändock strongt av de två grabbarna som gav sig ut i hällregnet och körde, rätta takter :yoparty

Det var så lite så! Det är väll det minsta man kan göra när man i princip är bofast på banan. :D

Lite tråkigt med regnet dock, jäklar vad blött det blev.

Säg till om du behöver hjälp igen! Jag är nog redan där när du kommer i alla fall. :tungan

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Träningsansvarig 18/7

För den lyckligt lottade nästa vecka så vill jag bara meddela att jag har alla papper, som träningsanvarig behöver för att ta emot anmälningar, hemma. Har knåpat ihop en mera lättförstålig redovisningsmall. Så att det blir lite lättare att redovisa betalningarna!

Men akta er, förarna är lömska, man säger kom tillbaka när du har växlat din hundralapp, dom svarar ja, sen ser man inte röken av vare sig dom eller deras träningsavgift :mad:

Alvarligt talat, det vore snällt om så många förare som möjligt kunde ha jämna pengar, 50, 100 eller 250 kr är ju inte så svårt. Man har oftast inte växel när man ramlar in som träningsansvarig halv fem och inser att man är först där :skrämd

Thanks for your cooperation :)

/Alex, snart med i styrelsen

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...