Träningsfrågor

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Twosaint skrev:
2046753 Det är bara att inse, du börjar bli gammal och din kropp förfaller, du kan inte sitta med kompisarna och trycka i dig chips, godis och glass och sen tro att det ramlar av dig för att du fnittrar lite.

Det är hemskt att se hur många tjejer som får slappa hängrövar och allmänt förfall efter gymnasietiden.
Hade en kompis som gjorde ett träningsprogram som han delade ut till alla tjejer i hans klass då dom tog studenten, jävlar vilket liv det vart :hihi

Jag tror du misstar dig lite.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
burner skrev:
2046735 Jo, dom stämmer troligen inte helt exakt men att
maskinen skulle visa 50% fel har jag svårt att tänka mig.

Max +/- 20% fel är min gissning, man får trots allt ange både motstånd, egen vikt och ålder.

Sedan räknas troligen ett genomsnitt ut.
Tja verkningsgraden för en människa är mellan 15% - 25%. 25% för en vältränad, en vältränad person gör då åt mindre energi för samma arbete som en otränad. Det är bara att räkna ut, om du kan se hur mycket energi du alstrat?

Fast du kanske väger mycket?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Martin skrev:
2046905 Tja verkningsgraden för en människa är mellan 15% - 25%. 25% för en vältränad, en vältränad person gör då åt mindre energi för samma arbete som en otränad. Det är bara att räkna ut, om du kan se hur mycket energi du alstrat?

Fast du kanske väger mycket?

Jag har läst en del rapporter som säger muskelmassan på en kropp spelar en stor roll angånde hur mycker en människa förbränner.

Alltså Mycket Muskler = Mycket energi går åt till musklerna

Att tex. hålla igång en kropp med lite muskler kräver mindre energi än en större kropp med mycket muskler.

Själv är jag ganska övertygad om att mängden muskelmassa spelar en ganska så stor roll för fettförbräningen(även ålder, fysisk status, tiden sen senaste måltiden osv..)

Vanligt är att tex. en 2.0L motor ej kräver lika mycket bränsle som en motor på 6.0L

För övrigt så är jag ganska så lätt av mig, ligger kring 112kg för tillfället(lyft skrot i mer än 12år).

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
burner skrev:
2046956 Jag har läst en del rapporter som säger muskelmassan på en kropp spelar en stor roll angånde hur mycker en människa förbränner.

Alltså Mycket Muskler = Mycket energi går åt till musklerna

Att tex. hålla igång en kropp med lite muskler kräver mindre energi än en större kropp med mycket muskler.

Själv är jag ganska övertygad om att mängden muskelmassa spelar en ganska så stor roll för fettförbräningen(även ålder, fysisk status, tiden sen senaste måltiden osv..)

Vanligt är att tex. en 2.0L motor ej kräver lika mycket bränsle som en motor på 6.0L

För övrigt så är jag ganska så lätt av mig, ligger kring 112kg för tillfället(lyft skrot i mer än 12år).
Självklart spelar muskelmassan stor roll i energiförbrukningen :)

Ja väger du så pass mycket så stämmer nog siffrorna mycket bättre, jag tänkte lite fel där och kom på att du är nog ganska bitig. Jag tänkte på min egen förbrukning och kroppsmassa, det blev inte riktigt rättvist kanske, hahaa.

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
anja skrev:
2044619 Eftersom folk på sporthoj vet allt, så frågar jag här.
Vägde ca 48 kg från början. Nu väger jag 51 kg och ser inte ett dugg stark ut, snarare svullen. Jag har ångrat mig. :huvet Vill tillbaka till min "vanliga" vikt.

Upp med en bild så man får se hur du ser ut.

Det låter ju som du är smal som en sticka 51 kg , fan skinn o ben. iallafall
48 kg det kan inte vara nyttigt. köp nytt skinnställ i stället :)

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
burner skrev:
2046956

Så vad har du för stats eg ? Hur gammal är du ? osv...Tävlat i nån form ?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning