t-rex skrev:Ok, nu fattar till och med jag. Avslutande fråga då; Hur många timmar på banan räknas det med/grupp allt som allt?
vårt mål är ju så mkt som möjligt... vi betalar ju för hela dagen..
t-rex skrev:Ok, nu fattar till och med jag. Avslutande fråga då; Hur många timmar på banan räknas det med/grupp allt som allt?
tompasvan skrev:Vilken respons !!!!!!
Tydligen e intresset stort. Men många vill nog veta mer exakt vad
som gäller......
Är priset 3 500 kr även för dem som har licens, eller drar ni bort kostnaden för licenstagningen? Enligt anmälningsformuläret skall kursen vara halva första dagen och hela andra. Avser det bara licenskursen eller gäller det alla? (Frågan är egentligen om man får köra hela första dagen).The Pilot skrev:själva arrangemanget kostar 3500:- (2000 + 1500) inkl. licens kursen
dvs Teori + prov och uppkörning av svemo godkänd person!
För dom som inte vill eller har licens så blir det mer körning för er...
Känner igen detta. Borde har varit enkelt att beskriva upplägget tydligt från början.Bingo skrev:Är priset 3 500 kr även för dem som har licens, eller drar ni bort kostnaden för licenstagningen? Enligt anmälningsformuläret skall kursen vara halva första dagen och hela andra. Avser det bara licenskursen eller gäller det alla? (Frågan är egentligen om man får köra hela första dagen).
Nyteknik skrev:Känner igen detta. Borde har varit enkelt att beskriva upplägget tydligt från början.
Ok. Blir det körning 1,5 dagar eller två hela dagar?The Pilot skrev:kostnad 3500 är oavsett om man tar eller har licens.
Bingo skrev:Ok. Blir det körning 1,5 dagar eller två hela dagar?
När licenstagarna sitter på teorin, är det öppna depåer då för de andra? De rutinerade racerinstruktörer det talades om i ett tidigare skede, finns de kvar i planerna (för licensinnehavarna menar jag)?
Det är inte min avsikt att vara näbbig men jag är intresserad och vill gärna veta vad jag får för 3 500 kr.
Jag är uppriktigt intresserad av ett träningsläger på Anderstorp i april. Det vore både nyttigt och såklart kul inför SM-deltävlingen som jag planerar att regera. Men det är omöjligt att anmäla sig utan att få upplägget beskrivet glasklart. Kom igen nu. Var kan man läsa en seriös beskrivning av vad som händer, hur och hur länge?The Pilot skrev:hej
Läs "(Licenskostnad ingår ej i kurskostnad – tillkommer ca 2 000 kr)"
med detta menarde Lodnert att om man vill lösa ut sin licens kostar det 2000:- det är detta som kostar extra.. håller med lite konstigt skrivit i annonsen..
själva arrangemanget kostar 3500:- (2000 + 1500) inkl. licens kursen
dvs Teori + prov och uppkörning av svemo godkänd person!
För dom som inte vill eller har licens så blir det mer körning för er...
Priset är 3 500 kr och kan delas upp på två betalningar. Max 60 förare kommer med – ”först till kvarn…”
Första betalningen (2 000 kr) betalas in så snart som möjligt och kommer att ses som en anmälan. Resterande belopp (1 500kr) ska betalas in senast 1 mars.
Postgironr: 417 16 92-9
Nyteknik skrev:Jag är uppriktigt intresserad av ett träningsläger på Anderstorp i april. Det vore både nyttigt och såklart kul inför SM-deltävlingen som jag planerar att regera. Men det är omöjligt att anmäla sig utan att få upplägget beskrivet glasklart. Kom igen nu. Var kan man läsa en seriös beskrivning av vad som händer, hur och hur länge?
Ok, som i år då. Problemet för en annan är att man då är hemifrån så j-a länge; tis-sön.oFFkeFF skrev:Ska väl säga att du tyvärr kan glömma det med din cykel. Såvida du inte fixar ljuddämpare som klarar 95dB mätning stillastående. Och inte ens då är det säkert..
Det brukar dock vara ett träningsläger i samband med sm-tävlingen på anderstorp, som man får bullra "normalt" på.
Nyteknik skrev:Ok, som i år då. Problemet för en annan är att man då är hemifrån så j-a länge; tis-sön.
Jaha. Trodde det började på onsdag morgon, fortsatte under torsdagen och att första kvalet var på fredagen. Men det är ju på lördagen, förstås. Ändå många dagar hemifrån. Verkligen motsatsen till B-tävling.oFFkeFF skrev:Tisdag? Det räcker väl att åka på onsdagkvällen? det brukar vara torsdag-fredag.. Sen kval lördag, race söndag.
Nyteknik skrev:Jaha. Trodde det började på onsdag morgon, fortsatte under torsdagen och att första kvalet var på fredagen. Men det är ju på lördagen, förstås. Ändå många dagar hemifrån. Verkligen motsatsen till B-tävling.
Hold on, hold on!Nyteknik skrev:Jaha. Trodde det började på onsdag morgon, fortsatte under torsdagen och att första kvalet var på fredagen. Men det är ju på lördagen, förstås. Ändå många dagar hemifrån. Verkligen motsatsen till B-tävling.
Torkel skrev:Och köra hoj tills man inte orkar mer? QUOTE]
Nu ska du inte ta i så du kräks, en SM-helg är en evig väntan på att köra.
För dig har det gjort det. Satte ju personbästa på B-tävlingen på Sviestad i augusti, eller hur? Gjorde jag också.oFFkeFF skrev:Jo, racing innebär mycket resor och långt från hemma. Men det är ju inte på b-tävlingarna det går fort heller...
Hade jag varit singel eller i alla fall inte förälder hade jag varit mer välvilligt inställd till SM-tävlingarnas upplägg som innebär att man är hemifrån ungefär tre dagar. Det är såklart mycket som är skitkul med att umgås med andra RR-frälsta och köra kval och race. Men som Nr:18 skriver är det lite väl mycket väntan. Om man inte gör meckandet till ett självändamål eller blir tvungen att skruva mycket handlar det mest om att få tiden att gå innan och efter ett pass på 20-40 minuter. Man borde kunna slå ihop kvalen till en dag; för- och eftermiddagskval. Sedan race på söndag.Torkel skrev:Hold on, hold on!
Det är väl gött att bo i bilen i flera dagar och äta polarbröd med mjukost frukost, lunch och middag? Och köra hoj tills man inte orkar mer? Det kan man väl inte klaga på? Dessutom i sällskap med folk som inte bara orkar lyssna på ens eviga rr-pladder utan är lika tokiga själva! Unbeatable! Men det är klart, med en liten unge hemma så kan jag förstå vad du menar. Men inte annars...
Nyteknik skrev:Hade jag varit singel eller i alla fall inte förälder hade jag varit mer välvilligt inställd till SM-tävlingarnas upplägg som innebär att man är hemifrån ungefär tre dagar. Det är såklart mycket som är skitkul med att umgås med andra RR-frälsta och köra kval och race. Men som Nr:18 skriver är det lite väl mycket väntan. Om man inte gör meckandet till ett självändamål eller blir tvungen att skruva mycket handlar det mest om att vänta på att få köra 20-40 minuter per dag. Man borde kunna slå ihop kvalen till en dag; för- och eftermiddagskval. Sedan race på söndag.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |