Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Mina händer är i strejk! Skinflärpen mellan tummen och pekfingret är helt röd och räckt av en vattenblåsa, får bli silvertejp runt handen imorgon :D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Vi får se om jag lyckas komma ut på banan i helgen :)
hojen är snart färdig, bortsett från en sak

hur petiga är träningsledarna med dödarknapp?
för min har inte ploppat ner med posten än :gnissla

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Mina händer är i strejk! Skinflärpen mellan tummen och pekfingret är helt röd och räckt av en vattenblåsa, får bli silvertejp runt handen imorgon :D

Var glad att det "bara" är händerna, hela min kropp känns 25 år äldre nu jämfört med när jag vaknade i morse.:D

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vi får se om jag lyckas komma ut på banan i helgen :)
hojen är snart färdig, bortsett från en sak

hur petiga är träningsledarna med dödarknapp?
för min har inte ploppat ner med posten än :gnissla

Äh, om du inget hade sagt så hade ingen märkt det för det har aldrig kollats.. :)

Skit i knappen, klart du ska köra.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Min avgasventil har tydligen aldrig öppnat sig. Nu låste jag den i öppet läge, men då vart den så stark att kopplingen började slira, kan jag lägga brickor under kopplingsfjädrarna så de trycker hårdare? Jag vill kunna köra i morgon med :gnissla

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Min avgasventil har tydligen aldrig öppnat sig. Nu låste jag den i öppet läge, men då vart den så stark att kopplingen började slira, kan jag lägga brickor under kopplingsfjädrarna så de trycker hårdare? Jag vill kunna köra i morgon med :gnissla

testa och se :tummenupp

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

Var det inte massa folk som klagade på att den inte gick som den skulle :tungan
Du kan ju pröva med brickor, fast nu är jag inte mekaniker så fall det skiter sej så får du skylla dej själv :D

Äh, om du inget hade sagt så hade ingen märkt det för det har aldrig kollats.. :)

Skit i knappen, klart du ska köra.

Kan ju iaf komma till banan och kolla om jag får åka :tungan

hur är det med att köpa miljömatta där då?
och så kom jag på ett till problem, kan man bli medlem i TMC där?

Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Var det inte massa folk som klagade på att den inte gick som den skulle :tungan
Du kan ju pröva med brickor, fast nu är jag inte mekaniker så fall det skiter sej så får du skylla dej själv :D

Jamen motorn är det ju inga fel på, den går fint :) Men nu lösta jag det iaf, det var nåra skruvar som satt lite "löst", gick att dra åt mer så nu slirar det ej :)

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
nej du blir medlem i TMC på www.teknismc.se

miljömatta kan du köpa tex på biltema osv.. eller så snor du din morsas hallmatta för det funkar lika bra det.

"Kom gärna ned till klubben på torsdagar mellan 19-21.
Avgift år 2006:
20 kr t.o.m. året man fyller 14 år
50 kr fr.o.m. 15-17 år
200 kr fr.o.m. det år man fyller 18 år
300 kr familj med en aktiv tävlande

Skriv namn, personnummer och telefonnummer på talongen så kan vi ha ett uppdaterat medlemsregister. Pg. 64 56 55-2. Är du redan medlem så behöver du endast uppge förändringar.
Uppge även tävlingsgren."

Att vänta tills på torsdag är lite surt :gnissla
men om man skickar in det där på postgiro (för det är väl vad PG betyder?) hur fort kan man börja åka?
Jag vill så snart som möjligt :(

Ang. miljömatta så har jocke snackat om att man kan köpa på banan om jag inte minns fel, men att det var slut sen "öppningshelgen", fast jag kan ju som vanligt minnas fel.
Den på biltema är för liten för att vara okej

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Sätt in pengar, sen är det bara att köra, du måste inte vänta tills medlemskortet dyker upp, förut har vi haft inbetalningskort på plats att fylla i men kan inte lova att det finns nu.

Senast idag fanns det tillfälliga miljömattor att få på plats, vet inte hur det är imorgon. Är det första gången du är där kan vi se mellan fingarna på rätt mycket men det ska vara fixat till nästa gång så det är bara att dyka upp, det löser sig. Jag vet att Hydroscand har miljömatta i hyffsat storlek, köp två såna så täcks hela hojen.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Sätt in pengar, sen är det bara att köra, du måste inte vänta tills medlemskortet dyker upp, förut har vi haft inbetalningskort på plats att fylla i men kan inte lova att det finns nu.

Senast idag fanns det tillfälliga miljömattor att få på plats, vet inte hur det är imorgon. Är det första gången du är där kan vi se mellan fingarna på rätt mycket men det ska vara fixat till nästa gång så det är bara att dyka upp, det löser sig. Jag vet att Hydroscand har miljömatta i hyffsat storlek, köp två såna så täcks hela hojen.

Okej :)
får se till att farsan sätter in pengar
men måste man ta separat inbetalningskort per medlem?
för farsan måste vara medlem eftersom jag bara är 15

Jag kan ju ha nåt istället för miljömatta tills jag har nån, hittar säkert något lämpligt i garaget :)
Men det är väl så att man får åka till banan, får man inte köra så lär man ju få reda på vad som behöver fixas, fotpinnspuckar har jag fixat idag, hoppas dom duger.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Okej :)
får se till att farsan sätter in pengar
men måste man ta separat inbetalningskort per medlem?
för farsan måste vara medlem eftersom jag bara är 15

Jag kan ju ha nåt istället för miljömatta tills jag har nån, hittar säkert något lämpligt i garaget :)
Men det är väl så att man får åka till banan, får man inte köra så lär man ju få reda på vad som behöver fixas, fotpinnspuckar har jag fixat idag, hoppas dom duger.

EmComs DT är knappt 20% "banlaglig", och han har redan kört två gånger ;)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Jag har inte mkt kvar nu :)
bara byta kylarvätska, najja locket och tejpa lysen och sånt

så kanske det blir lite smc-dekaler :tungan

Kom för tusan i morron eller tisdag, jag kan nämligen av ekonomiska skäl endast träna en dag till denna helg, förmodligen tisdag.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Kom för tusan i morron eller tisdag, jag kan nämligen av ekonomiska skäl endast träna en dag till denna helg, förmodligen tisdag.

jag kan ganska säkert inte imorrn :(
men på tisdag borde det gå :)

bara vi får tag i släp, jag är frisk och lite annat
men farsan verkar för det iaf :)

fan va kul det ska bli :D

Edit:
är det nån som filmar på banan så man kan få lite in action video av en strypt KTM :tungan

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
jag kan ganska säkert inte imorrn :(
men på tisdag borde det gå :)

bara vi får tag i släp, jag är frisk och lite annat
men farsan verkar för det iaf :)

fan va kul det ska bli :D

Edit:
är det nån som filmar på banan så man kan få lite in action video av en strypt KTM :tungan

Jag kan plocka med kameran :) Se nu fan till att komma, det är så sjukt kul:yoparty

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Jag kan plocka med kameran :) Se nu fan till att komma, det är så sjukt kul:yoparty

Jag kommer på tisdag så länge nåt inte skiter sej :)
fast du får ta det lite varsamt med mej :tungan

första gången jag ska köra KTMen ordentligt, första gången i full MC-rustning och så är det en strypt hoj 10-15 hästar gissningsvis

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati