Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
då var årets första åkning på banan avklarad, ser ut som att "Team Husaberg Sweden" har ordning på sina saker:)

www.teamhusaberg.se

Japp, ordning och reda. Och vad har team Yamaha för ursäkt? :rolleyes: Du måste komma igång med körningen nu Danne!
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Japp, ordning och reda. Och vad har team Yamaha för ursäkt? :rolleyes: Du måste komma igång med körningen nu Danne!

finns nog ingen som kört så mycket som jag gjort i vinter ( jo kanske en :D :pannkyss )

för min del så blir nog det här det roligaste motoråret i mitt liv så här långt:tungan


själv då lars? vad händer... har hört lite rykten som jag kanske inte ska nämna här:)
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
för min del så blir nog det här det roligaste motoråret i mitt liv så här långt:tungan

Jag hoppas det, det är du värd.

För egen del så vet jag inte ens själv hur det kommer att bli.

Jag har lovat en vän att ställa upp och hjälpa honom. Så det kommer jag att göra om jag får och han vill. Sen om jag får tid över till annat så kanske det blir några varv för egen del.

Jag har tappat sugen på att köra hoj. Nog bland det tråkigaste som kan hända en. Riktigt frustrerande. Har kvar hojjar, utrustning, bussar, och allt annat. Men har ingen större lust att köra. Man gör det ändå ibland. Så är det. Tyvärr. Behåller allt tillsvidare.

Jag kommer att fortsätta köra när jag får tillfälle. Förr eller senare så kommer förhoppningsvis motivationen tillbaka.

Kanske jag saknade alla mina medtävlare denna säsong som gått. Dom jag rejsade med säsongen 06. Kan inte riktigt komma på vad det är som fattas. När jag började -05 så såg jag fram emot den dagen då jag skulle matcha mitt startnummer. Den dagen är här nu, men det blev inte så kul som jag hade hoppats.

Men eftersom jag inte är så sugen på att köra så lider jag själv inte av detta. Tycker bara det är tråkigt nu när man har skapat sig bra förutsättningar, att man inte längre har någon lust. Jag lägger mitt krut på er andra. Dig Daniel, med flera. Får halta runt i depåerna med Mr Henriksson. Alla vänner man fått dessa år kan man dock inte vara utan.

See you on track soon. Redan på söndag om vädret är bra.
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
man ska bara göra det man vill göra :)

det kommer inte bli något grusåka i helgen ialf för det är bra J...a sankt i backen, men vill någon kana asfalt så visst:)
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
HMM det låter intressant kanske ska ta och titta över utrustningen lite !!!

man ska bara göra det man vill göra :)

det kommer inte bli något grusåka i helgen ialf för det är bra J...a sankt i backen, men vill någon kana asfalt så visst:)
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Hur ser det ut i morgon det skall ju bli runt 10 grader enligt SMHI:) kommer det att vara någon där ??
Jag är lite sugen att köra men åker inte 18mil t o r om det skall vara stängt..

En annan fråga är banan ombyggd än?
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Hur ser det ut i morgon det skall ju bli runt 10 grader enligt SMHI:) kommer det att vara någon där ??
Jag är lite sugen att köra men åker inte 18mil t o r om det skall vara stängt..

En annan fråga är banan ombyggd än?

vi har inte öppnat än, vet inte vilken ombyggnation du tänker på men den byggdes ju om ialf 2 gånger under 07. och blir det körning nu så kommer inte grusdelen vara öppen då det är riktigt mjukt i backen
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Det var utbyggnaden av asfalten jag tänkte på ..
Då får jag lugna mig ett tag till eller åka till Södertälje om abstinensen blir för stor :3freak

vi har inte öppnat än, vet inte vilken ombyggnation du tänker på men den byggdes ju om ialf 2 gånger under 07. och blir det körning nu så kommer inte grusdelen vara öppen då det är riktigt mjukt i backen
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Det mycket blött på banans grusdel, jag och supermoto va ute och det va duktigt kladdigt, hoppas det torkar upp snart
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Det mycket blött på banans grusdel, jag och supermoto va ute och det va duktigt kladdigt, hoppas det torkar upp snart
MEN va fa..n går det ej att bara åka asfalt . har ju nya super softa regndäck . ny preppad MOTOR -01an fortfarande men med lite nya gosaker , måste få prova snart på bana . eller måste man vänta tills vi åker till åland . fixa en 3 dagars i örebro så skulle många bli glada förutom (gubben i huset)FAAN ingen taxfree, ingen bastu :huvet PERKELE
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Om vi ska kunna öppna banan snart för träning behöver en del jobb göras för att vi ska få den besiktad och godkänd.

Därför: jobbdag nu på söndag 16e Mars. Samling 11.00.

Ledsen för den väldigt sena informationen men jag mitt dubbelkeso tog fel på helg :huvet :(
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
om en vecka är det tänkt att vi ska köra och idag var det 12- när jag gick upp hehe


Det är ju perfekt, då är det garanterat inte blött på gruset.

Undrar vad som hänt egentligen. Vi får flytta årstiderna.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
ja, det var ju faktiskt lite tråkigt. :( men med lite tur så vänder vädret tillbaks till vår inom en vecka eller så :tummenupp .
Föresten... tack för en trevlig arbetsdag på banan förra helgen. Det ska bli ett RIKTIGT kul år iår, ser mycket fram emot att sesongen ska börja. Bara lite motorfix kvar.. ;)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Glöm inte att det är möte i klubblokalen imorgon onsdag kl.19. Det finns mycket att prata om och kul att se alla igen. :yoparty
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Glöm inte att det är möte i klubblokalen imorgon onsdag kl.19. Det finns mycket att prata om och kul att se alla igen. :yoparty

Tack för tipset, jag får ingen info numera. Min gamla mailadress har jag inte kvar. Och den alternativa har jag mailat till Vederbörande två ggr. Och han vet om det och har lagt till min alternativa mailadress. Men det har väl halkat ur registret.

Ses i morgon.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Nyheter

Nyheter

080405
Framflyttat - Träningspremiär Supermoto

Tyvärr lurade kung Bore in oss i ett bakhåll och försenar nu premiären en vecka.
Banan öppnar för träningar 5e April istället. Grindarna öppnar 0900 och vi kör till 1400.

Kolla vidare under Supermoto/minimoto för mer information.

VIKTIGT - I år gäller en del nya regler. Två av de viktigaste är nya mått för miljömattor och ny maxnivå för ljud. Detta kommer kollas även under träningar.
Har du ingen miljömatta anmodas du köpa en på plats - eller packa ihop och åka hem.
Stickprover på ljudnivåer kommer oxå genomföras - se till att göra vad som krävs för att klara 94dB.
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Nyheter

080405
Framflyttat - Träningspremiär Supermoto

Tyvärr lurade kung Bore in oss i ett bakhåll och försenar nu premiären en vecka.
Banan öppnar för träningar 5e April istället. Grindarna öppnar 0900 och vi kör till 1400.

Kolla vidare under Supermoto/minimoto för mer information.

VIKTIGT - I år gäller en del nya regler. Två av de viktigaste är nya mått för miljömattor och ny maxnivå för ljud. Detta kommer kollas även under träningar.
Har du ingen miljömatta anmodas du köpa en på plats - eller packa ihop och åka hem.
Stickprover på ljudnivåer kommer oxå genomföras - se till att göra vad som krävs för att klara 94dB.

96dB för tvåtakt om jag läst reglementet rätt! ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top