Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Det där va riktigt kul att se. Bra kört av Calle, han hade lite otur på detta SM. Och tack Barret för att du lägger upp sån här porr.

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
[JA visst är det PORR ...FAAN CALLE du är KUNG ..är det alla varv i norrköping som gör dig till denna förare :D. det var en jävligt kul bana ..nästa gång så ring oss så kommer jag å grabben igen :banana/ HARRY

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Hoj
KTM SMR
ett par bilder från tisdagen.

Bifogat

• DSC04553.jpg
    DSC04553.jpg
    249.5 KB · Visningar: 98
  • DSC04536.jpg
    DSC04536.jpg
    243.7 KB · Visningar: 99

4doorcoupe

Notorisk fortkörare
Gick med
25 Jul 2011
Hoj
KTM sxf 505
A men tjena. Hur ligger det till med träning på banan imorgon tisdag 26/7? Var väldigt roligt förra tisdagen, måste bli snart igen. Vädret såg ut att bli skapligt. Vi blir nog iaf tre stycken från Karlstad som kommer om körning erbjuds.

// Andreas

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Hej, det ska vara träning där ute idag. Om ingen annan åker ut så gör jag det, jag kör dock inte själv ännu.

Så på med nya däck och kom ut.
MVH Lasse

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Träning idag 17-20, sista chansen på en vecka, i helgen har vi stängt pga Dråpslaget, däremot kommer vi ha öppen provkörning av 85 kubikarna på lördag, vilken tid inte klart än.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag har en motard kittat 525exc och bor 4 mil från banan så man e grymt sugen på att testa lite bana! Får man komma dit när det är en vanlig träning? 200kr? Ingen glykol i kylaren samt ett uppsamlingskärl då..? Är det slangarna från förgasaren som skall ledas till kärlet? Något mer? =)
Sen är ett medlemskap i en SVEMO ansluten klubb ett måste eller? Kör med karlskoga enduroklubb och är medlem men hittade inget om det någonstans.

Mvh Robin

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Tjena, japp du är välkommen på vanlig träning, 200 kr. Skinnställ, ingen glykol och uppsamlingskärl till förgasarslangarna, en liten petflaska funkar tex, finns ett bra utrymme mellan sving och motor. Och din klubb är med i Svemo, så du är ju i princip klar för träning. :) Välkommen!

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Tjena, japp du är välkommen på vanlig träning, 200 kr. Skinnställ, ingen glykol och uppsamlingskärl till förgasarslangarna, en liten petflaska funkar tex, finns ett bra utrymme mellan sving och motor. Och din klubb är med i Svemo, så du är ju i princip klar för träning. :) Välkommen!

Fasen va kul :) ni lär se mig där!

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Träning imorgon lördag 13/8 kl.9-14, välkomna!

Ska försöka ta mig dit, bara man får lite sömn i natt så.
Brukar det vara många som kör på träningarna? Brukar det vara träningar på söndagar ibland också? stod det på hemsidan (teknis) men det verkar inte uppdateras då ofta :p

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Ska försöka ta mig dit, bara man får lite sömn i natt så.
Brukar det vara många som kör på träningarna? Brukar det vara träningar på söndagar ibland också? stod det på hemsidan (teknis) men det verkar inte uppdateras då ofta :p

Tjena, vi kör oftast inte söndagar, om vi inte har något arrangemang eller någon annan särskild anledning. Tyvärr har jag inte rättigheter att ändra på den delen av hemsidan, kanske inte kunskaper heller men däremot har jag lagt all aktuell och nödvändig information i nyhetsspalten till vänster, så klicka inte runt så mycket så märker du inte att det kan finnas felaktigheter. ;)

Antalet tränade varierar kraftigt men runt tio stycken ska det nog bli så det är klart du ska prova! Om du är osäker på något så är de som är på plats mycket trevliga och hjälpsamma, finns ingen anledning att inte prova alltså. :)

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Jag e grymt sugen, och jag tvivlar inte på att det är trevligt folk där =) Blir att meka uppsamlingskärl senare idag när jag slutat jobbet.
Finns det något annat än glykol som man bör ha i kylaren ?
Det gör väl inget om man dyker upp efter tio lr? Har gått upp runt 14 denna vecka så blir nog tungt att komma upp tidigt i morgon =)

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Jag e grymt sugen, och jag tvivlar inte på att det är trevligt folk där =) Blir att meka uppsamlingskärl senare idag när jag slutat jobbet.
Finns det något annat än glykol som man bör ha i kylaren ?
Det gör väl inget om man dyker upp efter tio lr? Har gått upp runt 14 denna vecka så blir nog tungt att komma upp tidigt i morgon =)

Hej POBIN vissa av oss kör med water wetter går att köpa på mekonomen . men jag kör på destilerat vatten och vattenpumpssmörjning ..för att slippa kalk i kylaren och att water wettern lämnar ett geleaktigt slem efter sig när man öppnar locket till vatten pumpen ..inge ont om den prudukten den tar ner kokpunkten oxå ...men det gör vattenpumps....oxå MVHARRY:banana

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Hej POBIN vissa av oss kör med water wetter går att köpa på mekonomen . men jag kör på destilerat vatten och vattenpumpssmörjning ..för att slippa kalk i kylaren och att water wettern lämnar ett geleaktigt slem efter sig när man öppnar locket till vatten pumpen ..inge ont om den prudukten den tar ner kokpunkten oxå ...men det gör vattenpumps....oxå MVHARRY:banana

Tack för tipsen. Var på OK nyss och kollade men hittade inget där så det får bli endast vatten imorgon.

Måste uppsamlingskärlet hålla 100% tätt runt slagarna? Tänkte ifall man var tvungen att täta med silicon?

Edit: har installerat kärlet nu och testat att lägga hojen en halv minut Per sida och det höll tätt så då borde det va ok. Dags att byta till en mer tyst ljuddämpare nu bara :p

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Vattenpumpsmörjning hittar du på Biltema annars, men det duger med bara vatten för dagen. 100% tätt behöver det inte vara, men att det inte rinner när du lägger hojen ner blir skitbra! :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Sista chansen att tjuvträna inför helgens Kräftrejs, skaffa dig orättvisa fördelar! Tisdag 16/8 kl.17-20! :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Om det är någon som inte fick nog i helgen är det träning ikväll, 17-20. :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning