Trådar om tillbehör

• Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Ett litet förslag till förtydligande/förbättring...

Skulle idag posta en fråga relaterat till mc-tillbehör (i det här fallet mobilhållare) och det slog mig att det inte fanns något naturlig avdelning att lägga denna. Varken teknik- och mekhörnan eller "utrustning/säkerhet/nybörjarfrågor" stämde in på beskrivningen. Kollade var tillbehörsfrågor hamnat tidigare och det verkade variera mellan mc-relaterade diskussoner och andra avdelningar, så jag lade min fråga i mc-relaterade diskussioner.

Tråden blev då flyttad till "Överflödiga diskussioner". Inget fel i att det bör finnas en avdelning där man kan diskutera allt ifrån hundar till vad man åt till middag, dvs ej mc-relaterade frågor, men jag tror det skulle underlätta om det gick att föra specifika diskussioner kring mc-tillbehör i en annan avdelning, inte minst för att senare göra det lättare för andra att hitta sådana frågor. I ett OT-forum blir det ju mer av ett konstant flöde där man snackar om högt och lågt och enbart följer det mest aktuella, medan specifika ämnesforum mer får karaktären av kunskapsbank med tiden.

Varför inte inkludera även tillbehör i "utrustning/säkerhet/nybörjarfrågor", och tydliggöra detta. Alternativt att man skapar en specifik avdelning för tillbehör?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Håller med dig. En egen avdelning där man kan diskutera olika GPS:er, Slip-ons, styrändar, tankväskor och coolfiber etc vore trevlig. MC-åkning är ju lite en matrialsport. :)

"Utrustning/säkerhet/nybörjarfrågor" är ju dessutom ganska illa besökt verkar det som. Är folk rädda för att tas för en nybörjare där?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO