Tråden för de nattaktiva!

Smagatusk

Guest
Är detta en sommartråd eller? Tyckte det var mer aktivitet i skiten då.

Sitter och lyssnar genom hela 80-talet just nu vad det gäller power-metal. Känner mig som 15 igen. :)

Just nu denna:[YOUTUBE-ID]raacM4mEQ5c[/YOUTUBE-ID]

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Ja. Eller? Sommaren ger ju ingen tid till att sitta vid datorn hela nätterna. Det är ju nu det mentala stödet behövs! Sjuk, hojsugen och hösten är här. Hur mer fel kan det bli? :(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är också sjuk, troligen halsfluss... Feber, halsont, hosta och vita prickar bak i svalget. Blir man frisk av sig själv tro, eller krävs det medusin? Avskyr att åka till sjukhus i onödan, det är alltid samma grej: Vänta tre-fyra timmar, träffa någon som inte är kvalificerad att ställa diagnos, vänta ett par timmar till, träffa någon som är kvalificerad och som lägger typ tre sekunder på att undersöka dig och sen skicka dig vidare till provtagning (eller röntgen om det nu handlar om skador, ni fattar), vänta ett par timmar till, provtagning, resultat om ett halvår om du har tur. Eländiga jävla sjukvård, slipper den helst om jag kan. Så vad säger ni, blir jag frisk bara av att vila?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vila, äta, dricka, alvedon!
Den kör jag med, funkat denna vecka! Vaknade i måndags med dunderfeber och idag är jag mkt bättre. Anser mig frisk imon!

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Jag är också sjuk, troligen halsfluss... Feber, halsont, hosta och vita prickar bak i svalget. Blir man frisk av sig själv tro, eller krävs det medusin? Avskyr att åka till sjukhus i onödan, det är alltid samma grej: Vänta tre-fyra timmar, träffa någon som inte är kvalificerad att ställa diagnos, vänta ett par timmar till, träffa någon som är kvalificerad och som lägger typ tre sekunder på att undersöka dig och sen skicka dig vidare till provtagning (eller röntgen om det nu handlar om skador, ni fattar), vänta ett par timmar till, provtagning, resultat om ett halvår om du har tur. Eländiga jävla sjukvård, slipper den helst om jag kan. Så vad säger ni, blir jag frisk bara av att vila?

Sömn, frisk luft, Berocca(finns på apoteket, brustablett med vitaminer o grejer), vitlök, o givetvis dundermedusinen Kan Jang(finns på apoteket det me, brun flaska som smakar skit):tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sömn, frisk luft, Berocca(finns på apoteket, brustablett med vitaminer o grejer), vitlök, o givetvis dundermedusinen Kan Jang(finns på apoteket det me, brun flaska som smakar skit):tummenupp

Ok, låter bra! Det är alltså inte "Se till att få en diagnos samt penicillin inom närmsta veckan, annars dör du" som gäller? Skönt, hatar som sagt sjukhus. Ska fortsätta vila och ta det lugnt och hoppas på det bästa:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vila, äta, dricka, alvedon!
Den kör jag med, funkat denna vecka! Vaknade i måndags med dunderfeber och idag är jag mkt bättre. Anser mig frisk imon!

Ungefär så som jag kört nu i ett par dagar alltså, då kör jag vidare på det:)

Har varit förkyld i omgångar, men så förra helgen dök det upp vita prickar i halsen (tidigare har där bara varit vanliga förkylningsblåsor) och i tisdags fick jag feber. Får fan hoppas att det går över snart, ligger redan efter i skolan och vill inte missa mer...:huvet

Se det som semester :D Massa bra på TV :tummenupp

Har ingen tv:huvet Eller ja, själva apparaten har jag men inga kanaler att kolla på. Det brukar mest bli film, och nu har jag sett alla flera gånger om...:(

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Svt-play och deras dokumentärer är sköna att se på! Även Kobra, Hemliga rum och Mitt I Naturen!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Svt-play och deras dokumentärer är sköna att se på! Även Kobra, Hemliga rum och Mitt I Naturen!

Det blev plugga istället... Ligger man efter så gör man...:(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag fastnade på svt-play :) naturfilm! Har redan pluggat lite...

Heh, key:D

Jag har också redan pluggat idag, men jag ligger så satans mycket back så jag fattar knappt vad jag hållit på med... Nollningen har tagit mycket tid...:död

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Heh, key:D

Jag har också redan pluggat idag, men jag ligger så satans mycket back så jag fattar knappt vad jag hållit på med... Nollningen har tagit mycket tid...:död

Lite som för mig, dock med distansstudier: Kurserna öppnades 1 sept men första träffen var 18e. Innebär att jag tog 18 dagars semeste :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Lite som för mig, dock med distansstudier: Kurserna öppnades 1 sept men första träffen var 18e. Innebär att jag tog 18 dagars semeste :hihi

Själv har jag tenta i två kurser om ungefär en månad, och började räknaövningsuppgifter ur böckerna för mindre än en vecka sen... Dålig planering, do ya think?:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO