Tråden för de nattaktiva!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
2 grindar som ska öppnas...sitter och väntar på det nu bara.
Men men har gått runt och satt lite P-böter under tiden :arsele

:S

Inte en chans jag hade jobbat en timme extra för ett par grindar, de hade åkt upp med buller o bång en timme "för tidigt".

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ledig natt. Började bli trött i hjärnan av Battlefield 3 och öl.

Nu blir det att halvsova framför Sons of Anarchy istället :p

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Amen faaan...:huvet Börjar jobba halv sju idag och var således tvungen att gå och lägga mig tidigt för att få ordentligt med sömn. Har sovit pissdåligt de senaste dagarna och tyckte därför att jag borde kunna sova gott inatt, men tro fan att man vaknar tre timmar senare pigg som en lärka och inte kan somna om:huvet Legat och vridit mig i tre timmar nu, kan verkligen inte somna om...:mad: Får väl gå upp och hoppas att jag orkar jobba dagen ut... Sömnbesvärshelvete!:mad:

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Amen faaan...:huvet Börjar jobba halv sju idag och var således tvungen att gå och lägga mig tidigt för att få ordentligt med sömn. Har sovit pissdåligt de senaste dagarna och tyckte därför att jag borde kunna sova gott inatt, men tro fan att man vaknar tre timmar senare pigg som en lärka och inte kan somna om:huvet Legat och vridit mig i tre timmar nu, kan verkligen inte somna om...:mad: Får väl gå upp och hoppas att jag orkar jobba dagen ut... Sömnbesvärshelvete!:mad:

Grattis, du har det lika dant som när jag är ledig. Somnar fint på kvällen o vaknar 1 ½ tim senare, då kan man självklart inte somna om och somnar ist vid 6-7 på morgonen. Jodå så kroppen är i bra rutiner :D nATt joBB is THa greJ!!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis, du har det lika dant som när jag är ledig. Somnar fint på kvällen o vaknar 1 ½ tim senare, då kan man självklart inte somna om och somnar ist vid 6-7 på morgonen. Jodå så kroppen är i bra rutiner :D nATt joBB is THa greJ!!

Jag har ju sömnproblem alltid, oavsett om jag är ledig eller måste jobba... Problemet är nog att jag väldigt fort blir pigg, en timmes sömn gör att jag känner mig helt utvilad. Jag kraschar dock väldigt fort igen, men poängen öär att det är svårt att somna om ifall man vaknar och känner sig utvilad... Och jag vaknar väldigt lätt:mad: Jag har nog sovit i snitt tre timmar per natt de senaste nätterna, oftast från sex på morgonen och sen ett par timmar framåt. Så ikväll tyckte jag att jag borde kunna få sova om jag bara kom i säng i tid... Tji fick jag:mad:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Förhållande är det nya svarta verkar det som? :va
Börjar känna mig som ensam singel här. :gnissla

Vad gör man två lediga dagar såhär på höstkvisten?

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Förhållande är det nya svarta verkar det som? :va
Börjar känna mig som ensam singel här. :gnissla

Vad gör man två lediga dagar såhär på höstkvisten?

Singel, du är väl inte hojlös? :krama ;)
Två lediga dagar :confused: fylla upp en sån semester är alltid ett delema... jobba extra? :va

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jahapp. Nu är det nattpasset i en väldigt 'jobbig' helg...

Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar.

till och med måndag eftermiddag.... sen är jag ledig två dygn =/

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jahapp. Nu är det nattpasset i en väldigt 'jobbig' helg...

Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar.

till och med måndag eftermiddag.... sen är jag ledig två dygn =/

Ja jobbar 12 o ledig 12 osv osv sen ledig två dagar sen på samma skit igen på onsdag.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag hade så förr när jag var väktare. Klart softare än endast 8h mellan passen för det är inte samma stress att hinna hem, sova tillräckligt, upp duscha äta o tillbaks till jobbet, men visst... skiftjobb har både för o nackdelar.

Jag får gotta mig i att jag nu efter kl 3 får kval övertidsersättning i fyra timmar. Skulle eg bara jobbat halvnatt men gått in och täckt lite extra :) Ka-tching

Kan ju inte klaga på jobbig helg när det är delvis självvalt då men CR500-bygget, julklappar och fjällenresa med familjen kostar flis så får man passa på när man kan dra in nån tusing extra

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag hade så förr när jag var väktare. Klart softare än endast 8h mellan passen för det är inte samma stress att hinna hem, sova tillräckligt, upp duscha äta o tillbaks till jobbet, men visst... skiftjobb har både för o nackdelar.

Jag får gotta mig i att jag nu efter kl 3 får kval övertidsersättning i fyra timmar. Skulle eg bara jobbat halvnatt men gått in och täckt lite extra :) Ka-tching

Ja nå 8 timmar hade ja fan inte gått med på, jag måste fan ha 8 timmars sömn för att fungera någorlunda.
På 12h hinner man nätt o jämt sova o äta.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tur att jag bara behöver 6,5 h då :)

Tyvärr brukar jag dock vakna efter 5 h efter nattpassen om man inte vridit iväg dygnet ordentligt med många nattpass i rad så eftermiddagen nu under söndagen kan bli lite tung...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning