Tråden för garage sökes / uthyres (ej företag)

@Ingvar.olson; letar jag med på kungsholmen. Har du hittat något? Kollade med stockholms parkering å de sa att deras garage
bort mot expressen-skrapan har rätt lång väntetid :S

Nej, jag har tyvärr inte hittat något än, jag letar inte bara på Kungsholmen utan i hela inre Stockholm, dvs även närförort/förort så länge det bara är ok restid.

Jag vet inte så noga vad jag menar med det men Upplands Väsby känns som för långt bort...

Mvh,
Ingvar

Tips till er som letar plats på Kungsholmen. BRF Kristinebergsstrand på Levertinsgatan stod jag i när jag bodde i närheten. Ingen lyx, men varmt, säkert och hyfsat pris.

Tips till er som letar plats på Kungsholmen. BRF Kristinebergsstrand på Levertinsgatan stod jag i när jag bodde i närheten. Ingen lyx, men varmt, säkert och hyfsat pris.

Är det bara för uppställning? Dvs ingen lokal för mekande?

Jag behöver en egen eller delad lokal med plats för tre hojar, verktyg, prylar etc.

Mvh,
Ingvar

@Ingvar.olson; letar jag med på kungsholmen. Har du hittat något? Kollade med stockholms parkering å de sa att deras garage
bort mot expressen-skrapan har rätt lång väntetid :S

Stockholm parkerings garage brukar ju dessutom vara mer eller mindre obevakade garage där det är många andra, inte lämpligt att meka, inte värst varmt osv så de är inget för mig.

De tar dessutom bra betalt; MC-platser ser ut att kosta ca tusenlappen. Intressant att en cykelbox (som antagligen inte är mycket mindre; Jag har aldrig sett någon) kostar typ 150:-

Mvh,
Ingvar

Det här med priser på garageplatser är något som gör mig nyfiken. I nuläget hyr jag en "bilplats" i ett garage. Där går att skruva, får plats med däck, fälgar och allt annat man har samlat på sig och naturligtvis då även mina 2 + 1 hojar. Och det kostar mig 2500:- i månaden.

Nu funderar jag ju på att jaga tag i en "egen" lokal i söderort, och letar i stråket längs Nynäsvägen. Dvs från Farsta till Jordbro.

Det känns ju inte realistiskt att jag skulle få råd men något vettigt själv utan tanken var väl att hyra ut platser, men vad betalar ni andra och vad är rimligt att ta i hyra?

vad betalar ni andra och vad är rimligt att ta i hyra?

Ute på bystan i Gavlegårdarnas regi, 2-bilars garage på längden (ej i bredd) kostar 500, ett smalare 1-bils garage kostar också 500. Dvs bostadshyra (30kvm) + 2 varmgarage (totalt ca 45kvm) = 4000/månad. En S60 och fem hojar. De två jänkarna står på annan gratis plats över vintern. Det är relativt billigt utanför tullarna.

Ute på bystan i Gavlegårdarnas regi, 2-bilars garage på längden (ej i bredd) kostar 500, ett smalare 1-bils garage kostar också 500. Dvs bostadshyra (30kvm) + 2 varmgarage (totalt ca 45kvm) = 4000/månad. En S60 och fem hojar. De två jänkarna står på annan gratis plats över vintern. Det är relativt billigt utanför tullarna.

Ok, my bad. Jag menade ju naturligtvis garageplats i Stockholmsområdet...
Ja visst är det billigt, men det är inte speciellt smidigt med ett garage i Gävle när jag bor i Huddinge.

Är på jakt efter garageplats på södra sidan av stan. Helst i krokarna kring Tullinge. Men Tumba eller Huddinge går lika bra. Eget eller dela med andra spelar inte så stor roll. Någon som känner till något?

*2020-02-17* Fortf. intresserad om nån har något att erbjuda.

Last edited:
Garageplats för bil eller MC i garage på Alströmergatan vid Fridhemsplan finnes from 1a april, endast parkering, ej mek. 2500 per månad.

Garageplats utanför Södertälje för två hojar

Någon som vet ett varmgarage eller liknande för två hojar utanför Tälje? Ute på vischan är helt ok!

Jag kommer att ha 2-4 platser ledig i mitt varmgarage för vinterförvaring nära kungens kurva.
Vi kommer överens om vilka datum ni vill stå där.
Först till kvarn, PMa

Finns garageplats i Tullinge, för ban- eller racehoj! MX/Enduro funkar också. Endast långtidshyra. Tvätt, trefas, WC, parkering osv.

Skicka PM med användarnamn i sociala medier så återkommer jag om du verkar vettig nog. Gathojar & Adidasbyxor gör sig inget besvär.

•Edit• Tillsvidare fullt.

Last edited:
På jakt efter garage (även förråd/lokal) i Högdalen/Bandhagen, men även andra områden i söderort kan vara intressant. Antingen hela garaget eller att man delar garage. Även parkeringsplats Högdalen/Bandhagen kan vara intressant. PM om du har nått eller vet nån som har plats :)

Plats i mekgarage finns i Bålsta.
Vi skruvar 80-90'tals hojar, mest Suzuki GSX, GSXR men en har en avvikande gen och gillar Kawasaki.
Det finns pelarborr, tig, mig, svarv, press etc
Hör av dig via PM för ytterligare info

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S