Tråden för oss som inte kan sova

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag borde sova nu, har varit vaken sen halv sju imorse men som vanligt så lyser John Blund med sin frånvaro.
Och tjejen är bortrest så jag får gå upp och ta ungarna imorgon bitti. Dock brukar de sova till 9 när jag har dem men lillskiten slocknade runt sju ikväll så sovmorgon längre än till 8 är nog bara drömmar.

Gå upp och väck dom nu :p

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag har svårt att hitta till sängen, och när jag väl hittat den hittar jag inte ut/upp :)

Är oftast trött av mig och kan sova 12-16 timmar utan problem. Men nu lyckas jag inte sova om nätterna, har varit så sen augusti i år då jag började studera. Aldrig gillat skolan så det gör inte saken bättre.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Har ju 7 år inom yrket själv, men jag försöker inbilla mig att jag faktiskt hade de lite normalt tidigare, men faktum är väl att det varit såhär i närmare 7 år minst :D
La mig också vid 3 inatt, de gick fan inte somna.

Jag har 12 år inom yrket, så det är mer synd om mig!! :D

När jag var fet (120 kg fett), så vann jag faktiskt en tävling i Jönköping som min dåvarande flickvän skickat in mig till, Jönköpings meste sjusovare. Jag kunde sova 18 timmar i sträck utan problem. Efter att ha gått ner 50 kg och blivit ett träningsfreak så kan jag bara sova 6 timmar, sen vaknar jag. Under de 6 timmarna vaknar jag ibland 3-5 gånger och är jätte trött, men kan ändå inte sova.

Så vad kan man dra för slutsats av det här:
Det är fan bättre att vara fet ibland! :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gå upp och väck dom nu :p

Det behövdes inte för de små liven sov till 09.20, då vaknade jag av att lillgrabben stod och sjöng i sin spjälsäng för fulla muggar. Dottern sov fortfarande som en stock men jag skakade liv i henne och fick en utskällning som tack.
Jag var vaken till halv fyra så det blev inte så mycket sömn ändå i vanlig ordning.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag har 12 år inom yrket, så det är mer synd om mig!! :D

När jag var fet (120 kg fett), så vann jag faktiskt en tävling i Jönköping som min dåvarande flickvän skickat in mig till, Jönköpings meste sjusovare. Jag kunde sova 18 timmar i sträck utan problem. Efter att ha gått ner 50 kg och blivit ett träningsfreak så kan jag bara sova 6 timmar, sen vaknar jag. Under de 6 timmarna vaknar jag ibland 3-5 gånger och är jätte trött, men kan ändå inte sova.

Så vad kan man dra för slutsats av det här:
Det är fan bättre att vara fet ibland! :fakta

Skumt, jag sover betydligt bättre nu när jag smalnat av. Eller ja jag gjorde det ända tills solen försvann. Nu har jag nog D-vitamin brist men det ska rådas bot på såfort jag orkar köpa vitamintillskott..

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Du menar, det ska rådas bot på så fort du orkar boka en thailandsresa? ;)

Tycker man sover bättre med ett fruntimmer bredvid sig, oavsett om man har vitaminbrist eller ej :crash

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du menar, det ska rådas bot på så fort du orkar boka en thailandsresa? ;)

Tycker man sover bättre med ett fruntimmer bredvid sig, oavsett om man har vitaminbrist eller ej :crash

Haha nej för fasen så många timmar i en plåtlåda orkar jag inte med. Åker hellre till Alperna och lapar sol på en bergstopp isåfall :)

Ja det är möjligt att man gör men det är ju det lilla bekymmret att hitta ett kvinntimmer också. Som dessutom sover på samma tider som jag :huvet

Men har du några över så dela gärna med dej ;)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har ju 7 år inom yrket själv, men jag försöker inbilla mig att jag faktiskt hade de lite normalt tidigare, men faktum är väl att det varit såhär i närmare 7 år minst :D
La mig också vid 3 inatt, de gick fan inte somna.

Jag är uppe i 6,5 år nu. 4 veckors semester räcker inte ens för att ställa om dygnet helt längre.

Inatt gick jag och la mej vid 3 tiden. Vaknade vid 8. Vred mej fram tills julkalendern började. Tittade på den. Gick och la mej. Sov till 12.

Nu trött som fasen igen.

Det märks att solen har försvunnit.
Märkligt det där. Det var först när jag började jobba som väktare mina sömnbesvär försvann (nåja...). Jag tolkar det som att jag misshandlat min kropp med så mycket dygnsvändande att den fattat att om den ska få någon sömn gäller det att sova när tillfälle bjuds.

Förresten, ni dygnsvänder väl åt rätt håll?
När man går av sista nattpasset går man inte och lägger sej på morgonen utan håller sej vaken 12 timmar extra. Den kvällen är man så utmattad att man somnar lätt, och vips är dygnet rättvänt!
Amatörer försöker vända åt andra hållet och det funkar sällan väl.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Märkligt det där. Det var först när jag började jobba som väktare mina sömnbesvär försvann (nåja...). Jag tolkar det som att jag misshandlat min kropp med så mycket dygnsvändande att den fattat att om den ska få någon sömn gäller det att sova när tillfälle bjuds.

När man går av sista nattpasset går man inte och lägger sej på morgonen utan håller sej vaken 12 timmar extra. Den kvällen är man så utmattad att man somnar lätt, och vips är dygnet rättvänt!

Om jag ska vara ärlig så är det sällan jag vänder alls. Jobbar ju ständig natt med högst 3 dagars ledighet förutom semestern.
Har ingen familj eller flickvän så just nu ser jag ingen mening att vända.

Men OM jag gör det så sover jag några få timmar när jag slutar så jag fortfarande kan somna på kvällen.
Har för många gånger misslyckats hålla mej vaken och somnat vid 15 tiden för att vakna pigg och utvilad som ett as mitt i natten.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jobbar också natt inom lss och när jag går av sista natten så sover jag fram till 13.00 för att vända på dygnet (slutar 09.00) . Funkar kanon för mig!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Ingen idé jag försöker vända.
De gånger jag försökt på det sättet du nämner så somnar jag som en stock som alltid vid de tillfällena, men vaknar sen igen efter 1 max 2 timmar, kroppen skriker att det är natt, du ska för fan vara vaken.
Ungefär som kroppen skriker till normalt folk om de försöker gå o lägga sig på dagen o sova 8 timmar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ingen idé jag försöker vända.
De gånger jag försökt på det sättet du nämner så somnar jag som en stock som alltid vid de tillfällena, men vaknar sen igen efter 1 max 2 timmar, kroppen skriker att det är natt, du ska för fan vara vaken.
Ungefär som kroppen skriker till normalt folk om de försöker gå o lägga sig på dagen o sova 8 timmar.

Ja ungefär så blir det ofta för mej också. Fast jag brukar klara ganska exakt 3 timmar varje gång. Men å andra sidan är det lugnt i löpspåren när man vaknar vid 6 på morgonen den lediga dagen så jag ska inte klaga :yoparty

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping