Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sånt kan ju gå lite olika.
Winston Churchill beskriver "Min ungdom" / "My Early Life" Cowboysarnas framgångar i Sudan vid Omdurman, Churchuill med en Mauserpistol om jag minns rätt.
Mauser C96 - Wikipedia
en.wikipedia.org
Battle of Omdurman
The British and Egyptian victory over the Khalifa's Dervishes, fought on 2nd September 1898, that conquered the Sudan and made Kitchener a British national hero.
www.britishbattles.com
Å andra sidan är han med de brittiska styrkorna då de drar in i en dalgång med upproriska Pashtuner i Pakistan Och det enda de hittar är övergivna tomma hus. Till slut når de slutet på dalgången. Och då måste de besvikna britterna vända utan skjutit en enda upprorisk Pashtun. Och när de brittiska styrkorna vänder öppnar Pashtunerna eld från bergsidorna på båda sidor av dalgången och det blir en reträtt för britterna i en skur av kulor.
Även om i länken nedan verkar allt gå som britterna önskar.....
Malakand Rising 1897
The tribal attack on the Malakand frontier station on the North-West Frontier of India between 26th July and 22nd August 1897; marking the beginning of the uprisings along the frontier and described by Winston Churchill in his book ‘The Malakand Field Force’
www.britishbattles.com
Här hemma i Sverige är det väl X - 0 till Muslimerna mot Svenskarna / Cowboysarna.
Eller fel på det ? Några Muslimer av Svenskar ihjälslagna / ihjälskjutna ? Finns det ?
Ja jag räknar inte ihjälskjutna Somalier med svenskt medborgarskap som Svenskar om ni förstår vad jag menar ?
Svenskt medborgarskap är ju det billigaste av alla EU medborgarskap.
Eller finns det något billigare ?
Något EU medborgarskap som är lättare att få än det Svenska ?
Last edited: