Tråden för stötande skämt

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag var på besök en gång hos en kollega med muslimsk bakgrund, i vardagsrummet var inga kvinnor tillåtna att vistas undantag när det skulle städas. Troligen även tillåtet om männen skulle serveras.
Intressant, verkar skilja en del mellan olika inriktningar.

Är via frugan inblandad som hjälpis åt en afghansk familj i byn. Där verkar det mest vara kvinnor som håller till i vardagsrummet. Dyker jag eller annan manlig utomstående upp måste de självfallet täcka håret, är bara familjen och kvinnliga gäster där så kör de nercabbat. Men männen är också där, ser inte ut att vara någon uppdelning på det sättet, mer än täckande klädsel.

När deras dotter gifte sig var männen i början inte tillåtna i huvudlokalen för att kvinnorna skulle få dansa fritt utan att behöva oroa sig för blickar. Eller ja, detta gällde om man tillhörde brudens följe som var mer strikt. Brudgummens familj, också afghansk men mer liberal, verkade ha andra inställningar och kunde glatt sitta där festen pågick och, antar jag, glo bäst de ville. Tramsig uppdelning, men här var det männen som fick 'lida'. Men efter en viss tid så öppnades det upp och alla fick närvara i samma lokalt. Tydligen var blickar mindre farliga senare på kvällen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Intressant, verkar skilja en del mellan olika inriktningar.

Är via frugan inblandad som hjälpis åt en afghansk familj i byn. Där verkar det mest vara kvinnor som håller till i vardagsrummet. Dyker jag eller annan manlig utomstående upp måste de självfallet täcka håret, är bara familjen och kvinnliga gäster där så kör de nercabbat. Men männen är också där, ser inte ut att vara någon uppdelning på det sättet, mer än täckande klädsel.

När deras dotter gifte sig var männen i början inte tillåtna i huvudlokalen för att kvinnorna skulle få dansa fritt utan att behöva oroa sig för blickar. Eller ja, detta gällde om man tillhörde brudens följe som var mer strikt. Brudgummens familj, också afghansk men mer liberal, verkade ha andra inställningar och kunde glatt sitta där festen pågick och, antar jag, glo bäst de ville. Tramsig uppdelning, men här var det männen som fick 'lida'. Men efter en viss tid så öppnades det upp och alla fick närvara i samma lokalt. Tydligen var blickar mindre farliga senare på kvällen.

Kanske fanns det motsvarande rum i huset där inga män var tillåtna, men nåt sånt nämnde han aldrig åt mig när han visade mig runt i huset.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top