- Inte så korkad idé iallafall, sålänge avloppsrörens innerväggar inte är sketiga.
- Inte så korkad idé iallafall, sålänge avloppsrörens innerväggar inte är sketiga.
- Det är nog tänkt som en korttidslösning. Ungefär som att du överlever en liten stund längre med en alldeles för lång snorkel jämfört med ingen snorkel alls.Jo, jag tvivlar på att det är normala 21% syre i den "luften" och skulle det vara det från början så är det ju ändå knappast något större luftombyte i rören så syrehalten lär ju successivt sjunka för varje andetag.
- Det är nog tänkt som en korttidslösning. Ungefär som att du överlever en liten stund längre med en alldeles för lång snorkel jämfört med ingen snorkel alls.
Har ju tydligen godkänts som patentlösning, så rimligen utprovad i någon miljö iallafall.
Fluktar luften fram och tillbaka i slangen där, kan det ju funka att spola mellan varven så att flödet får hjälp av några sekunders undertryck.
Om det vore så väl som att det var syrehalten som begränsade !Jo, jag tvivlar på att det är normala 21% syre i den "luften" och skulle det vara det från början så är det ju ändå knappast något större luftombyte i rören så syrehalten lär ju successivt sjunka för varje andetag.
- Japp, en bekant till mig dog på det sättet genom att klättra ner i och kontrollera en gödselbrunn. Hans pappa dog på samma sätt när han försökte rädda sonen.Om det vore så väl som att det var syrehalten som begränsade !
Har för mig att det bildas bla svavelväte i gödselbrunnar och den är giftig.
och man blir bara medvetslös och så är det kört.
död gödselbrunn – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.comSvavelväte – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Så skillnaden mellan att inte använda denna och att använda denna är att när du inte använder den så kvävs du med röksmak i munnen, använder du den så kvävs du med rövsmak i munnen? ?Om det vore så väl som att det var syrehalten som begränsade !
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.comSvavelväte – Wikipedia
sv.wikipedia.org
- Det viktigaste är att man kvävs.Så skillnaden mellan att inte använda denna och att använda denna är att när du inte använder den så kvävs du med röksmak i munnen, använder du den så kvävs du med rövsmak i munnen? ?
Om det vore så väl som att det var syrehalten som begränsade !
sv.wikipedia.org
Ja om det brinner i kåken och man sitter fast, så.- Det viktigaste är att man kvävs.
Det finns svavel i avföring och urin i viss mån. Tillräckligt för att det ska kunna bildas svavelväten som är rejält giftiga redan i väldigt låga koncentrationer.Svavel är ett grundämne som inte borde bildas men ja, kolväten bildas ju och dom dödar säkert snabbare än syrebristen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|