Hoppas han får posten så dom kan dumpa ut sig en gång för alla.
Lite stötande att Soran Ismail var med där. Trodde SVT, TV4 och resten av mediesverige hade lyckats städa bort alla spår av att han någonsin har existerat...och för att hålla på båda sidor:
Anklagades för våldtäkter, sexuella ofredanden och lite annat allmänt svinande mot kvinnor i samband med #metoo.Jag har inte fb, vad har han gjort? Snattat?
Metoo har lite dikret försvunnit sedan det framkommit att det mest är ”importerade raketforskare” som har problem med att respektera kvinnorAnklagades för våldtäkter, sexuella ofredanden och lite annat allmänt svinande mot kvinnor i samband med #metoo.
Från att vara medias gullgosse hamnade han plötsligt i frysboxen. Lite snöpligt då han var väldigt vänster, anti-SD och anti-borgerligheten, lyckad kurd och allt annat som gör PK-vänstern till sig i brallorna.
Nja, de är nog överrepresenterade, men nog mindre är normalt då drevet mest gick mot folk som nått framgång och syntes i media mer än din lokala svarttaxichaffis eller kebabsvarvare.Metoo har lite dikret försvunnit sedan det framkommit att det mest är ”importerade raketforskare” som har problem med att respektera kvinnor
Det går ju till parodi, en sån grej, och sedan tappar den sitt bett.Metoo var en sorglig lynchmob som jag hoppas tynar bort för alltid, sharialagar och annat pöbelvälde klarar vi oss bättre utan.
Så snart någon man blev anmäld poppade tio nya anmälningar upp från andra kvinnor. Och flertalet, kanske majoriteten av dessa män som drevet gick mot blev frikända.
Jag undrar hur många av dessa efterföljande anmälningar som egentligen bara handlade om aktivister som skulle ge sitt stöd till den kvinna som gjorde första anmälan?
Hela proceduren påminner starkt om det man läst om häxprocesserna.
Jag hade en kvinnlig kollega som tyckte att om man har rökrutor utanför kontoret så kan vi väl ha rutor för sexuella trakasserier också.Det går ju till parodi, en sån grej, och sedan tappar den sitt bett.
Minns en arbetsplats där ett gäng tanter skapade en #WhyNotMeToo - rörelse.
På en av mina tidigare arbetsplatser var det lädersoffan i fikarummet. Det skedde många vuxenövningar där efter avdelningsfester.Jag hade en kvinnlig kollega som tyckte att om man har rökrutor utanför kontoret så kan vi väl ha rutor för sexuella trakasserier också.
"Vilorummet" ute i kapprummet - dörren intill damtoan; dörren gick inte attlåsa. En kvinnlig kollega tog fel dörr sådär lite halvdisträ - därinne var det full fart.På en av mina tidigare arbetsplatser var det lädersoffan i fikarummet. Det skedde många vuxenövningar där efter avdelningsfester.
Typ som...Jag hade en kvinnlig kollega som tyckte att om man har rökrutor utanför kontoret så kan vi väl ha rutor för sexuella trakasserier också.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|