Skall vi ta det igen?Men är det verkligen målet med EU projektet
att BNP/Capita ska sjunka i de Rikare länderna ?
Eller är det här en följd av att ideen med en gemensam valuta
och
invandring av"läkare och raketforskare" från MENA / "analfabeter från MENA" (välj själv) sänkt BNP/Capita.
Hur har BNP/Capita utvecklats i Sverige då från 1995 till 2022 ?Skall vi ta det igen?
Det är alltså relativt GENOMSNITTET i EU. Inte totalt sett.
Dvs om BNP/capita ökar snabbare i de fattigare länderna jämnas det på sikt ut. Vilket är naturligt då vi har en gemensam marknad och procentuellt blir värdena större ju lägre nivån är.
Så den statistik du länkade till säger att alla blir rikare, men de fattiga länderna i en högre takt och från mycket lägre nivåer. Inte att vi får det sämre i Sverige.
Ja det kan mycket väl stämma; USA har i stort sett alltid haft högre tillväxt än EU.Hur har BNP/Capita utvecklats i Sverige då från 1995 till 2022 ?
Kan du hitta nån statistik. ?
Orsaken till att jag försökte hitta detta var ett påstående om att några årtionden tillbaka hade EG/EU samma BNP som USA men idag har USA dragit ifrån 25% pga av alla regleringar och rapporteringar i EU som sysselsätter näringslivet.
Svar enl Google AI:Hur har BNP/Capita utvecklats i Sverige då från 1995 till 2022 ?
Orsaken till att jag försökte hitta detta var ett påstående om att några årtionden tillbaka hade EG/EU samma BNP som USA men idag har USA dragit ifrån 25% pga av alla regleringar och rapporteringar i EU som sysselsätter näringslivet.
Hur har BNP/Capita utvecklats i Sverige då från 1995 till 2022 ?
Och hur många ska det fördelas mellan ? Vi är faktiskt 8 miljarder nu tror jag.Ja det kan mycket väl stämma; USA har i stort sett alltid haft högre tillväxt än EU.
Dock har nog EG/EU aldrig haft den typen av tillväxtsiffror som USA haft. Dock är inte det hela sanningen vad gäller välstånd; det skall fördelas också.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|