Tråden för stötande skämt

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja det ena ser ut som kallskuret men är varmt och det andra ser ut som kallskuret och är kallt, fattar du väl?

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .:krama

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Regelsökaren hittade fel grej att skruva fast TVfästet i.

Därför brukar jag söka upp reglarna intill och kontrollmäta mellan...

För drygt 30 år sedan var jag med och byggde ett hus, det blev skitbråttom att färdigställa badrummet för där hade vi lejt både rörkrökare och målare för färdigställning av VVS/våtskikt för försäkringens skull, och dom hade helt plötsligt tid en vecka tidigare, men inte den vecka dom hade lovat oss, eller flera veckor efter det.
Det var bara väggskivorna kvar, så dom slängdes upp kvart i midnatt.

Det visade sig sedan att vi hade glömt att sätta in en tvärslå att skruva handfatet i.
Rörkrökaren lovade oss att "det sätts med gipsankare i alla nybyggda hus, det är OK"
Det hänger kvar fortfarande, men med något mera vinkel än tänkt.

Jag har flera gånger tänk åtgärda det på något sätt, men väntar tills det lutar så mycket att tvålen inte ligger kvar.... Då sätter jag upp en hållare för tvål på väggen

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Därför brukar jag söka upp reglarna intill och kontrollmäta mellan...

För drygt 30 år sedan var jag med och byggde ett hus, det blev skitbråttom att färdigställa badrummet för där hade vi lejt både rörkrökare och målare för färdigställning av VVS/våtskikt för försäkringens skull, och dom hade helt plötsligt tid en vecka tidigare, men inte den vecka dom hade lovat oss, eller flera veckor efter det.
Det var bara väggskivorna kvar, så dom slängdes upp kvart i midnatt.

Det visade sig sedan att vi hade glömt att sätta in en tvärslå att skruva handfatet i.
Rörkrökaren lovade oss att "det sätts med gipsankare i alla nybyggda hus, det är OK"
Det hänger kvar fortfarande, men med något mera vinkel än tänkt.

Jag har flera gånger tänk åtgärda det på något sätt, men väntar tills det lutar så mycket att tvålen inte ligger kvar.... Då sätter jag upp en hållare för tvål på väggen
En polare som byggde sig ett hus och hade koll på all el och vvs skulle sätta upp nån tavla eller liknande och hittade avloppsstammen med skruven, en svag atmosfärstörning uppstod och de letade ett par månader efter källan till problemet.......

Tur att TV-fästetbilden är ett fynd på nätet och inte nåt självförvållat.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår