Lite OT, men detta är anledningen till att jag konsekvent vägrar s.k. smarta hem-lösningar. När allting är uppkopplat, inklusive låset på ytterdörren, så blir det ju bara ytterligare ett sätt för tjyvarna att ta sig in.Tala om slå in öppna dörrar.
Men så snart har han fixat jobbet och skrivit på sekretessavtalet.
Och så är allt som vanligt igen.
View attachment 510613
Störsändare är ju det vanliga. Dessutom händer ju inget vid de flesta larm. Tjuvarna kan jobba på i lugn och ro, proffsen.
Av arbetsmiljöskäl skickas ju ingen väktare så snabbt att tjuven konfronteras.
Det som verkligen gör nytta är larm typ Inferno. Vem vill jobba i ett olidligt oväsen.
Dessutom kan Siren och Inferno locka till sig folk som inte vet vilka rättigheter kriminella har idag. En kollega på jobbet fick betala 17000 kr till en inbrottstjuv som familjens hund tuggat lite på. Poliserna som kom avslutade med Nästa gång ring inte oss låt hunden tugga färdigt.
För dom visste vad polisanmälan skulle kosta kollegan i skadestånd till tjuven.
Själva efter inbrott i garaget där dom tog lite verktyg, hjälmar etc i December så kollade jag runt lite.
Och så byggde jag ett Inferno med tre signalhorn och en siren i garaget. Som aktiveras så fort dörren rört sig 5mm (dvs innan dörren öppnats) Och vid nytt inbrottsförsök i April så gav dom upp. Hela huset över garaget vaknade och hängde ut genom fönstren. Berättade en som vaknat. Så dom drog.
Alla vill ha arbetsro på jobbet. !![]()
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X