Tråden för stötande skämt

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sade till hustrun i morse att ”snaaaart kommer hojen fram!” :)

Någon hörde det uppenbarligen… barometern på klockan skrek ”Stormvarning” vid fyratiden och nu är det snöstorm. K*ken.

c7defff09bdeac6f6a31fba2f6cd4feb.jpg

Mvh
Your wife is a witch! :hihi:7peta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En gång för drygt tjugofem år sedan så fick en kompis kollega sin matlåda uppäten var på han skickade ut ett argt mail. Min kompis skickade mailet till mig, typ "haha kolla vad arg", var på jag registrerade en mailadress som hette typ stulenlunch@spraymail.com och kontaktade den bestulna med klagomål och önskemål om nästa lunch jag tänkte stjäla av honom. JÄVLAR vad arg han blev.
Superbarnsligt, jag vet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är det där lodjuren stryker runt knuten?

🤔
Sade till hustrun i morse att ”snaaaart kommer hojen fram!” :)

Någon hörde det uppenbarligen… barometern på klockan skrek ”Stormvarning” vid fyratiden och nu är det snöstorm. K*ken.

c7defff09bdeac6f6a31fba2f6cd4feb.jpg

Mvh

Eftersom du ignorerat Markus och jag är lika nyfiken på svaret så får jag nog repetera hans fråga.

Är det där lodjuren stryker runt?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En gång för drygt tjugofem år sedan så fick en kompis kollega sin matlåda uppäten var på han skickade ut ett argt mail. Min kompis skickade mailet till mig, typ "haha kolla vad arg", var på jag registrerade en mailadress som hette typ stulenlunch@spraymail.com och kontaktade den bestulna med klagomål och önskemål om nästa lunch jag tänkte stjäla av honom. JÄVLAR vad arg han blev.
Superbarnsligt, jag vet.

En gång när jag var på en industri och jobbade så tog jag en bräda och skrev på den: "Mata inte djuren"
Så gick jag för att sätta upp den på kollegans svetsbås medans han satt och svetsade. Men så vänder han sig om precis i sekunden jag slutfört monteringen och hinner uppfatta att jag gjort nåt.
Då sliter han ner brädan och kastar den mot mina smalben men jag hinner precis hoppa och rycka upp fötterna för att inte träffas.

Det är nog det värsta jag lyckats reta upp någon på en arbetsplats.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Eftersom du ignorerat Markus och jag är lika nyfiken på svaret så får jag nog repetera hans fråga.

Är det där lodjuren stryker runt?

Lodjur? I Norrbottens kustland? :)

Nej.
Lodjur stryker runt (förutom i otillgänglig fjällterräng i små antal) framförallt där rådjur kombineras med en för lon lämplig terräng.

När jag bodde vid Ljusnan i Hälsingland fanns det massor av lo; hade två gånger på tomten och ett år sköts det tre lodjur vid jakten inom fem kilometers radie. Sett vild lo tre gånger, en gång vid smygjakt inte ens en kilometer från gården. En gång i Abisko; det är iofs Norrbottens län men inte landskap.

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lodjur? I Norrbottens kustland? :)

Nej.
Lodjur stryker runt (förutom i otillgänglig fjällterräng i små antal) framförallt där rådjur kombineras med en för lon lämplig terräng.

När jag bodde vid Ljusnan i Hälsingland fanns det massor av lo; hade två gånger på tomten och ett år sköts det tre lodjur vid jakten inom fem kilometers radie. Sett vild lo tre gånger, en gång vid smygjakt inte ens en kilometer från gården. En gång i Abisko; det är iofs Norrbottens län men inte landskap.

Mvh

Ok, det rätade ut en del gamla frågetecken.

Nyheter
Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...