Barndomen något grusad..View attachment 465118
Jo, jag kommer ihåg att jag tyckte det var mycket logiskt och smart när jag var litenDet var väl Pippi eller Bamse som förklarade att denne slog inte busarna utan kastade bara upp dom i luften så fick dom slå sig själva när dom landade.
Jo, jag kommer ihåg att jag tyckte det var mycket logiskt och smart när jag var liten
...precis. Saker man upptäcker vid vuxen ålder när ens egna barn läser/tittar på samma saker som en själv gjorde.Ja komiskt men jag vet inte riktigt om det var så bra pedagogik åt små barn.
Det skulle ju kunna liknas med att knuffa någon från en kulle, inte jag som skadar honom han slår ju sig själv på vägen ner.
Kollade sällan på Pippi som liten så kommer inte ihåg så mycket men nu vet jag varför min treåring säger att han vill slänga mig upp i luften.Det var väl Pippi eller Bamse som förklarade att denne slog inte busarna utan kastade bara upp dom i luften så fick dom slå sig själva när dom landade.
Han fick tydligen spela med ett litet instrument i en koncertsal.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |