Barndomen något grusad..View attachment 465118
Jo, jag kommer ihåg att jag tyckte det var mycket logiskt och smart när jag var litenDet var väl Pippi eller Bamse som förklarade att denne slog inte busarna utan kastade bara upp dom i luften så fick dom slå sig själva när dom landade.
Jo, jag kommer ihåg att jag tyckte det var mycket logiskt och smart när jag var liten![]()
...precis. Saker man upptäcker vid vuxen ålder när ens egna barn läser/tittar på samma saker som en själv gjorde.Ja komiskt men jag vet inte riktigt om det var så bra pedagogik åt små barn.
Det skulle ju kunna liknas med att knuffa någon från en kulle, inte jag som skadar honom han slår ju sig själv på vägen ner.
Kollade sällan på Pippi som liten så kommer inte ihåg så mycket men nu vet jag varför min treåring säger att han vill slänga mig upp i luften.Det var väl Pippi eller Bamse som förklarade att denne slog inte busarna utan kastade bara upp dom i luften så fick dom slå sig själva när dom landade.
Han fick tydligen spela med ett litet instrument i en koncertsal.
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |