Tråden för udda funderingar!

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
honkiie skrev:
Tills det inte kan gå mer åt skogen, man tror sig ju jämt ha lyckats gå åt skogen så mycket så det inte kan bli värre, men då motbevisas det alltid genom att det går åt skogen ännu mer. Kan det vara så att vägen åt skogen är oändligt lång?

Nej, det är omöjligt. Däremot går den i cirkel.
 

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Ort
Hva
Hoj
Veteranare av olika slag
Jag har med funderat!!!

Om elefanter kunnde flyga hur skulle dom flyga då? som dumbo med öronen eller som en helikopter med snablen?

Skulle dom bo i träd i ett bo som fåglar eller skulle dom svärma och bo i typ getingbon eller kanske under marken som jordgetingar??

Skulle deras bajs bli svartvitt som fåglarnas??
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Pelle81 skrev:
Jag har med funderat!!!

Om elefanter kunnde flyga hur skulle dom flyga då? som dumbo med öronen eller som en helikopter med snablen?

Skulle dom bo i träd i ett bo som fåglar eller skulle dom svärma och bo i typ getingbon eller kanske under marken som jordgetingar??

Skulle deras bajs bli svartvitt som fåglarnas??

1. med öronen, du får ingen lyftkraft med en snabel.

2. De skulle bo uppe på klipphyllor i bon gjorda av kvistar

3. Nej, de är inte kloakdjur.
 

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Ort
Hva
Hoj
Veteranare av olika slag
och sen så undrar jag varför man trycker hårdare på fjärrkontrollen när batterierna börjar bli dåliga?

och varför det heter rusningstrafik när trafiken står stilla?

och varför man trycker på alla tangenter samtidigt när datorn har hängt sig??
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Pelle81 skrev:
och sen så undrar jag varför man trycker hårdare på fjärrkontrollen när batterierna börjar bli dåliga?

och varför det heter rusningstrafik när trafiken står stilla?

och varför man trycker på alla tangenter samtidigt när datorn har hängt sig??

1. För att kontakten ska bli bättre, dåliga batterier klarar inte av dålig kontakt, krävs mindre om dom är fulladdade.

2. För att så många bilar har rusat ut på vägen

3. Man hoppas på att nån av knapparna ska laga problemet. Människor som vet bättre trycker alt+ctrl+delete

Fler frågor? /Sporthojs oraklet
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
jag undrar varför teaterskådisar och operasångare alltid springer ut flera gånger när föreställningen är klar, är de inte nöjda med de applåder som de redan fått? eller hörde de inte första gången?
 

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Ort
Hva
Hoj
Veteranare av olika slag
OK tack för dina svar!!

Jag undrar en liten sak till bara....

Om människorna hade haft svans hur skulle den se ut då?
hade den varit hårig hela vägen eller hade det bara varit en tofs längst ut eller helt naken?? och om det varit en tofs längst ut hade man haft en rosett där då??

Hur hade byxorna sett ut? hade det bara varit ett hål att sticka ut svansen ur eller hade det varit ett extra "ben"? och om det varit ette extra ben hade det varit bara till hälften på svansen när man har kortbyxor???
hade man haft en svans puck på skinnstället???

Rock On / Per
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
MiZou skrev:
jag undrar varför teaterskådisar och operasångare alltid springer ut flera gånger när föreställningen är klar, är de inte nöjda med de applåder som de redan fått? eller hörde de inte första gången?
Det är för att de är avundsjuka på musiker, teaterskådisar kan inte göra extranummer men av någon anledning verkar de tro att de är förtjänta av dubbla aplåder ändå
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
honkiie skrev:
Det är för att de är avundsjuka på musiker, teaterskådisar kan inte göra extranummer men av någon anledning verkar de tro att de är förtjänta av dubbla aplåder ändå

jag tror du är inne på rätt spår...bra att du har svaren på allt, men du har inte besvarat min fråga på första sidan...gör det...
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Det här är något som jag har grubblat över länge:

Skillnaden i utseendet mellan öst- och västeuropéer. Jag ser oftast en tydlig skillnad på om en europé är från öst eller väst, men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Har funderat på om det är en rundare huvudform eller smalare läppar men kommer aldrig fram till något som stämmer. Det här är absolut inte menat som något rasistiskt ifall någon skulle få för sig det. Jag tycker bara att det är så frustrerande att se något så självklart men inte kunna säga vad det är.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
MiZou skrev:
det heter ju julafton, midsommarafton, påskafton, med medföljande "-dag"...borde det då inte heta födelseafton, men efterföljande födelsedag och annandag födelsedag?

känns som om man glömt en dag... :va
Vet inte säkert faktiskt, en teori jag har är att regeringen vill minska ledigheten, många tar ju ledigt sin födelsedag och fanns det även födelsedagsafton skulle många ta ledigt två dagar och ofta dessutom vara sjuk en tredje dag. Många skattekronor skulle gå till spillo.
Jag ska forska vidare i ämnet
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
MiZou skrev:
jag undrar varför teaterskådisar och operasångare alltid springer ut flera gånger när föreställningen är klar, är de inte nöjda med de applåder som de redan fått? eller hörde de inte första gången?

Har troligen med deras sargade egon att göra.
Att bli bejublad stärker tydligen självförtroendet.
 

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
honkiie skrev:
Början såklart, nästa fråga?

Edit: Nä men seriöst om du har den i korvbröd så ska den flatare sidan vara till höger i munnen

exakt! det där e konstigt.. jag måste absolut vända korvbrödet så att jag äter med den flata sidan till höger i munnen.. det är säkert en av mina tvångstankar.

Om man äter en hamburgare upp-och-ner, vänder den så den platta sidan är upp. Smakar den mer då? ..allt det goda ligger ju PÅ köttet inte under.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
honkiie skrev:
Vet inte säkert faktiskt, en teori jag har är att regeringen vill minska ledigheten, många tar ju ledigt sin födelsedag och fanns det även födelsedagsafton skulle många ta ledigt två dagar och ofta dessutom vara sjuk en tredje dag. Många skattekronor skulle gå till spillo.
Jag ska forska vidare i ämnet

Finns risk för extra klämdagar, tror du är inne på rätt linje...
Hur vet man förresten att man är på rätt linje?

Slurken skrev:
Om man äter en hamburgare upp-och-ner, vänder den så den platta sidan är upp. Smakar den mer då? ..allt det goda ligger ju PÅ köttet inte under.

Har aldrig funderat på just det. Men det är klart värt att prova.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Då ska vi se sa den blinda till den döva och tog sin yxa och såg








:rolleyes:

Vad heter en kille som vill ha sex jämt? (Motsv. nymfoman för tjejer)
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Hur vet novemberkaktusen att det är november?

Varför blir det streck på tejpen när man drar av den från rullen?
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Vet inte riktigt hur jag ska kunna formulera detta men jag gör ett försök...

Om man bryter en stiftad lag som man inte är medveten om är det då personen i fråga som gjort fel.. Hur ska vi alla människor veta att vissa saker är olagliga då vi inte inte direkt fått någon utbildning om alla lagar som finns? :gnissla


Känn på den ni! :tungan
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top