Tråden med den tråkigaste svenskfightern du någonsin har sett

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Och att rensa och höja tailen är ju jävligt unikt? ;) :tungan

Skämt åsido, jag håller med. Många fighters är tuffa, jag har själv lekt med tanken på vad man skulle kunna göra med en TDM... en hel del kanske?

hmm bygga ny bakram, byta till cbr 600rr arsle från -05 och dra om all el etc :) ligger lite mer arbete bakom än att bara förlänga nedre stagen och skära av orginal undertailen men annars rätt :tummenupp

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Tror denna tråden är ett svar på "Tråden med den Groteskaste Tysk-Fightern du någonsin har sett" där det skrattas åt tyskafighters som folk laggt väldigt mycket tid och pengar på att få snygga men trots sin uppfinningsrikedom och nytänkande ratas av nästan alla svenska fighterdiggare.

Därför finns denna tråd så vi som gillar tyska fighters kan skratta åt svenska.

Oki, då förstår jag. Jag missade ironin, my bad.

axelsson_vpg

Guest
jag tycker att B-king är den tråkigaste och fulaste i värden iaf, då sverige är inräknat så klart...

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
min streetfighter var ingen höjdare när jag köpte den

Bifogat

• garage.jpg
    garage.jpg
    26.8 KB · Visningar: 166
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Jag tycker att den här tråden suger.
Måste man lägga ner 20000kr + 300 timarsjobb bara för att man vill ha en Fighter?
alla dessutom kanske inte kan eller vill bygga värsta super fightrarna, och då får man skäll istället?!!
Dessutom så är det många av era Sporthojs bröder som ni sågar.
Elak tråd tycker jag.
En del kanske tyckar att det är as snyggt med ett UFO twin lyse.
sen kan jag hålla med om att alla SF byggen kanske inte är så jätte lyckade men det känns onödigt att uppmärksamma det.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Jag håller med.

Det borde vara omvänt, Sveriges coolaste streetfighter vi letar efter.
Att peka ut den fulaste Svenska ger inget, är bara elakt.

Att peka ut de fulaste Tyskbyggena är ju mer kul då de hojarna är lite lustiga... :hihi
De som gör dem är väll vana vid att folk inte har samma smak som dem. Personligen tycker jag det finns många fräcka "tyskbyggen", kanske inte så snygga, eller, rent av fula, men förbannat intressanta lösningar på olika saker gör dem coola. Imho.

Måste man lägga ner 20000kr + 300 timarsjobb bara för att man vill ha en Fighter?

nej, kolla Ozeo's byggen, lågbudget men supa najiga byggen. :)
Bara ett exempel. DM fixade till en CB750 till bättre än ny med relativt låg budget, etc etc. :)

:hej

Bola

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Aprilia Dorsoduro
alla dessutom kanske inte kan eller vill bygga värsta super fightrarna, och då får man skäll istället?!!
Elak tråd tycker jag.
sen kan jag hålla med om att alla SF byggen kanske inte är så jätte lyckade men det känns onödigt att uppmärksamma det.

Håller med till fullo, varför dissa när man kan hissa:tummenupp

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Läs vad vi skrivit, denna tråden är en motattack till hata tyskfighter tråden, ska det finnas en tråd där man kastar skit på tyskfighters ska det fasen finnas en för alla tråkiga svenskfighters också, punkt slut.

PutteLiten: Ingen snackar om att det är dåligt med lågbudget byggen, finns säkert många fina hojar som inte kostat mycket. För övrigt så hyllades tyskfighter byggen i en tråd som senare spårade ut till att bli en "hata tyskfighter tråd"

Du kanske borde titta här först så vet du varför denna tråden finns: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166046

Och här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166532

Last edited:

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
Elak tråd tycker jag.

kan ju håla med om att det e tasikigt att dissa andras hojar men om man lägger ut sin egen borde det väl vara ok :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

PutteLiten: Ingen snackar om att det är dåligt med lågbudget byggen, finns säkert många fina hojar som inte kostat mycket. För övrigt så hyllades tyskfighter byggen i en tråd som senare spårade ut till att bli en "hata tyskfighter tråd"

:va :va :va :va

Läs igen, gör rätt.
Det var inte jag som klagade på den detaljen.

Jag bara gav exempel på hur vissa begåvade personer på SH har gjort coola byggen för en bråkdel av var profsen gör.

Läs vad vi skrivit, denna tråden är en motattack till hata tyskfighter tråden, ska det finnas en tråd där man kastar skit på tyskfighters ska det fasen finnas en för alla tråkiga svenskfighters också, punkt slut.

Står inget i första posten att detta skulle vara en motattack, eller en ironisk tråd eller något, och jag är hyfsat säker på att de som lagt ner 50+ timmar på att fixa till sin hoj men inte haft resurser (plats, kunskap, pengar whatever), kan ta lite anstöt när deras pärla dyker upp bland "Sveriges tråkigaste fighter" tråden.

Att man kan ta skit från personer som är enkelriktade och bara tycker att en sporthoj måste har plast runt allting, det kan man ju ta, men det svider när andra fighteråkare pissar på ens pärla, personer som borde vara "bröder i kampen mot plasmissilerna"
(ta det inte för allvarligt, men det är trisst när likasinnade klagar, alla andra skiter man ju i :tungan )

:hej

Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
personligen så gillar jag inte tyskfighters..och anser att man skall lägga den energi man klarar.. dock så tycker jag väll att lite variaion i svensklägret skulle vara bra.. alldels för många bågar med r1 98:a eller r6 röv..men i slutändan så bestämmer ägaren vad som är snyggt på han hoj eller inte..

man kan lägga 50 timmar och ändå lagt ner sin själ i bågen..

Mcgromit

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Hornet -07
Vad är det som krävs i eran meninga för att en hoj skall få kallas Streetfighter? För otränade ögat räcker det väl med Cross styre och nytt framlyse/kåpa..

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3186717 Vad är det som krävs i eran meninga för att en hoj skall få kallas Streetfighter? För otränade ögat räcker det väl med Cross styre och nytt framlyse/kåpa..
Funderade också kring detta.. En "streetfighter" är väl bara en strippad sporthoj med nytt styre, något alla kan fixa..

En super-blingad, totalt ombyggd hoj är väl egentligen en.. custom!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

En super-blingad, totalt ombyggd hoj är väl egentligen en.. custom!
Enligt samma logik så är ju då en omodifierad Guldwinge en sporthoj :D

Nä, Custom är en ombyggd glidare inget annat.
En Streetfighter är en strippad och ombyggd sporthoj.
Tänk HotRod..
Sen finns ju Café racer också. Det är en ombyggd och delvis strippad sporthoj som fått behålla clip-on styret.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati