Tråden om andras ungar och mina barn...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vi är ju många här som har sånna där små minimänniskor som ligger och snarkar på kvällarna så man för en gångs skull kan surfa SH i fred. Ja, en del har väl säkert ungar som absolut ska skrika och vara vakna så fort sporthoj.com har knackats in...

Här kan vi väl diskutera allt som man behöva luftas oss föräldrar emellan. Kan se hur ämnen som graviditet, födsel, kolik, öronproppar, bajs, cyklar, fröknar, mopeder, vara-hemma-tider, blommor och bin, hagelbrakare och veckopeng tex. kan florera.

Själv är jag mest fundersam på hur man barnsäkrar en inglasad balkong så man kan ha fönstret öppet på sommaren utan att ungen ska träna fritt fall från 6e våningen. Finns det nät/galler man kan ha? Vore så underbart att kunna ha korsdrag dom varma dagarna...

Nu kör vi...

611kids-paint-livingroom.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mina grannar när barnen var små hade jämngamla (med våran son) tvillingpojkar som var mer vild än tam.

Dom hittade varsin 3cm bred skylt-tuschpenna och sprang varvlopp i hela lägenheten med dom, mot väggarna och möblerna...

Jag tänker alltid på dom när jag ser såna där bilder...

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag är uppfödd i ett höghusområde på 60-70 talet. Jag har inte hört talas om att nån unge ramlade ut.. Är det inte lite curlingvarning?
Men visst. Man skulle ju aldrig förlåta sig OM det hände.

Ja, jag har 2 barn själv, så jag tycker mig ha rätt att uttala mig. :)

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Menar du att glaset skulle gå sönder eller att det finns springor?
Sätt hönsnät eller trädgårdsgaller. Det gjorde jag då hunden var så liten att kunde klämma sig mellan. Hornbach Hisingen rekomenderas. Ut mot uteavdelningen till vänster med växter har flera varianter. Förövrigt gäller säkerhetsglas vid sådana montage och är inte helt lätta att göra sönder när dem är monterade.

Prova att ge den ett spark när det är tomt under. Pajar det så får du väl säga att troligtvis dök en fågel in i glaset :) (det är i det här läget man INTE skall ha smutsiga skor som ger ett fint avtryck)

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag är uppfödd i ett höghusområde på 60-70 talet. Jag har inte hört talas om att nån unge ramlade ut.. Är det inte lite curlingvarning?
Men visst. Man skulle ju aldrig förlåta sig OM det hände.

Ja, jag har 2 barn själv, så jag tycker mig ha rätt att uttala mig. :)

Det är inte jag som har kommit på idén. Det är tjejen från landet (där finns inga höghus). Men när hon väl har out:at tanken inser man ju att det inte är ok att chansa. Tänk OM... Skit samma, jag vill ha bra tips eller att nån pratar min sambo till rätta. Den personen bör ju vara rätt slipad så att säga ;)

Menar du att glaset skulle gå sönder eller att det finns springor?
Sätt hönsnät eller trädgårdsgaller. Det gjorde jag då hunden var så liten att kunde klämma sig mellan. Förövrigt gäller säkerhetsglas vid sådana montage och är inte helt lätta att göra sönder när dem är monterade.

Prova att ge den ett spark när det är tomt under. Pajar det så får du väl säga att troligtvis dök en fågel in i glaset :)

Nej nej, jag vill kunna ÖPPNA fönsterna så det fläktar, men utan risk för att ungen hoppar ut.

Det står nämligen två stolar och ett bord på ballen som gör själva klättrandet väldigt enkelt. Vi tänkte hjälpa tvååringen att inte komma på idén så att säga.

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Jag är trött. missade detta. Nätet / Galler funkar vilket fall ;)
Det är ett sådant därnt grönt fint men ganska mjuka coating som inte din lilla docka kan skada sig på... Tror jag... hehe
Barn är dutiga att göra saker man inte tror...

Sätt en sele på ungen och fäst ett bungycord är det magstarla alternativet nr 2... *host*

Det är inte jag som har kommit på idén. Det är tjejen från landet (där finns inga höghus). Men när hon väl har out:at tanken inser man ju att det inte är ok att chansa. Tänk OM... Skit samma, jag vill ha bra tips eller att nån pratar min sambo till rätta. Den personen bör ju vara rätt slipad så att säga ;)

Nej nej, jag vill kunna ÖPPNA fönsterna så det fläktar, men utan risk för att ungen hoppar ut.

Det står nämligen två stolar och ett bord på ballen som gör själva klättrandet väldigt enkelt. Vi tänkte hjälpa tvååringen att inte komma på idén så att säga.

m

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

min farsa fick den goda idén när jag var 2-3 år gammal sen la han sig och vila och somnade, då klättrade jag upp på bordet och vinkade ut genom fönstrat till några tanter på gatan några våningar ner, jag hoppade inte ut :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
min farsa fick den goda idén när jag var 2-3 år gammal sen la han sig och vila och somnade, då klättrade jag upp på bordet och vinkade ut genom fönstrat till några tanter på gatan några våningar ner, jag hoppade inte ut :D

Tror du tjejen nöjjer sig med det som referens? :brynad

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag är trött. missade detta. Nätet / Galler funkar vilket fall ;)
Det är ett sådant därnt grönt fint men ganska mjuka coating som inte din lilla docka kan skada sig på... Tror jag... hehe
Barn är dutiga att göra saker man inte tror...

Sätt en sele på ungen och fäst ett bungycord är det magstarla alternativet nr 2... *host*

Jo, ok, jag har oxå koll på att det finns nät, men hur ska man kunna fästa nätet i dom andra "glasdörrarna" utan att det blir fula spår när man tar bort dom?! Det är sånna där fönster som man öppnar inåt. Sen skjuter man nästa fönster där den första var (som nu är öppen) och sen öppnar man den, osv.

Tvinnar? Krokar?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Kan tipsa om att inte lämna whiskeyn på bordet efter att svept ett par stycken. Barn tycker om att härmas och morsan vart inte glad på farsan och jäkligt nojjig när jag 2.5 år gammal gjorde just detta och vart på lyset.

Hemma var det fri tillgång på märkfärg (sprayfärg för att märka träd). :D
Den hade man mycket roligt med.

Ajdå. Nu vart det ju komplicerat. Use the force ;)

Måste ju gå på något vis men jag tror ett par bilder hade suttit fint för bra förslag.

Jo, ok, jag har oxå koll på att det finns nät, men hur ska man kunna fästa nätet i dom andra "glasdörrarna" utan att det blir fula spår när man tar bort dom?! Det är sånna där fönster som man öppnar inåt. Sen skjuter man nästa fönster där den första var (som nu är öppen) och sen öppnar man den, osv.

Tvinnar? Krokar?

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kan tipsa om att inte lämna whiskeyn på bordet efter att svept ett par stycken. Barn tycker om att härmas och morsan vart inte glad på farsan och jäkligt nojjig när jag 2.5 år gammal gjorde just detta och vart på lyset.

Ajdå. Nu vart det ju komplicerat. Use the force ;)

Måste ju gå på något vis men jag tror ett par bilder hade suttit fint för bra förslag.

Här kommer bilder, har öppnat fönstret på några kort så ni kan se hur det ser ut då. Väl stängt är det ju ingen fara...

Bifogat

• IMG_1094.jpg
    IMG_1094.jpg
    105.2 KB · Visningar: 108
  • IMG_1095.jpg
    IMG_1095.jpg
    103.6 KB · Visningar: 94
  • IMG_1096.jpg
    IMG_1096.jpg
    112.6 KB · Visningar: 84
  • IMG_1097.jpg
    IMG_1097.jpg
    133.9 KB · Visningar: 101
  • IMG_1098.jpg
    IMG_1098.jpg
    112.2 KB · Visningar: 94

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Köp en myggnätsdörr och ha vid balkongdörren i stället kanske?
Om det nu finns sånna färdiga att köpa... :va

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Antar att stolen inte står under fönstret för jämnan, det är ju som bäddat för att en tvååring ska kliva upp o kika ut.

jag skulle tipsa om nät jag med så här spontant.

apropå infästning. funkar det inte att borra några småhål i profilerna och popnita fast tex ett nät? jo jag vet det kan bli fult, men hellre det än att ungen ens trillar 6vån elr vad det nu var.

Last edited:

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
xakt som på första bilden gjorde jag o lillebror när vi var 5 o 2 år unga
fast det var grön o brun färg :D, oooh va kul vi hade.

var dock mindre kul när pappsen fick tvätta oss med terpentin o förtunning i badkaret :brinnerup

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield