Tråden om andras ungar och mina barn...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag drog ner allt annat animerat - Rio, Happy Feet, Toystory osv osv.
Personligen kräks jag på de här prektiga amerikanske dramerna, i SYNNERHET Cars som är genomsyras av den amerikanska kulturen på alla sätt och vis (inte konstigt eftersom den ju är amerikansk)

Testa att tanka hem Pippi Långstump, Nalle Puh, Heffaklumpen osv. Det är kvalitets-film i jämförelse med Cars.
Det funkar här "ibland".

Bra tips, min tvååring är helt tokig i Pippi (inte den animerade skiten utan riktiga). Lilla spöket laban är också ett tips, det finns fyra avsnitt på piratbukten och det är faktiskt riktigt kul att glo på för en annan också. Inget fjask s.a.s.:tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Grabben är tokig i Bilar 1&2 och Bärgarns bravader. Stora Maskiner har han tröttnat på.
Någon som har andra förslag, finns det inget om hojar?
Varför se det på tv? Ut och åk med ungarna! Min dotter åkte minimoppen med mig när hon var 8 månader, CRF450 innan hon fyllt två och igår kväll övade vi stuntmoves/jesuspose på Gixxern i garaget :tummenupp

Kan lägga upp några bilder i kväll. Rätt gulligt :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fy fan vad trött jag är på Spöket laban :mad:
Dottern fick en dvd med i en Maxbox sent förra året och jag överdriver inte när jag säger att hon har kollat på den MINST en gång om dagen sedan dess.
Så just nu tankar jag hem Alfons Åberg, det är kvalité det :tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Flum:
Flum:
Flum:
När ungarna blir lite äldre så passar det med animerade kvalitetsfilmer:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Fina gamla 70-talsbarnprogram som lär barnen att om man anstränger sig går det åt helsike, alla som vill tjäna pengar är galna och elaka samt att om man bara chillar så trillar saker rakt ner i knät på en ska det vara. Tex Kalles Klätterträd. Har format en hel generation av arbetslösa bidragstagare. :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Så här såg 'barnuppfostran' ut hos mig igår. Leia hade kul. Vi andra också! :)

'Raising my family' - hajar ni? :rofl

Bifogat

• WheeLeia.jpg
    WheeLeia.jpg
    188 KB · Visningar: 122
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fina gamla 70-talsbarnprogram som lär barnen att om man anstränger sig går det åt helsike, alla som vill tjäna pengar är galna och elaka samt att om man bara chillar så trillar saker rakt ner i knät på en ska det vara. Tex Kalles Klätterträd. Har format en hel generation av arbetslösa bidragstagare. :)

Det är skrämmande vilken kommunistpropaganda man matades med som barn, men nämner man det för sina jämnålders så förstår dom inte vad man menar, "vaddå inte var väl John Blund politiskt färgad?" :huvet

Varenda jävla barnprogram var ju batikhäxor som bodde i kollektiv och hade palestinaschal...

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
När barnen var riktigt små var det Pingu som gällde. Sedan funkade det ganska bra med Tintin. Asterix var ingen riktig höjdare. Wallice och Gromit har de gillat. Glöm inte Flykåpa Grad Prix! :tummenupp Min egen favorit av tecknade filmer är Hoodwinked, sanningen om Rödluvan. :lol I uppföljaren Hoodwinked Too, åker mormor motercykel. :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Grabben är tokig i Bilar 1&2 och Bärgarns bravader. Stora Maskiner har han tröttnat på.

Någon som har andra förslag, finns det inget om hojar?

Grabben gillar det med samt det mesta som körs på Disney Junior vilket är förvånansvärt pedagogiskt med Händige Manny, Specialagent Oso osv...

Numera vill han spela PS3 eller kolla MotoGPlopp också när han får tv-tid... 3,5år. :yoparty

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Fåret Shaun funkar bra här hemma och det finns hur måbga avsnitt som helst.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
När jag va tre-fyra år körde jag lek-o-lär program på Commodore 64 ;)

Nej, men det gamla A-Lingrenfilmerna bör funka. Sen har jag märkt att ungar brukar gilla animerat, leta efter någon trevlig barnfilm, finns om man letar även filmer som är skapligt välgjorda :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När ungarna var riktigt små såg dom Herbie och den Norska motsvarigheten "Pelle politibil" som dom fick låna på VHS av grannen :rofl

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tack för ALLA filmtips!

Nu är avdelningen för Barnfilm säkert tre ggr större än vad den var förut.
Det här blev perfekt i samband med att jag åkte på influensan. Grabben har med blivit sjuk så det rullar 24/7 känns det som.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Kanske nämnts redan men Flåklypa Grand Prix är ett måste till barnen.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tack för ALLA filmtips!

Nu är avdelningen för Barnfilm säkert tre ggr större än vad den var förut.
Det här blev perfekt i samband med att jag åkte på influensan. Grabben har med blivit sjuk så det rullar 24/7 känns det som.

BTW: Jag menar allvar med Loranga. Barbro Lindgren bör få alla literaturpris som finns.
Har skrivit en hel del även om svåra ämnen.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Denna såg ja i yngre dar å då gillade ja den skarpt http://nyheter24.se/filmtipset/film/det-var-en-gang-en-skog.html... Va säkert runt 12 när ja såg den men hade som tur va en lillasyster å skylla på så ja inte behövde skämmas för ja gillade tecknat :hihi... Gillade den såpass att ja faktiskt rotade fram den + VHS-spelare efter ja fyllt 20 för å se igen :gnissla...

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield