Trådlös övervakningskamera

off

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV1000S -03, Honda CBR600 F3 -97, Hyosung GT 650 -09, BMW f650 -99, BMW K75 - 94, Honda CBR 125R -04
Hej!

Har ett litet problem med att folk är på hojen, nackdelen med att bo i lägenhet :(. Så jag undrar om någon vet om det finns någon övervakningskamera som drivs av soljuspaneler och ett batteri så att den klarar nätter. Sen för att få upp bilden till en dataskärm eller tv så kommer inte wifi att fungera eftersom att det är för långt så undrar om det finns något annat? Sen kommer jag försöka hitta ett larm som passar och montera.

Hoppas någon vet om det finns något sånt här för jag har letat lite men bara hittat typ wifi kameror.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Den springande punkten här är ju avstånd till din Router.

Ett lite dyrare men väldigt funktionellt alternativ är en 3G router i garaget som du har din/dina kameror uppkopplade till.

Trädlöst är inte det bästa om man pratar 10m eller mer när det gäller driftsäkerhet och kvalitet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
En 3G-router lär inte kunna skicka film, kanske ett kort var 20:e sekund

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
1Mbit får jag på min mobil iaf, så det torde räcka för att skicka film.

Jag har själv bara fått ut 0.2-0.3, därav min skepticism, men visst, 1Mbit räcker ju om det är jämnt.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Hur är det tänkt att den ska sitta då?

Är det en allmän plats krävs nämligen tillstånd.

Alternativet är ju en fejkkamera och en synlig skylt endast i avskräckande syfte.

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Kan ju spara ner på ett sd kort bara. Brukar kunna spara ner 3-4 dagar i bra kvalitet men ett jävla jobb att hålla på och rensa 2ggr i veckan =)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Alternativet är ju en fejkkamera och en synlig skylt endast i avskräckande syfte.
Buset har nog hyggligt bra koll på vad som är fejk och vad som är äkta...

Kan ju spara ner på ett sd kort bara. Brukar kunna spara ner 3-4 dagar i bra kvalitet men ett jävla jobb att hålla på och rensa 2ggr i veckan =)
En bra kamera har FIFO-funktion och rullande inspelning, dvs det är bara dom senaste dagarna som sparas oavsett. Nackdelen är ju att man måste vara lite rapp och rädda filmen om det händer något.

off

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV1000S -03, Honda CBR600 F3 -97, Hyosung GT 650 -09, BMW f650 -99, BMW K75 - 94, Honda CBR 125R -04

vill sätta den på huset som Wallenstam äger så då får jag prata med dom. Hade glömt att sånt förmodligen behövdes, tack!

Tanken var att när jag är hemma så skulle jag ha en skärm som står på hela tiden så att man kan springa ner om det skulle vara något.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
vill sätta den på huset som Wallenstam äger så då får jag prata med dom. Hade glömt att sånt förmodligen behövdes, tack!

Kan nog säga att det är rätt kört med videoövervakning. I synnerhet om kameran kommer att fånga allmän plats, dvs trottoaren utanför. Även om Wallenstam skulle tycka att det inte spelar någon roll i sig, vill de nog inte gå med på det eftersom det är de som kommer att få problem ifall någon anmäler kameran.

off

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Kan nog säga att det är rätt kört med videoövervakning. I synnerhet om kameran kommer att fånga allmän plats, dvs trottoaren utanför. Även om Wallenstam skulle tycka att det inte spelar någon roll i sig, vill de nog inte gå med på det eftersom det är de som kommer att få problem ifall någon anmäler kameran.

Vet inte så mycket om sånt men hur räknas en innergård som jag tror att wallenstam äger också och sen står jag på en p ruta som vi har hyrt. Kanske sätta kameran i bilen och fixa någon sak som kan ge den ström. bilen står i samma ruta med hojen framför.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vet inte så mycket om sånt men hur räknas en innergård som jag tror att wallenstam äger också och sen står jag på en p ruta som vi har hyrt. Kanske sätta kameran i bilen och fixa någon sak som kan ge den ström. bilen står i samma ruta med hojen framför.
Du filmar allmän plats oavsett, så det är Länsstyrelsen som måste ge dig tillstånd, och du lär få svårt att få igenom det...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är nog bättre att sätta upp en dold kamera och låtsas som inget och hoppas att ingen upptäcker den. Du kommer inte att få igenom en kamera på lagligt sätt hur gärna du än vill på grund av lagstiftningen är så restriktiv när det gäller kameraövervakning.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Vi börjar med att säga OM du får tillstånd för övervakning av allmän plats. så är ju nästa fråga givetvis hur skall du skydda kameran med tillbehör både väder/vind och vandal/stöld och efter det så kommer frågan hur långt är det till din lägenhet ? och efter det så kommer frågan vilken kvalitet förväntar du dig ?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping