Trådlös övervakningskamera

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tycker det låter krångligt. Installera ett GPS/GSM larm med spårmöjlighet istället. Larmet får gärna tjuta högt om man rubbar hojen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gammal android telefon med Google Latitude aktiverat. Sen låter du telefonen ladda via batteriet och ett relä vid t.ex. ljuset.
Ger en position på ca. 25-50m och håller ganska bra.
Går att gömma på bra ställen ifall man är lite pillrig.
Billiga Androidlurar hittar du på Tradera. Sen ett nytt piratbatteri till den och den håller närmare 1 vecka utan laddning.
Se till att stänga av alla andra funktioner på den också.
Sen tillkommer ju kontantkort til telefonen, men det är ju inte så dyrt direkt.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Buset har nog hyggligt bra koll på vad som är fejk och vad som är äkta...

Det buset som ser skillnad på en inkopplad kamera och en som bara är uppskruvad dom vet nog hur dom ska göra för att inte synas tillräckligt för att bli dömda ändå.

Enda chansen är ju att man ser dom i kameran och tar dom på bar gärning men vem orkar ha en bildskärm ståendes synligt därhemma dygnet runt.

För att inte tala om vilken härligt inbränd bild det kommer bli.

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Jo jag vet men om man vill ha allt sparat =) Kan vara bra att ha längre tillbaks än 3dagar.
Finns tyvär inga vettiga lagliga alternativ.

Bygg ihop en egen lösning med en inbrottslarmsiren med ett batteri som triggas utav en Magnetkontakt. Magnetkontakten kan du gömma på något bra ställe som bara du vet om. Har själv gjort en liknande funkar bra. Nakdelen är väl att det är ganska lätt att få den att sluta tjuta bara kasta skiten i backen typ :död Skrämmer bort amatörer iaf.

Buset har nog hyggligt bra koll på vad som är fejk och vad som är äkta...

En bra kamera har FIFO-funktion och rullande inspelning, dvs det är bara dom senaste dagarna som sparas oavsett. Nackdelen är ju att man måste vara lite rapp och rädda filmen om det händer något.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag funderar på att installera kameror i garaget, särskilt nu off season, men jag är osäker på om det funkar att få överföring av information till datorn i lägenheten. Det är lockande att investera i övervakningssystemet nedan men vet ej om det blir lyckat.

360904989_tp.jpg

http://www.ebay.com/itm/2-Wireless-Security-Color-Camera-IR-Night-Vision-CCTV-2-4GHz-Home-Office-/130818221443?pt=US_Security_Cameras&hash=item1e755fa583

Jag bor väl 60-70 meter från garaget och det är ju några väggar emellan. Fri sikt till garaget från balkongen så en lösning kanske är att sätta mottagaren där.
Är det nån som vet om det funkar med trådlös övervakningskameror i garaget om man bor en liten bit bort?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag funderar på att installera kameror i garaget, särskilt nu off season, men jag är osäker på om det funkar att få överföring av information till datorn i lägenheten. Det är lockande att investera i övervakningssystemet nedan men vet ej om det blir lyckat.

360904989_tp.jpg

http://www.ebay.com/itm/2-Wireless-Security-Color-Camera-IR-Night-Vision-CCTV-2-4GHz-Home-Office-/130818221443?pt=US_Security_Cameras&hash=item1e755fa583

Jag bor väl 60-70 meter från garaget och det är ju några väggar emellan. Fri sikt till garaget från balkongen så en lösning kanske är att sätta mottagaren där.
Är det nån som vet om det funkar med trådlös övervakningskameror i garaget om man bor en liten bit bort?

Sätt på wifit på telefonen o traska iväg till garaget o se ifall det funkar.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Sätt på wifit på telefonen o traska iväg till garaget o se ifall det funkar.

För det första har jag ingen sån där smart phone, kanske skaffar mig snart. Men det är meningen att kolla hemifrån på datorn. För det andra vill jag veta om det funkar innan jag köper det från Ebay, kan bli krångligt med retur/reklamation. Fast det är ju svårt att veta innan man testat :(

Det står 100 meter men det kan ju lika gärna vara 100 meter över en sommaräng med vackert väder.
Därför undrar jag om nån har den här typen av övervakningssystem och som bor i hus eller lägenhet.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
För det första har jag ingen sån där smart phone, kanske skaffar mig snart. Men det är meningen att kolla hemifrån på datorn. För det andra vill jag veta om det funkar innan jag köper det från Ebay, kan bli krångligt med retur/reklamation. Fast det är ju svårt att veta innan man testat :(

Det står 100 meter men det kan ju lika gärna vara 100 meter över en sommaräng med vackert väder.
Därför undrar jag om nån har den här typen av övervakningssystem och som bor i hus eller lägenhet.

Tänkte mest på så du kan testa först o främst så ditt wifi överhuvudtaget räcker ut till garaget.
Fast jag läste inte så noga, det kanske är kameran som skickar egen wifi direkt till dator?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping