Buset har nog hyggligt bra koll på vad som är fejk och vad som är äkta...
Buset har nog hyggligt bra koll på vad som är fejk och vad som är äkta...
En bra kamera har FIFO-funktion och rullande inspelning, dvs det är bara dom senaste dagarna som sparas oavsett. Nackdelen är ju att man måste vara lite rapp och rädda filmen om det händer något.
Jag funderar på att installera kameror i garaget, särskilt nu off season, men jag är osäker på om det funkar att få överföring av information till datorn i lägenheten. Det är lockande att investera i övervakningssystemet nedan men vet ej om det blir lyckat.
http://www.ebay.com/itm/2-Wireless-Security-Color-Camera-IR-Night-Vision-CCTV-2-4GHz-Home-Office-/130818221443?pt=US_Security_Cameras&hash=item1e755fa583
Jag bor väl 60-70 meter från garaget och det är ju några väggar emellan. Fri sikt till garaget från balkongen så en lösning kanske är att sätta mottagaren där.
Är det nån som vet om det funkar med trådlös övervakningskameror i garaget om man bor en liten bit bort?
Sätt på wifit på telefonen o traska iväg till garaget o se ifall det funkar.
För det första har jag ingen sån där smart phone, kanske skaffar mig snart. Men det är meningen att kolla hemifrån på datorn. För det andra vill jag veta om det funkar innan jag köper det från Ebay, kan bli krångligt med retur/reklamation. Fast det är ju svårt att veta innan man testat
Det står 100 meter men det kan ju lika gärna vara 100 meter över en sommaräng med vackert väder.
Därför undrar jag om nån har den här typen av övervakningssystem och som bor i hus eller lägenhet.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari