Trådlös tv via fiber

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Har precis grävt in eget fiber i huset och väntar på belysningen.
Vi ska ha telias trippelplay och då kan man få trådlös tv eller via kabel,,

nån om har en sån (Ruckos) tror jag den heter,,,piss eller puss

Alltså,,,,,fiber in i huset till en dosa på väggen sedan till en gateway som sänder wlan och nät kabel..men för en lite extra peng kan man få även tv sändningen via wlan till en dosan som heter Ruckos

https://www.tewss.telia.se/privat/a...f=/privat/tv/tillval/produkter/ruckus.product

nån som har en sån som vet om det är värt pengen,,har hört både piss o puss

jag vill slippa dra nätverk till 3 rum

Jag hade använt Powerlines istället.
Går att hitta under 1000:-. De är mindre och stick i dem i respektive uttag och så är det klart. Fungerar utmärkt med IPTV

Jag hade använt Powerlines istället.
Går att hitta under 1000:-. De är mindre och stick i dem i respektive uttag och så är det klart. Fungerar utmärkt med IPTV
Bra ide,,,,men klarar den av att sköta kanalval osv

fast det behöver den kanske inte..man har ju (tvboxen) intill tvn

Last edited:
Jag har Ruckus hemma och för mig funkar det kanon. jag passade på att skaffa det för flera år sedan när dom hade en kampanj på telia så jag fick dom gratis:banana
Hade lite strul med dom i början, men efter att jag fått dom utbytta fungerar dom kanon.

Har även en polare som har kört med överföring via elnätet (vet inte hur det fungerar) och han är INTE NÖJD. Det kan ha att göra med att han bor i ett gammalt hus och ledningarna inte är riktigt up to date, men han har dragit sladd istället.

Telia pratar såklart sig varma om deras Ruckos och jag tycker dom har lämnat ett bra bud på hela kalaset ändå så att få en Ruckos gratis är nog inte akuellt....få se vad jag gör men nu finns iallafall två alt

Tackar

Jag har IPTV från Telia och trådar till TV:n. Suger getpung jämfört med tex Canal Digital via parabol.

Bilden fryser några sekunder 3-4 gånger per timme och efter reklamavbrott, speciellt på kodade kanaler som TV3.

Tänkte skicka ett mail till dem och fråga hur de ens kan ta betalt för skiten :mad:

Jag har IPTV från Telia och trådar till TV:n. Suger getpung jämfört med tex Canal Digital via parabol.

Bilden fryser några sekunder 3-4 gånger per timme och efter reklamavbrott, speciellt på kodade kanaler som TV3.

Tänkte skicka ett mail till dem och fråga hur de ens kan ta betalt för skiten :mad:
A vafan..har du canal+ från telia också??vilken hastighet har du iptv..

till oss har dom sagt att vi får 20 till tv och resten till datorn och dom som har fått sitt säger att det blir 100 till datorn ändå.
För egen del så hade jag inte så stort behov av nåt annat än canaldigital via parabol men det va nu tåget med fibern gick så va bäst att med

Nope, inget Canal+ längre. Tröttnade på fotbollen och filmerna har ju varit usla i ett par år.

Har 100/nånting. Med Bredbandskollen kommer jag upp i 96 Mbps ner.

Då har vi samma.....fan va surt om det blir så,,canal+ för min del då jag vill ha elitserien...

Nu är det ännu en månad eller två till det är igång då vi som gör det mesta runtomkring har vanliga jobb och då blir det bara helger att få nånting gjort men jag ska ha det som första koll att det flyter som det ska.

Men tillbaka till min fråga så..eftersom du har tråd till tv så är det inte wlan som gör att "hackar".....

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick