Tråkig däckfråga

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Hejje,

Börjar kika på nya sulor och tittar på Michelin Road6 (kört PR4 innan). Där finns det vanilj och GT och GT har något extra lager för stabilitet och skall användas för tyngre hojar.
Min fråga är "vad är en tyngre hoj"?
Tuffar VFR 800 som väger 250 pannor, är det en sådan?

Villrådig

/R
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Kör på Pilot Road standard. Jag kör också VFR 800 med Pilot Road standard och mitt framdäck Pilot Road 4 rullade 1900mil (ja, lite väl bra slitet) och bak Pilot Road 5 har rullat 900mil och det är fortfarande lite gummi kvar innan slitagevarnarna.
 

Bifogat

  • 20230717_152221.jpg
    20230717_152221.jpg
    2.2 MB · Visningar: 28
  • Gilla
Reaktioner: RN

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag hade valt vanliga däck till din. Jag hade road6 på min H2-SX och det funkar jättebra.
Som jag fattar så är gt däck för typ fjr med 2 personer på semester.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
En verkstadschef i Bordeaux tyckte att jag borde köra på heavy duty Harley 16 ply eftersom mitt bakdäck hade separerat inuti. Förmodligen pga lågt lufttryck. Inte pga min packning på ca 45 kilo.
Jag ville inte ha bussdäck. Jag har skjutsat tjejer som väger över 50 kilo och det har gått bra. Hojen är dessutom relativt lätt.

Jag föreslår också vanliga däck. Kanske en klibba ”No fat chicks”.

IMG_2397.jpeg
Cannes själv.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
En verkstadschef i Bordeaux tyckte att jag borde köra på heavy duty Harley 16 ply eftersom mitt bakdäck hade separerat inuti. Förmodligen pga lågt lufttryck. Inte pga min packning på ca 45 kilo.
Jag ville inte ha bussdäck. Jag har skjutsat tjejer som väger över 50 kilo och det har gått bra. Hojen är dessutom relativt lätt.

Jag föreslår också vanliga däck. Kanske en klibba ”No fat chicks”.
Separerat inuti? :va Har du någon bild på det? Hade det släppt på mitten eller i livet? Syntes något på utsidan?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Separerat inuti? :va Har du någon bild på det? Hade det släppt på mitten eller i livet? Syntes något på utsidan?
Slitbanan var vågig där den skulle vara slät.
Släppt från corden. Det syntes tydligt. Vi kollade inte inuti.
Det kändes dumt att åka vidare. Däcket var inte slitet annars. De hittade ett (1) 160-däck efter lite letande.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
Kör på Pilot Road standard. Jag kör också VFR 800 med Pilot Road standard och mitt framdäck Pilot Road 4 rullade 1900mil (ja, lite väl bra slitet) och bak Pilot Road 5 har rullat 900mil och det är fortfarande lite gummi kvar innan slitagevarnarna.
Framdäck på bild?
Kör på Pilot Road standard. Jag kör också VFR 800 med Pilot Road standard och mitt framdäck Pilot Road 4 rullade 1900mil (ja, lite väl bra slitet) och bak Pilot Road 5 har rullat 900mil och det är fortfarande lite gummi kvar innan slitagevarnarna.
vet ej.så ser mitt framdäck ut efter 600mil.varför slits snett?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Slitbanan var vågig där den skulle vara slät.
Släppt från corden. Det syntes tydligt. Vi kollade inte inuti.
Det kändes dumt att åka vidare. Däcket var inte slitet annars. De hittade ett (1) 160-däck efter lite letande.
Det är den enorma kraften i en twin som gör sig påmind alltså :mattias

Skämt åsido, det låter ju som något som skulle ha reklamerats, det måste ju ha varit ett tillverkningsfel.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hejje,

Börjar kika på nya sulor och tittar på Michelin Road6 (kört PR4 innan). Där finns det vanilj och GT och GT har något extra lager för stabilitet och skall användas för tyngre hojar.
Min fråga är "vad är en tyngre hoj"?
Tuffar VFR 800 som väger 250 pannor, är det en sådan?

Villrådig

/R
Körde mestadels förstärkt på min ZRX i samma viktspann, det s k B-däcket.

Höll lite längre, höll form bättre samt mindre klackbildning.

Det är påtagligt tyngre. Har du mjuk körstil så kör på vanligt. VFRen är ju något svagare.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top