Tråkig försäkringsfråga

Maryonwheels

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2011
Hoj
Suzuki gsx600r 2007
Hej alla!
Äntligen vår i sikte!!! :) jag bytte ut min Honda cbr 600f mot en Suzuki gsx 600r för några månader sen och räknade kallt med att försäkringen skulle ligga på ungefär samma nivå. Nu visar det sig att det var galet mycket dyrare att försäkra den här, så min tråkiga fråga är om någon har samma modell och vart ni fösäkrar den, samt ett ungefärligt pris.
Tack :) ses på vägarna snart!

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Du skriver ju inte vad du betalat för din 600f, men gissningsvis kan man väl gissa att den skulle vara dubbelt så dyr, men det beror ju såklart på hur gammal du är mm, mm.

Själv betalar jag 9000 kr hel/hel i centrala Malmö för en ZX12R, vilket är rätt billigt, men jag är också 40 år vilket hjälper till lite.

Maryonwheels

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2011
Hoj
Suzuki gsx600r 2007
Trög jag är :s jag betalade 1200/mån för halvförsäkring. Har svårt att hitta nån som ens vill försäkra suzukin. Har dock flera 'heta' bud på 100 000/år...

Jag är tjej, 28 och bor i Stockholm. Men även OM min pappa skulle stå på försäkringen skulle den kosta ca 2000/ mån i halvförsäkring. Och han är 57 och har inte en enda anmärkning eller nåt.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Trög jag är :s jag betalade 1200/mån för halvförsäkring. Har svårt att hitta nån som ens vill försäkra suzukin. Har dock flera 'heta' bud på 100 000/år...

Jag är tjej, 28 och bor i Stockholm. Men även OM min pappa skulle stå på försäkringen skulle den kosta ca 2000/ mån i halvförsäkring. Och han är 57 och har inte en enda anmärkning eller nåt.

Kollat Folksam? :va

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt

Nja då finns det billigare än vad du hittat.
Folksam och If brukar jag i regel hitta billigast på.
Har inte suzukin nån märkesförsäkring någonstans??

ett tips är om du inte har en väldigt ny hoj, ta halvförsäkring.
Den summa du betalar i mellanskillnad plus självrisken brukar täcka upp rätt stora krascher.
Är du kraschfri några år så kan du ju spara in en ny hoj på det ;)

Maryonwheels

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2011
Hoj
Suzuki gsx600r 2007
Den är en -07a. Hade tänkt helförsäkra den först, men det blir bara halv nu när det visade sig vara så pass mycke dyrare än jag trodde. Ska googla märkesförsäkring. :) tack för tipset!

Jag har för mig att Länsförsäkringar var bland dom som var jättedyra. Måste ringa runt och kolla igen imorgon. Tjejförsäkringen kräver att jag har hojen låst i garage varje natt, men jag har inget garage varje natt.

Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kansdke lite off topic.

Om du hade valt en Triumph Daytona istället så hade du i trafikzon 1 haft en premie på max 20k för helförsäkring.
Kan vara ett allternativ.

Mvh
Andreas

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Men även OM min pappa skulle stå på försäkringen skulle den kosta ca 2000/ mån i halvförsäkring. Och han är 57 och har inte en enda anmärkning eller nåt.

Öhh. Det låter j*vligt konstigt.
Det är 500 mer än jag ger för min R1:a för halvförsäkring hos Folksam.

Och jag är inte 57.

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag har min i Trygghansa och betalar 300 i månaden för min i trafikförsäkring.
Men o andra sidan bor jag på landet o hojen står i garage och är väl förankrad och mycket svår att stjäla. (För gammal för att det skall vara värt jobbet)

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
EU har betsämt att man ej får ha tjejförsäkring.
Diskriminering vet du...

Sen att tjejerna står för dom största skadekostnaderna för FB på bilfronten kan ju va vart att tänkas på haha.
Killarna står för färre men allvarligare olyckor, men tjejerna för massa småskador som parkeringsskador o liknande.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Sen att tjejerna står för dom största skadekostnaderna för FB på bilfronten kan ju va vart att tänkas på haha.
Killarna står för färre men allvarligare olyckor, men tjejerna för massa småskador som parkeringsskador o liknande.

SHHHH! tänk om feministerna ser dig, kommer det bli ett jävla liv om att du e såndär äcklig sexistisk mansgris som kan läsa statestik :gnissla

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
jag är 39 har en 1998 gsx-r 750 betalar 3200 om året i trafik *ler

länsförsäkringar is the shit

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
SHHHH! tänk om feministerna ser dig, kommer det bli ett jävla liv om att du e såndär äcklig sexistisk mansgris som kan läsa statestik :gnissla

Feministerna är underliga varelser.
Tror mest att det är "pojk" tjejer här inne ändå (inget illa menat) så det är nog lungan :):)

Tycker annars folksam har absolut den bästa försäkringen om man ligger sämst på alla deras punkter.
Självrisk på 3000kr, och 1700/mån halv avställningsbar.
1350kr/mån året runt halv. Läns skulle ha 6000mån och if 5500mån året runt dessutom.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...